ремонт на скоростна кутия за ЕСКОРТ
Публикувано: 30 дек 2007, 16:04
възможни повреди : разбити лагери на първичен / вторичен вал, износени синхронизатори, заминали лагери на диференциал, заминал семеринг на първичен вал, начупени зъбни колела на диференциала (сателити и прочее)
части които съм купувал и ориентировъчни цени : лагери на първичен / вторичен вал (големи ) - 40 лв / бр. малко лагерче на първичен вал - 20 лв семеринг на първичен вал - 14 лв, семеринг на селектора - 21лв, семеринги на полуоски - 11 лв/бр , синхронизатори - средно към 30 лв/бр, лагери на диференциал - 25лв/бр СКФ.
___________________________________--
малко снимки и инфо за разглобяване и ремонт на скоростна кутия за ескорт 91:
първо махнете 2та болта с пружини които стърчат от корпуса. махате горното капаче на кутията. (картинка 1)
След това махате палеца за задна. Има 2 зъбчатки на осите, едната е със синхронизатор затова бъдете внимателни. Държат се на зегерки.издърпайте ги заедно с вилката на муфата. Ако едното колело на иска да излезе (често ми се случва
) пробвайте с бой. Ако пак не ще първо бягайте до магазина (най добре МП) и си купете ново зъбно колело защото това ще го отрежете внимателно с флекса така че да не прецакате шлиците на оста. Развийте болчетата на втория капак и го махнете. (картинка 2) Има 2 лагера които ги прикрепят 2 големи зегера. Избийте ги с отверка (зегерите) развийте болтовете на половината кужух и го издърпайте. (картинка 3 -само съм забравил да сложа диференциала) ОГЛЕДАЙТЕ внимателно защото ще трябва да помните положението на една куца планка на оста на вилките. (картинка 4 и 5) Така. Хващате 2те оси заедно с вилките и дърпате нагоре като с един крак се стъпили на кутията и клатейки ги издърпвате. Сега може да разкарате и диференциала. Ако ще разглобявате докрай, изкарайте зъбното на задната (държи се на загер), махнете Г образната вилка на селектора и развивайте болчетата които държат селектора. (картинка 6)
Сглобяването е в обратен ред. Тънкия момент е преди да сложите 2те оси да не забравите първо диференциала, и когато слогате осите внимателно си ги подпирате на дупките за лагерите.намествате оная куца планка която е към вилките на муфите и селектора. Да не забравите да нагласите колелото за задна. Нанизвате ги едновременно, със зацепени зъбчатки, заедно с вилките на муфите, кръстите се и ги пускате надолу. Палеза на едната вилка трябва да е влязал в жлеба на лостчето за задна както е на картинката. Ако всичко е ок (късметлии
) с отверка завъртате оста на вилката за задна (тя е и за 5та) така че максимално да избътва нагоре колелото за задна. След като сложите капаците по обратния ред, затягате палеза на вилката за задна като завъртате пак с отверката така че да е максимално избутано колелото за задна нагоре.
За всеки случай пробвайте да включвате и да въртите на ръка отделните скорости след като сте я сглобили.
ако ще сменяте синхронизатори съм приложил картинка за да не забравите последователността на зъбчатките(картинка 7)
и преди всичко - не следвайте запетайките в описанието а вникнете в инженерната мисъл вложена в тази кутия
ВАЖНО!!. П.С. - Ако сте с 2 леви ръце не ви съветвам да се занимавате и не съм ви виновен ако объркате нещо.
Друго важно:отивате в магазин за крепежни и си купувате течен тефлон!!!! всички болчета и резби които ги навивате обратно ги намазвате с него за да не се саморазвиват от вибрации!!!
части които съм купувал и ориентировъчни цени : лагери на първичен / вторичен вал (големи ) - 40 лв / бр. малко лагерче на първичен вал - 20 лв семеринг на първичен вал - 14 лв, семеринг на селектора - 21лв, семеринги на полуоски - 11 лв/бр , синхронизатори - средно към 30 лв/бр, лагери на диференциал - 25лв/бр СКФ.
___________________________________--
малко снимки и инфо за разглобяване и ремонт на скоростна кутия за ескорт 91:
първо махнете 2та болта с пружини които стърчат от корпуса. махате горното капаче на кутията. (картинка 1)
След това махате палеца за задна. Има 2 зъбчатки на осите, едната е със синхронизатор затова бъдете внимателни. Държат се на зегерки.издърпайте ги заедно с вилката на муфата. Ако едното колело на иска да излезе (често ми се случва

Сглобяването е в обратен ред. Тънкия момент е преди да сложите 2те оси да не забравите първо диференциала, и когато слогате осите внимателно си ги подпирате на дупките за лагерите.намествате оная куца планка която е към вилките на муфите и селектора. Да не забравите да нагласите колелото за задна. Нанизвате ги едновременно, със зацепени зъбчатки, заедно с вилките на муфите, кръстите се и ги пускате надолу. Палеза на едната вилка трябва да е влязал в жлеба на лостчето за задна както е на картинката. Ако всичко е ок (късметлии

За всеки случай пробвайте да включвате и да въртите на ръка отделните скорости след като сте я сглобили.
ако ще сменяте синхронизатори съм приложил картинка за да не забравите последователността на зъбчатките(картинка 7)
и преди всичко - не следвайте запетайките в описанието а вникнете в инженерната мисъл вложена в тази кутия

ВАЖНО!!. П.С. - Ако сте с 2 леви ръце не ви съветвам да се занимавате и не съм ви виновен ако объркате нещо.
Друго важно:отивате в магазин за крепежни и си купувате течен тефлон!!!! всички болчета и резби които ги навивате обратно ги намазвате с него за да не се саморазвиват от вибрации!!!