Страница 1 от 1

Разход на масло - Фиеста 1.3 1996г.

Публикувано: 02 дек 2007, 13:28
от nhk
Изчетох всичко из форумите за разхода на масло.
При мен ситуацията е стандартна - колата е внос от Италия, а там явно не са сменяли маслото изобщо. Щеката е избеляла 2-3мм под минимума, което означава, че е карана така в Италия.

Ето и гадния проблем - колата гори по 1-1.2л масло на 1000км. Интересното е, че пушека от ауспуха е безцветен - няма никакъв цвят. Мериха вредните емисии - няма такива (за удостоверението за катализатора). Колата сутрин пали от раз и се държи добре оборотите са нормални и не забива муцуна като дам газ. Като махна щеката за маслото и изфорсирам двигателя (до спукване) излиза само тънка струя пара и не хвърля масло или компресия (същото го направих и като махнах капачката за маслото - газ до дупка и нищо).
Погледнах си и антифриза - при пълна газ никакво движение като мехури или нещо подобно.
Единственото, което ми прави впечатление е че от ауспуха излиза много конденз - направо хвърчи вода, а не ми се губи антифриз. По ауспуха има черни сажди и едно черно пръстенче накрая около тръбата. Явно го гори и то добре това масло.
Маслото, което са ми налели е Валволин наливно 15W-40. Доста четох из нета и установих, че маслата поглъщали влага с времето (хигроскопични са) и особено наливните имат този проблем, защото при отваряна на варела се разхерметизират. Може би се досетихе вече, че и аз имам натрупано пресечено масло около капачката за маслото. Смятам, че маслото, което са ми налели не е за моя тип двигател. На като се стопли ще погледна клапаните (водачи и гумички) и като махна главата ще замеря геометрията на цилиндрите (с едно уредче). Сега преди да сменя маслото с друго ще налея газ в цилинрите - има шанс да разкара спечени сегменти.
Това е от мен. Какво мислите газта дали ще помогне в този случай (преди като имах Застава ГТ55 ми помогна)?
Ако модераторите сметнат, че има достатъчно теми по въпроса да я делнат, но смятам, че трябва да има една тема РАЗХОД НА МАСЛО където всеки да си пише болежките и да и обменяме цени съвети.
Поздрав къв всички от този прекрасен форум. Само заради форума си струва човек да си купи и Форд :)!

Публикувано: 02 дек 2007, 13:42
от traqn_savov
Добре дошъл

Блааа цял весник дума си бре човек...

Колата гори масло, какво толкова чудно има, трябват сигменти и вложки.

Публикувано: 02 дек 2007, 13:45
от jordj
На следния линк може да проверите за какво масло сте:
http://oelberater.liqui-moly.de/liqui/i ... ANGUAGE=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето и един друг,описват на български различните масла и козметика
http://automaniasliven.hit.bg/sonax.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Все ми се струва че си с неподходящо масло.
Погледни на следния линк http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 02 дек 2007, 13:58
от nhk
Благодаря на двамата отзовали се. Темите за маслата съм ги прочел и дори малко и коментирал в тях. Това, че не съм с подходящо масло е 100% сигурно. Сега смятам преди да сменя Валволина с друго (според сартификацията на Форд за този двигател) както писах да налея газ в цилиндрите, да източа сегашното масло, да направя промивка на двигателя и да сипя масло според предписанията.
Ще пиша дали има ефект (до две седмици ще изгоря сегашното си масло :) и тогава ще го сменям).

Иначе разхода на бензин е окло 5.5/100 извънградско и 10/100 градско при студен двигател и за разстояния 2-3км сутрин и 2-3км вечер. (дали към този разход трябва да прибавя и разхода на масло :))

Така, че ще пиша и ако се окаже от маслото ... направо нямам думи.

Публикувано: 02 дек 2007, 15:00
от isoiso
Колата според мен си е за отваряне, ако гори толкова :? Дано да се разминеш с малкото все пак :o

Публикувано: 02 дек 2007, 16:27
от chains
Щом пушека е безцветен и няма характерен задушлив мирис, то тогава качи колата на канал и добре огледай за течове!

Публикувано: 02 дек 2007, 16:46
от nhk
isoiso написа:Колата според мен си е за отваряне, ако гори толкова :? Дано да се разминеш с малкото все пак :o
Дано! Ако не - здраве да е ще я ремонтираме.

Пушека е безцветен, но не е ясно при натоварване и на високи обороти как ще е. Течове няма никакви. За един месец нито капка.
Преди 15 години имах (по-точно родителите ми) Застава, която също гореше много масло (М10Д) и като й налях с газ за осветление в цилиндрите се оправи. После я карах с Диона Супер и гореше 200-300мл масло за 5000 км. Сегментите бяха спекли и оттам гореше - явно газта ги е разкарала. Иначе количката я изхвърлихме на 540 хил.км без ремонт на двигателя! Но към края вече гореше по 1л масло на 1000 км.
Затова сега ще пробвам с Фиестичката и дано да стане, ако продължи да гори ще я ремонтирам. Като оправя и двигателя ще стане ато нова. Сменил съм всичко по предниза и задница (вкл. и амортисьори - сложих Монро с 3г. гаранция). Сменил съм всички консумативи по автомобилчето, сега ми предстои да сменя комплект съединител диск + лагер + притискателен. А ако гори маслото като се стопли ще направя и ремонта (ако е необходим такъв). Ще ми излезе на 5000лв със всички ремонти (охладителни течности, смяна на водна помпа, ремък за генератора и ролки, свещи от МП, кабели за свещи от МП, профилактика и на генератора за всеки случай, както писах и смяна на съединителя, и накрая явно и ремонт на двигателя (или поне клапани - водачи и гумички) - ако не стане с газ за осветление, нов TPS, направих пълна профилактика на инжекциона - почистих MAF, байпаса за празен ход, букси и кабели, оправих куплунга на реостата за обортите на двиг. за парното и още куп неща).
Количката е за съпругата ми и се надявам да и я дам в такова положение, че да не гледа никави датчици, а само да кара. :)
Пак изписах един вестник, но в къщи немога с никой да споделя - не намирам разбиране :), че затова тук си излях душата :).
Обещавам вече да не пиша толкова много, че е изнервящо за останалите във форума.
Тази седмица ще налея газ-та и ще видим резултата като мина 300-400км.

Публикувано: 02 дек 2007, 18:55
от HACKO
Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.

Публикувано: 03 дек 2007, 17:41
от nhk
HACKO написа:Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.
Така и ще направя - ще сваля главата, за да огледам състоянието на клапани, водачи и ще сменя каквото трябва. Като отворя двигателя ще измеря геометрията на цилиндрите и ако е необходимо ще направя ремонт, но не смятам, че двигателя е износен - просто не духа избщо отникъде нито от капачката, нито от щеката нито (макар, че маслото уплътнява :)), а съм го форсирал до пръсване за по 30-40 секунди с махнати капачка и щека и по единично, но нищо. Но ще видим!
Благодаря на всички за помощта. Като я отворя (май няма да е скоро - нямам никакво време, засега ще доливам) ще пиша.

Публикувано: 03 дек 2007, 20:19
от HACKO
За смяна на гумички не е нужно да се сваля главата.

Публикувано: 04 дек 2007, 18:45
от krava_i_pile
HACKO написа:Мисля че само смяна на гумички ще решат проблема с разхода на маслото. Не ти препоръчвам смяна на сегменти без да се шлайфа, ефекта е обратен. По това време на годината всички хвърлят вода от ауспуха. Сложи Газ, няма да навреди, но пак повтарям смени гумичките. И не се вживявай толкова със смените.
Извинете...но може ли само да ми поясните как става това сипване на газ, къде, в какви количества...аз мога ли да пробвам на моето 1.1....защото със сигурност са спечени :)
благодаря Ви!

Публикувано: 04 дек 2007, 18:54
от DTM
Налива се газ за горене в цилиндрите, през свеща защото е най-лесно.
Само не знам колко време трябва да престои така, после се превърта няколко пъти двигателя на ръка, за да изхвърли това което е останало от газта. И накрая и маслото се сменя, може след като е поработила малко на място колкото да загрее.
Ако има още нещо, някой да допълва и (или) поправя казаното от мен :wink: .

Публикувано: 05 дек 2007, 13:11
от nhk
DTM написа:Налива се газ за горене в цилиндрите, през свеща защото е най-лесно.
Само не знам колко време трябва да престои така, после се превърта няколко пъти двигателя на ръка, за да изхвърли това което е останало от газта. И накрая и маслото се сменя, може след като е поработила малко на място колкото да загрее.
Ако има още нещо, някой да допълва и (или) поправя казаното от мен :wink: .
На мен ми казаха горе долу същото:
Газта се налива на топъл двигател (нормална температура) през свеща, като буталата се установяват във възможно най-долно положение (на 5-скорост се върти едното колело на ръка докато буталата паднат възможно най-ниско), защото там най-много се износвал двигателя. След което през свещите се налива във всеки цилиндър газ за осветление догоре. Колата се оставя да престои 10 часа (аз моята ще я оставя 24ч.) след което се изхвърля газта (ако има такава от цилиндъра - тя се изпарява) като се превърта двигателя - уверяваме се чи наистина цилиндрите са празни. Накрая се сменя и маслото.

Публикувано: 05 дек 2007, 17:18
от DTM
Цилиндъра се износва най-много в средата на вертикалната си равнина, или казано по друг начин започва да става с формата на буре (изправено) :wink: .
А и още нещо, няма как всички бутала да са в долна мъртва точка! При 4-тири цилиндровите редови двигатели буталата се движат 2 по 2 заедно. Мисля 1-ви с 4-ти са заедно, 2-ри с 3-ти също. Не претендирам че Фиестата е така, някой ако знае точно нека сподели.

Публикувано: 05 дек 2007, 17:54
от nhk
DTM написа:Цилиндъра се износва най-много в средата на вертикалната си равнина, или казано по друг начин започва да става с формата на буре (изправено) :wink: .
А и още нещо, няма как всички бутала да са в долна мъртва точка! При 4-тири цилиндровите редови двигатели буталата се движат 2 по 2 заедно. Мисля 1-ви с 4-ти са заедно, 2-ри с 3-ти също. Не претендирам че Фиестата е така, някой ако знае точно нека сподели.
Приемам забележката. Благодаря.
В предишния пост не се изразих добре за това "да паднат възможно най-ниско". Би трябвало да напиша, че защото се износват най-много по-средата при опит да ги изравниш и 4-те цилиндъра те застават в горе-долу в средно положение.