Страница 1 от 2

Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 22 яну 2008, 22:49
от didon80
Понеже има такава информация във форума, че клапаните на двигателите на Мондеото след 1997 г. прегаряли на газ се чудя има ли разлика във външния вид на двигателя?! Изобщо има ли начин да се познае с кой двигател съм при положение че съм някъде на границата - колата е произведена март 1997г. Виждал съм снимки на двигатели на колеги тук и доста от двигателите на МК2 са черни,а моя е сив, както на МК1.......
Има ли МК2 което да не му прегарят клапаните на газ или тая граница 1997г. не е случайна и става дума за МК1?! :roll:

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 17 май 2008, 21:45
от didon80
Да добавя нещо по темата, незнам за клапаните, но след 1998 г. капака на главата на двигателя е от черна пластмаса, а до 1998 г. е алуминиев какъвто е при мен!

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 18 май 2008, 10:29
от g.taskov
Колега в всички модефикации на Мондео има и разлики в моторите от 1997 са 5 на брой /виж AUTODATA/
клапаните на всичките са 7 мм.но количеството метал около чашката на клапана е различно.В моторите след97г.
там са по-тънки и газта отделя повечко топлина с по-малка маса на клапана и той прегаря.От юни 98 до октомври 98г.слагат така наречените олекотени мотори т.е. по-тънки биели, по-къси бутала, и по-тънки клапани в чашките,това са моторите от серия RKF. Аз имах нещастието да бъда с такъв мотор и правих основен ремонт.Като след това сложих части от двигатели преди 97г.Ако те интересува дали ще прегорят клапаните ,ако сложиш газ слагай смело ,но след като монтираш устройство за смазване на клапаните Флаш лубе.Аз карам 10000км.след ремонта само на гази преди няколко дена огледах цилиндрите отвътре с Бороскоп всичко блести няма нагар и изменение на структурата на метала на клапани и бутала.Ако друго има питай ,ако знам ще ти дам инфо.
Относно капака не можеш да разбереш всичко в завода при монтаж слагат каквото имат и там е пълна каша всичко се прави за пари.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 18 май 2008, 23:37
от tisho_tbk
g.taskov написа:Ако те интересува дали ще прегорят клапаните ,ако сложиш газ слагай смело ,но след като монтираш устройство за смазване на клапаните Флаш лубе.
ква е тая джаджа? и къде се намира?

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 19 май 2008, 08:21
от cocoff
http://www.flashlube.com/en/valvesaverkit/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Доволно сложна история... Добавка за въздух
В двиг. отсек монтираш стъклен контейнер, който накапва съдържанието си задължително след дросела. За целта дупчиш смукат. колектор на 50-100 мм след дросела. Следиш и регулираш количеството, което системата засмуква. Дозира се според изразходваното гориво.
Дори да има някакъв смазващо-протективен ефект, той според мен ще е само върху всмукат. клапани, а не върху по-уязвимите-изпускателни.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 19 май 2008, 18:39
от g.taskov
Колега тук грешишзащото бензина не изгаря 100процента една малка част се изхвърля с изгорелите газовеи потози начин се охлаждат и смазват грубо казано клапаните.При газтагоренето протича по-бързо и 100 процента изгаря ,затова казват че клапаните работят на сухо.В флаш лубето има съставки които се отлагат върху изпускат. клапани и сътавки които горят по-трудно и потози начин намаляват темературата в горивната камера,от там клапаните поемат по-малко топлинаи работят в по-добър термичен режим.С две думи това е ,на дроселовата клапа на мондеото има свободен вакумен порт и аз там съм го подвключил. Всеки решава сам за себеси аз съм проучил много основно този процес и за това ви давам информация .

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 19 май 2008, 20:52
от cocoff
Бе...не знам какво оцелява на 1100-1200*С, но щом го използваш и имаш наблюдения, че работи, значи си прав. Просто на мен ми се вижда малко пресилено. А и май вече има волфрам-кобалтови стомани, на които "не им пука" на газ ли караш или на бензин :)
Както казваш: "всеки решава за себе си"...

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 19 май 2008, 21:19
от Атанас
Ъъъъ скоростта на изгаряне на LPG-то и CNG-то до колкото знам е по-ниска... ама както и да е.
За мен е било странно, че за някои двигатели Motorcraft предлагат ВСМУКАТЕЛНИ клапани за LPG, а не изпускателни *00147*

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 20 май 2008, 11:19
от noface
Проблема на клапаните който не издържат много ако се кара на газ е само един -кухи са .
Стеблото не е плътен метал и не издържат много.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 03 юни 2008, 15:28
от diesel1.6
noface написа:Проблема на клапаните който не издържат много ако се кара на газ е само един -кухи са .
Стеблото не е плътен метал и не издържат много.
кухите са с подобрено охлаждане (много по-добро) - нещо се разминава това с теорията за прегарящите клапани.
а проблемът винаги е бил субективен, а не в горенето на газовата смес. кара се на бедна смес пове4е от допустимото, и така си увеличава разхода, и наистина се опържват нещата.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 05 юни 2008, 00:22
от milen_rz
Имам мондео 1997 аз му сложих газова уредба инжекционна тартарини, изминал съм повече от 150 000 км само на газ, но несъм сменял ремъка и той превъртя, няма никакви други поражения от газта, така че според мен качеството на клапаните е добро, имам само два клапана набити, в другите цилиндри преди да го отворим компресията беше 11, така че според мен ж газта няма проблеми, купих колата на 3 год на 180 000 км от германия от тяхно МФ и беше на най малко километри в срванение с другие коли коото бйяха върнати и съответно километражите им небйаха върнати, Какво искате вие като си копужаме коли на по 350 000 км и като им се сложи газ и след 60-70 000 сдават багажа. и на бензин да е пак ще умре. Така че няма смисъл да се обвинява горивото и да се праявят приспособления, много си е добър мотора, как съм го гонил и никакви ядове несъм имал. така че не упреквайте горивото а си купувайте коли на по малко години и по читави. Аз си карам колите с пълна синтетика и никакви ядове, и го сменям на 20 000 км. мин.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 06 юни 2008, 11:54
от RS_PESA
Аз познавам вносителя на Флаш люба и ако на някой му трябва повече информация мога да разпитам.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 22 юли 2008, 20:54
от nino217041
колега ще може ли да дадеш допълнителна информация за това устройство и от къде може да се намери?

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 22 юли 2008, 23:16
от synthez 3D
Има една теория относно прегарянето на клапаните,която може и да е вярна.Става въпрос за това,че износването на леглото на клапана при работа на газ е по-голямо(поради няколко причини),отколкото при работа на бензин и след определен пробег клапана се вкопава в леглото и излиза с няколко стотни от милиметъра нагоре към разпределителния вал.Ако двигателя е с хидравлични повдигачи,няма проблем,защото те потдържат винаги еднаква хлабина,но ако е с пулове,няма кой да компенсира износването и в един момент клапана опира в разпределителния вал и не може да затваря плътно.А какво става,когато остане съвсем леко отворен?Ами не опира в главата за да се охлажда и рано или късно изгаря.Та в общи линии най-вероятната разлика между двигателите,които стават за газ и тези,които не стават(или поне без проблеми) е в това дали имат хидравлични повдигачи,или не.
Не съм сигурен дали има двигател с хидравлични повдигачи,който да гори клапани,но имайки в предвид ,че Zetec двигателите се произвеждат някъде до 1997-2000 година,а паралелно с тях започва производството на новата гама Duratec,то може би границата е там.Всички Duratec двигатели са с пулове и следователно са по-непригодни за газ.

Колега g.taskov , какъв беше твоя двигател,с който си имал проблеми с клапаните?
А смазването на клапаните(ако има ефект) е необходимо, просто за да се намали износването на леглото,а не за да се понижи температурата на горене на газта.
Понеже почти всички автомобилни производители се отказаха от хидравличните повдигачи около 1997-2000 година,започнаха да излизат данни,или слухове за прегарящи клапани.Преди това почти никой не се оплакваше от такъв проблем и предполагам,че причината е била в повдигачите.Разбира се,че и новите двигатели могат да се експлоатират на газ,но трябва по често да се проверяват хлабините на клапаните и да се регулират,което обаче никой не прави.Причини много,като се започне с финансови и се стигне до непознаване на проблема.
С две думи това е само теория,но може би има нещо вярно в нея.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 23 юли 2008, 19:01
от g.taskov
Колега, има логика в това но свободния луфт на изпускателния клапан е 0.35мм. ако не ме лъже памета толко голямо вкопавене не ми се вярва.Моят двиг. е междинна серия rkf ,която е с олекотени мотовилки и бутала по маса.Буталата бяха по-къси от нормалните биелите бяха по-тънкии по-дълги от норм. и клапаните по-тънки към прехода на чашката на клапана.Не знам колко са икономисали но при груби сметки температурата в двиг. в работния процес се повишава не си спомням точно цифри.Тъй като имаме намалена маса /сега се ровя в книжата/ та това е 13.4 процента. Така температурата не се отвежда бързо и остава в частите и те работят на по-тежък топлинен режим.Като се сложи че газта има малко по-висока температура на горене и изгаря 100 процента се получава химическа корозия по клапаните и дълбоки язви и на 145000км. счупени сигменти и бутала
там където са леглата насигментите.При ремонта това беше отстранено нормални бутала яки мотовилки и нови клапани.След проучвания и запитвания на хора които карат Мондео на газ и чужди фирми- стигнах чак до Макларан/ имат развоина база на коли работещи на газ/ ми казаха да карам до 80км. или да сложа устройство да смазва клапаните.Така направих и вече 6000 след ремонта нямам проблеми.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 23 юли 2008, 21:02
от tisho_tbk
какви пари струва това устройство? и откъде го купи?

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 24 юли 2008, 19:41
от g.taskov
Струва 120 лв. като течността 1л. е 30лв. за 10000км. 0878796465 Мксимов това е името на дистрибутора.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 18 сеп 2008, 02:27
от diesel1.6
synthez 3D написа:Има една теория относно прегарянето на клапаните,която може и да е вярна.Става въпрос за това,че износването на леглото на клапана при работа на газ е по-голямо(поради няколко причини),отколкото при работа на бензин и след определен пробег клапана се вкопава в леглото и излиза с няколко стотни от милиметъра нагоре към разпределителния вал.
*00124* *00134* не се бях сетил...

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 18 сеп 2008, 17:13
от noface
Това е вярно ,но за двигатели с чугунени глав.За алуминиевите сплави-не важи.А колегата които каза че кухиа клапан се охлажда по-добре,нещо не съм съгласен.Въздуха до колкото знам е лош топлопроводник.

Re: Разлики при ДВГ на Мондео преди и след 1997г?

Публикувано: 18 сеп 2008, 23:38
от diesel1.6
noface написа:Това е вярно ,но за двигатели с чугунени глав.За алуминиевите сплави-не важи.А колегата които каза че кухиа клапан се охлажда по-добре,нещо не съм съгласен.Въздуха до колкото знам е лош топлопроводник.
Аз съм с кухите клапани. Не си разучил защо са кухи. В кухото има лесно топим метал, който отнема топлината от главата на клапана и буквално я пренася до студената опашка. Плиска се нагоре-надолу. Това са най-спешъл охладените клапани, но на друга цена, естествено.

А това за главите какво означава? Какво различно се случва при чугуняците? То леглото е все от едни материали, железа при всички глави. Не е ли?