Страница 1 от 1

Смяна на термостат без сервиз ?

Публикувано: 11 дек 2007, 01:56
от Aicken
значи търсих тема подобна на тая дето пиша но не намерих а и незнам термостата дали е свързан с тоя раздел но маи е за тук

Мисълта ми е че перката не ми работи , в провинцията лесно се кара ама ми се наложи да отида до София и там колата на светофарите едва не изпуши :evil: добре че беше студено та стрелката не стигна до червеното , че натам варвеше

дали мога да си купя термостат и по някъв начин с ваша помощ ще мога ли да си го сменя сам , ако мислите че ше стане обяснете , благодаря предварително , защото наистина сам много зает тия дена а трябва и да се поправи...

и един страничен вапрос моя двигател (1.6 16в) с каква система е ЕФИ , кЕФИ ?

Публикувано: 11 дек 2007, 08:55
от vladislav
Колега, тази събота сам си смених термостата, не нищо сложно за около час и половина с почистването от варовик на леглото и самият кожух на термостата, ако е за термостата.
Според мен трябва да се ориентираш към датчика кайто ти включва перката, при мен е на кожуха на термостата, не е лошо да дадеш на късо буксата да видиш дали работи вентилатора на радиатора.

Публикувано: 11 дек 2007, 11:03
от AlexP
Термостата сигурно ти е наред. Нормално е да започне да отива към червената зона ако не се включи перката, особено в задръстване, така че по-добре си оправи перката - може да е от бушон, датчик (намира се на горният маркуч на радиатора), товарен резистор, кабелите. Ако решиш все пак да смениш термостата - сменя се елементарно. Отвиват се болтчетата на корпуса му и се сменя вътрешната част (самият термостат) като трябва да се внимава как е завъртян - трябва да съвпадне отдолу едно байпас клапанче с дупка оставена за него в корпуса. Болтчетата не се затягат много, понеже корпуса (кутията в която стои термостата) е пластмасова, макар и с набити метални гайки в нея.

Публикувано: 11 дек 2007, 13:59
от Aicken
Бушоните сам ги сменил всичките колеги.... за датчика незнам но ще погледна а вие междувременно бихте ли ми дали снимка каде се намира термостата :oops: щото сам невеж а така по думите не мога да се сетя :oops:

Публикувано: 11 дек 2007, 17:54
от debug
Би трябвало да е от дясно на блока и в него да влиза дебел маркуч. Мога да ти дам само схема от Микрокат-а. №7 е термостата, №8 - о-пръстенът му. Клапанчето за обезвъздушаване според мен трябва да е нагоре.

Публикувано: 11 дек 2007, 21:06
от pepy1
според мен не е от термостата
не ти се включва перката защото :
изгоряла е
датчика ти е отишъл
буксата която подава ток към перката не дава контакт(както беше при мен)

Публикувано: 12 дек 2007, 23:20
от slavi6565
Колега провери датчика за перката и ако работи и колата ти е производство 1993г триабва да внимаваш с водната помпа. При мене от същата година липсваше напълно перката на водната помпа. Дано не съм прав

Публикувано: 14 дек 2007, 01:35
от Aicken
И аз не мисля че не е от термостата вече ..... по скоро на самата перка да и има нещо защото кабела които влиза в нея е в перфектно състояние , чистичък , здрави кабели... може би самата перка , тряя да правя нещо по въпроса..

варгала81 бате защо ме плашиш така , 93-та година е , в какъв смисъл трябва да внимавам с водната помпа.... да не прегрява колата ли ? спокоино тя много трудно загрява понеже не я карам в софия... значи някои хора казват че е нормално колата както и да я караш да ти загрее до средата да ти е стрелката а моята е винаги в студената зона , мааалко зад бялата част и така си седи а като отидох в софия за нула време по светофарите стигна до средата ... добре че и там си остана защото стигнах навреме.... щеше да изпуши за още 10-15 минути.... ориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:

Публикувано: 14 дек 2007, 09:06
от vladislav
Aicken написа:Иориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:
Махаш клемата и с кабелче свързваш двете "дупчици" (не се смеите незнам как да го опиша) на буксата. Но това не означава че ти е изгоряла перката, може и да ти се скъсал някои от прободниците до нея, най добре даваш 12 в. директно.
При мен има едни бушони които са до акумолатора и еднията е за перката - 50 А, при теб дали има такъв и дали е здрав.

Публикувано: 14 дек 2007, 21:06
от Aicken
vladdko написа:
Aicken написа:Иориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:
Махаш клемата и с кабелче свързваш двете "дупчици" (не се смеите незнам как да го опиша) на буксата. Но това не означава че ти е изгоряла перката, може и да ти се скъсал някои от прободниците до нея, най добре даваш 12 в. директно.
При мен има едни бушони които са до акумолатора и еднията е за перката - 50 А, при теб дали има такъв и дали е здрав.
сега се сещам че кокоф имаше схеми кои бушон за какво е ..... ако може да каже тои кои е за перката и къде се намира да го проверя...