Страница 1 от 2

Малко по-особено не пали ескорт 1.8 Д

Публикувано: 05 яну 2008, 18:48
от georgi
Здравейте колеги.
1.Имам проблем с паленето на ескорта ми 1.8 Д, 96г при ниски под -5 градуса температури. Имам чисто нови свещи бош, работещи безупречно, предварително напомпвам инжектора и нафтата отива чак до разпръсквачите (отвих единя за да проверя), стартера върти нормално. Инжектора ми е нов от мотопфое. Обогатителят ми не работи но дори да го задействам ръчно ефектът е нулев, иначе увеличава оборотите, когато го пробвам при работещ двигател. Нафтата е качествена. Днес подгрявах и по 3-4 пъти отвъртях си и не запали.
2.Винаги след палене независимо дали е при студен или топъл двигател колата леко разтриса т.е като неравномерна работа и изчезва след първото подаване на газ дори съвсем слабо, после си работи добре.
3.Забелязъл съм, че при около 1700об/мин на равен участък се появява едно леко прекъсване, предърпване.
Но.
Когато е подгрят с нормална температура от ауспуха пушекът е безцветен, и двигателят работи тихо и приятно дори! Засякох разхода над 1000км извън градско - 4.5л/100км при скорост до 100км/ч.
Малко дълго стана но мскам да споделя всичко което е свързано с работата на двигателя. ГНП-то е Лукас.Ако някой е имал подобни неприятности или е компетентен ще съм благодарен ако ги сподели.

Публикувано: 05 яну 2008, 19:57
от Conan_1
Ами колега това което ми идва на ум е да си замериш някаде компресията!Може да ти е ниска и затова да не пали!Трресенето при запалване на двигателя е от разликата в атмосферите в отделните цилиндри и това много трудно може да се коригира!В смисъл първи захапват тези с повече компресия а другите не и става дисбаланс- затова тресе!

Публикувано: 05 яну 2008, 21:35
от georgi
Компресия не съм мерил, но преди година сменях картера и за това се наложи да демонтирам двигателя. Износването в цилиндрите беше 0.06мм при допустимо 0.1мм, а износването на сигментите беше 1.0мм равно на допустимото. Смених сигментите. Клапаните са регулирани идеално. Тресенето при неравномерно износване на двигателя е по-силно и с по голяма амплитуда и спира следа като позагрее двигателя, а тук изчезва след първото подаване на газ дори при заграт двигател......?

Публикувано: 05 яну 2008, 22:21
от shaby
Ескорта имаше абсолютно същия проблем, като изключим прекъсването на 1700 за което споменаваш. За съжаление никога няма да разбера какво му е било. Моя майстор каза че в този случай трябва да му го закарам да мери компресия. Пробвай, както казваш че всичко си сменил отиди си измери компресията... И сподели после резултатите :)

Публикувано: 05 яну 2008, 23:14
от jordj
Една теория,
Значи сегменти на буталата при студен двигател пропускат компресиятаот цилидрите.Компресия различна във цилиндрите.
Следователно имаш сегменти които имат боклук или налепи. Не уплътняват правилно когато са студени.Когато се сгреят се разширяват и всичко е ОК.
Примено решение
1 присадка за почистване на налепите и маслото.
2Смяна на маслото-неподходящо в момента.
3 Смяна Сегменти.
4Въздушния ти филтър как е?

Публикувано: 05 яну 2008, 23:36
от georgi
Маслото ми е Валволин 10W40 дурабленд синтетикбленд дизел - карам само с такова.

Сегментите са сменени преди 16 000 км
Въздушният филтър е Бош на 6 000км
Масленият филтър е Фиам
Горивния - Моторкрафт всички са в добро здраве....

Публикувано: 06 яну 2008, 00:35
от C:\ >
Мисля, че малко "злоупотребявате" с тая компресия. Ако е зле компресията трябва да не пали и на топло. Аз имах 1.8Д с много ниска компресия и палеше след 2-3 стартера (превъртане 10-12 пъти на двиг) и зиме и лете. През зимата само веднъж не можах да запаля при около -15/-18 градуса, щото акумулатора беше отслабнал и маслото много сгъстено - просто въртеше съвсем на умряло, иначе щеше да си запали независимо от температурата.

Публикувано: 06 яну 2008, 01:20
от jordj
Извинявайте по горе писах че е само теория.
Предположения.
Все паки на мен ми е чудно защо :?: Трудно пали на студено и след време .
Подгрява ,завърта и
подгрява ,завърта и
Подгрява ,завърта и Запалва .Причина,
Другата причина при първите завъртания да няма гориво.
А на топло си пали от раз.

Публикувано: 06 яну 2008, 19:32
от georgi
Някой знае ли каква трябва да е компресията на този двигател 1.8д

Публикувано: 06 яну 2008, 21:06
от jordj
Ето какво намерих,дано ти помогнах ,поне малко

Публикувано: 08 яну 2008, 20:33
от georgi
Разпръсквачите ми не работят добре. Надявам се те да са причината. В МотоПфое искат 150лв за 1брой разпръсквач и дюза комплект, по отделно не можело, при положение, че се върне стария и става със заявка от Гемания =)): =)): =)):
На пазара има няколко марки, но каква да избера?, нещо добро искам са взема но и да не е ненормално скъпо. Някой сменял ли е?

Публикувано: 08 яну 2008, 21:42
от diesel1.6
Сигурен ли си, че новите свещи бош ти работят наистина добре? Защото има един прeдставител на бош дизел, който си внася оригинален бош.. по негова поръчка от индия! Продава разпръсквачи, свещи... работят, но само на нови коли с идеална компресия и регулатори на помпата и т.н.
Специално за свещи за мене правилните са словенски Искра от Косер - много са еwтини, по 6 лева, но колата ми пали доста добре. Пробвал съм до -15, а компресията ми е 21-19-17-23 примерно... надали твоята е толкова чак зле. Нормално е около 25, 30... за стара кола в Бг. Обаче не ми смуче грам въздух, имам правилна центровка и 4 правилно работещи свещи. Последните е важно не само дали загряват ами и как загряват - колко и къде.

Публикувано: 09 яну 2008, 03:40
от georgi
Свещите са с една година гаранция, със стикерите, както си му е реда, имам им и снимка и все още работят. Преди да ги поставим с майстора тествахме всяка една по отделно и нагряват първо от върха както си му е реда.

Братя, давайте съвет за марка на разпръсквачите *00139* обвиних тях последно. Благодаря предварително!

дано не е напразно

Публикувано: 09 яну 2008, 14:19
от naftova pechka
от думите ти останах с впечатление, че само въртиш стартера и нищо повече.......пробвай да понатиснеш и газта малко. моята кола запали едва при натискане на педала до долу

Публикувано: 09 яну 2008, 15:23
от georgi
При въртене на стартера натискам газта и съединителя до долу.

Публикувано: 09 яну 2008, 16:13
от diggers
провери и горивния филтър,нищо че инжектора ти е нов!!! и пак виж свещите !!! просто ги премери с мултимер. трябва да е около 0.8оМ

Публикувано: 09 яну 2008, 16:23
от georgi
От книгата на Д-р Ханс-Рюдигер Етцолд:
Дизелови двигатели:
♦ При студен двигател: Включете запалването и щом угасне
контролната лампа, натиснете до упор педалите на газта
и съединителя и запалете двигателя. 55стр. pdf файл. Някъде беше публикуван във форума преди време.

В същата книга е поместена тази таблица. До сега знаех, че налягането при което трябва да отварят разпръсквачите с Лукас помпи е 115 бара. Как според вас е по добре да се настроят на по-високото или на по ниското налягане?
diggers написа:провери и горивния филтър,нищо че инжектора ти е нов!!! и пак виж свещите !!! просто ги премери с мултимер. трябва да е около 0.8оМ
Благодаря за съвета. Утре трябва да сменим разпръсквачите марката е DTP 28лв/бр

И така, сега един въпрос*** много сложен според мен. Купих рсапръсквачи "DTP" с номер BDN 12 SDC 6849 C, като в магазина ме увериха, че нямат разлика с моите оригинални, които са с номер RDN 12 SDC 6849 E
Уф.... пак дилеми.....

Публикувано: 10 яну 2008, 20:11
от georgi
Попитах в DTP дали горните номера са еднакви, но те ми отговориха единствено на кои БОШ разпръсквачи отговарят номерата на оригиналните ми разпръсквачи
RDN 12 SDC 6849 E = Bosch 0 434 250 242 / DN 12 SD 336
for Peugeut and Citroen
и на кои закупените от мен нови разпръсквачи,
а именно: BDN 12 SDC 6849 C = Bosch 0 434 250 235 / DN 12 SD 328
for Peugeot and Ford
и още: "Your question is not easy to be answered." :D но както и да е... Оказа се, че за Лукас помпите на атмосферните двигатели 1.8Д на Форд в България се предлагат само BDN 12 SDC 6849 C

Публикувано: 17 яну 2008, 17:54
от owen
Гоше,и аз имах твоя проблем и го реших.http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15989

Публикувано: 18 яну 2008, 17:38
от georgi
И така. Смених разпръсквачите. Новите отварят на 125, 125, 125, 130 бара. При предварителната проба работеха добре.
Придърпването на 1700об/мин вече изчезна с новите разпръсквачи. Но колата продължава да пали трудно, с изгасване първия път и доста прекъсване при второ въртене на стартера и предварително напомпване на инжектора за гориво (студен двигател). Проверих с мултицет напрежението на подгр. свещи по време на подгряване и не беше 0 както беше писал owen в горната препратка, а около 9.5-10.5V. Напрежението на акумулатора е 12.56V