Страница 1 от 1

Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.

Публикувано: 12 яну 2008, 16:11
от paczo911
Здравейте колеги!

След като преди Нова година, моята Фиеста започна да върви съвсем немощно на 4-та и 5-та предавки, я закарах на майстор. Той установи че на втори цилиндър са изгорели всмукателния и изпускателния клапан, затова предприехме следните стъпки - смяна на 8-те клапана на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички на клапаните, сменена гарнитура на главата, и сменена гарнитура на всмукателния колектор. Също така главата беше шлайфана.

Днес си взех колата от сервиза, и майстора ми каза след една седмица да му закарам Фиестата, за да притегне клапаните до заводски предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.

Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?

Ако някой е изпитвал подобни проблеми, ще го помоля да сподели. Всички мнения са добре дошли! Благодаря предварително!

Re: Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.

Публикувано: 12 яну 2008, 17:47
от diesel1.6
paczo911 написа:Здравейте колеги!

на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички

предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.

Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?
Клапаните се продават по един. За предпочитане са втора употреба оригинални.
Хлабините трябва да са точните, особено след такива повреди и нови клапани. Понякога, ако главата не е направена добре - легла на клапаните, притриване - се налага повторно регулиране.
Не е нормално да не върви.

Публикувано: 12 яну 2008, 17:53
от venom4o
Имах големи луфтове преди да ги регулирам мойте и колата грам не вървеше!

Публикувано: 12 яну 2008, 18:15
от paczo911
Моят майстор ми каза че е купил целия комплект клапани, заедно с гумички и т.н., но вероятно наистина не е регулирал изцяло клапаните, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).

Тогава да разбирам, че проблемът просто е в регулирането на клапаните, след това слабостта на мотора би трябвало да изчезне, така ли?

Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова?? :? :?

Публикувано: 12 яну 2008, 22:26
от venom4o
караш ли я на газ? можеби е време да и смениш въздушния филтър и да я регулират тая газова.. Ако караш само на бензин - хубаво е да се изчисти карба , да се смени горивния филтър.. или ако направо искаш отремонтирай карбуратора .. Има ремонтни комплекти.. Ефекта ти е направо нова кола..

Публикувано: 12 яну 2008, 23:40
от paczo911
venom4o, карам колата на бензин, никога не е имала газова уредба, но наистина, предложението ти ми се струва основателно. Ще взема да почистя карбуратора, това би трябвало да оправи проблемите! Благодаря!

Публикувано: 13 яну 2008, 10:40
от diesel1.6
paczo911 написа:, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).

Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова?? :? :?
Изправни клапани не се разработват, само могат да се повредят. Клапаните би трябвало да са притрити в престърганите легла на главата и да са перфектни. Няма какво да се сработва, ако това е добре направено.
А защо сменихте клапаните (оригиналните)?
практика е да се шлайфа уплътнителната повърхност, ако не е износено стъблото и да се притрият.

Публикувано: 13 яну 2008, 12:07
от paczo911
На практика трябваше да се сменят само двата клапана на втори цилиндър, но майстора ми каза че комплектите за Фиеста били с по осем клапана, затова решихме да сменим всички осем.

Главата също е шлайфана, но майсторът точно това ми каза, да покарам малко така, и след седмица да му закарам колата да регулира клапаните докрай. Това бяха точните му думи!

Публикувано: 13 яну 2008, 14:03
от traqn_savov
отиди при друг,, мерете компресия ако е от клапите ще е 4-5-6 атмосфери..