Разход на масло на Focus 1.6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Разход на масло на Focus 1.6

Мнение от JoroM » 01 фев 2008, 00:52

Колеги ще ви помоля да споделите какъв е разхода на масло на вашите Focus-и, понеже си мисля че специално 1.6 мотора на фокус е по-лаком към маслото от другите. Ще ви помоля да напишете:
вида на мотора,
с какво масло го каратe,
колко ви гори,
какъв е стила ви на каране:спортен, нормален, икономичен,
главно градско или извънградско.

моя e 1.6/16v, гори над 600гр/1000км, с масло 5W30, като аз доста го ръчкам, и карам предимно градско. :wink:
Последна промяна от JoroM на 18 сеп 2010, 13:58, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от BACHEV » 01 фев 2008, 16:10

абе колега ти с този разход плачеш за основен ремонт какъв е тоя разход на масло това е що годе нов двигател сигурен ли си че него хвърля някаде :shock: :shock:

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 01 фев 2008, 16:24

Виж сега колега, на фона на Ориона ми, които изобщо не пипа маслото, тоя разход наистина е огромен, само че тва явно е нормално за Зетеците на Фокус, щото като съм ходил в МП, да купувам масло, са ми казвали че съм в рамките на нормалното...колкото и да ти се струва странно тва, просто недей прави сравнения между мотора на твойта кола и мотора на Фокуса...нямат нищо общо. фокуса е доста често на гонки, и го режа до 7к, така че ако го карах нормално, съм сигурен че разхода на масло ще е значително по-малък. :idea:
Всъщност точно след гонки ми пада нивото на маслото, при нормално каране няма проблем, ходил съм до Сф, и при почти постоянна скорост 140, на моменти до 180, за отиване и връщане(почти 1000км) ми изгори около 500 гр, което е в рамките на допустимото. Мисля че нивото беше паднало с около 5мм.

bondoff
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 яну 2008, 11:09
Модел на автомобила: FOCUS II 1.6 Duratec 100hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от bondoff » 01 фев 2008, 17:04

Колега ти ме хвърли на черешата с тия 600гр/1000км :!: :!:
Моята е още на 3 седмици, предимно градско, на 750км е 300 от които извънградско - карам я нормално, не я юркам. Довечера преди да тръгна към къщи ще проверя маслото и утре ще пиша.
Типа на двигателя го пише в профила ми.
Шофирайте разумно! Спазвайте знаците и пътната маркировка. Те не са за украшение!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 01 фев 2008, 21:20

Май съм го казвал и преди, в момента имаме 6 бр. Форд Фокус (служебни) , закупени от МП. Средно са на по 120к км. В зависимост от стила на каране разхода на масло им е между 0 и 1л. на 15-20к. км, на колкото им сменяме маслото.

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 01 фев 2008, 22:21

Май съм го казвал и преди, в момента имаме 6 бр. Форд Фокус (служебни) , закупени от МП. Средно са на по 120к км. В зависимост от стила на каране разхода на масло им е между 0 и 1л. на 15-20к. км, на колкото им сменяме маслото.
много добре :wink: обаче е хубаво да напишеш с какво масло ги кара те, с какви мотори са-1.4, 1.6, 1.8, 2.0 :idea: дизел ,бензин :wink: щото тука се пита конкретно за зетек 1.6 16в

иначе по темата моя е с аналогичен разход като на колегата JoroM може би малко по малак :idea: карам предимно градско :idea: чак спортно не ама често му натискам газта до долу :idea: маслото е 5w30 форд формула

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 фев 2008, 22:22

JoroM написа:@paci,
твоя случай е друг ми се струва, аз днес минах през МП и се оказа че скоро са дигнали цената на маслото: 5W30 от 14 е станало 16Lv, а 5W40 сега е 20-22Lv, така ми каза човека, а преди колко е било, не знам. А 5W40 пълна синтетика ли е? или е като 5W30, хидрокрекинг ли кво беше, абе полуситетично си е 5W30, а мен ма излугаха навремето че било пълна синтетика. :x
На тубата пише:
Ford FORMULA S/SD 5W40
Synthetic Technology Motor Oil

Май си е синтетика.
Незнам на 5W30 кво пише.

Вярно като те чета случая ти е друг. Верно че яко шпориш кобилите и се потят повечко.
Ами незнам ...
Опитай с по-скъпото и виж дали ще е по-издръжливо ама едва ли.
На disc в коша имаше едно устройство което улавяше маслените пари и можеше да си ги върнеш обратно в системата след това.

yorgo
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
Местоположение: SEVLIEVO
Status: Извън линия

Мнение от yorgo » 01 фев 2008, 23:19

Здравейте.Чета от известно време форума но едва вчера се регистрирах . Имам Фокус 1.6 -2003г. на 85000км. Купих го от Италия на 32000.Вече 52000 км.го карам на метан ,сменям масло на по 15-17000 през което доливам максимум по 0,300-0,400гр.Колата е такси и се кара главно градско в леко спортен режим

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 01 фев 2008, 23:22

Моя старият беше 1999, 1,6 16V и си гореше по 5-5,5 литра на 10000км. Караше се с 5W30 от Мото Пфое, само последно му сипвах 15W40 че не се издържаше на това доливане. Колата я ползвах за работа, караше се с много настъпване, повече извънградско, по около 6000 км на месец. Както знаете, накрая я оставих без масло и смених двигателя.
Сегашният с двулитровия зетек за една смяна (10000км) е изгубил 300мл.
Последна промяна от debug на 01 фев 2008, 23:23, променено общо 1 път.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 01 фев 2008, 23:23

@Атанас,
забрави да споменеш с какви мотори са фокусите, и с какво точно масло ги карате:?:

@yorgo,
с какво масло го караш :?:


@paci,
четох по руски форуми за маслата, значи Ford Formula S/SD е полусинтетика, а само S е напълно синтетично. :wink:

Прочетох и друго интересно...че от пълна синтетика може да се получат течове от семерингите, но ще рискувам.


@camaro,
коя година ти е Focus-a??? само не ми казвай че е 1999...като моя и на Debug :idea:
забелязал ли си някакво омаслявaне по гумените уплътнения/семеринги, след като си почнал да доливаш c Лукоил 5W40?

.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 01 фев 2008, 23:58

Сетих се и още нещо :idea: ...моя е немско производство, номера на купето започва със WFO...ще ви помоля, колегите с повишения разход на 1.6, да кажат немски или испански са им Фокусите, и ако знаете, откъде са внесени? Моя е нов внос от Италия.


Опитвам се да открия нещо общо м/у трите Фокуса 1.6 дето харчат около 5Л масло на 10000км...странно съвпадение и като модели: 1.6/16v...моя и на колегата camaro са 5-врати хечове, че и цвета съвпада... :shock: и разхода на масло...и тримата сме ги ръчкали...е, аз май повече от другите, абе много съвпадения we. :shock:

yorgo
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 31 яну 2008, 21:48
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6i 16W ZETEC SE -2003
Местоположение: SEVLIEVO
Status: Извън линия

Мнение от yorgo » 02 фев 2008, 00:29

на моят номера също започва с WFO... Маслото с което карам е СЕЛЕНИЯ 10w40

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 фев 2008, 13:25

Моят беше купуван от България от МП, нямам му VIN-а, петврат хеч.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от BACHEV » 02 фев 2008, 16:13

колега какъвто и датие двигатела нетрябва да гори толкова масло :D едно време жилулата не гореше толкова а беше с М10Д
:wink: никога нема даси взема фокус 1.6

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 02 фев 2008, 20:31

коя година ти е Focus-a??? само не ми казвай че е 1999...като моя и на Debug
забелязал ли си някакво омаслявaне по гумените уплътнения/семеринги, след като си почнал да доливаш c Лукоил 5W40?
април 1999 сглобяван в Германия по вин купен от Италиа :idea:
както казах и преди мотора ми е чист като аптека :wink: течове няма никаде :D то оставаше и да тече от някаде и направо трябва да увисна на някоя бесилка :mrgreen:

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 02 фев 2008, 23:35

:shock: Значи, според мен толкова много съвпадения не са случайни: три фокуса 1.6 (1999г.), 5-врати хечове, най-вероятно и трите произведени в германия, на двата и цвета съвпада(на третия, Debug не е казал цвета), разхода на масло е около 5 Литра на 10,000Км...поправeте ме ако греша, ама прекалено са много съвпаденията, според мен става въпрос за някакъв дефект на гумичките на клапаните, леглата на клапаните
или на маслените сегменти на тези трите двигателя...честито на печелившите. :x
Тая висока компресия(13-14 бара), в сучетание със сериозния разход на масло, към какъв най-вероятен дефект води :?: Възможно ли е да имам толкова висока компресия, заради проблем със маслените сегменти :?: защото маслото уплътнява по-добре, като са дефектни маслените сегменти (тва ми се срува логично, но нека да се произнесат по-компетентните по въпроса.
Маслото ми е на 9,000 Км, но е почти черно, маслото е Форд 5W30.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 02 фев 2008, 23:51

*00101*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 фев 2008, 23:55

JoroM написа:(на третия, Debug не е казал цвета)
Изображение

При мен се оправи като смених блока, със сигурност не съм купувал гумички за клапани - майсторите ми казваха какво искат да им купя от МП. Главата беше минала почистване, може би и напасване на клапаните... тогава би трябвало да са сменили и гумичките?
Правиха го в сервиза на Чарли - известен е в Пловдив като един от първите въобще занимаващи се с шлайф на блокове, валове и прочие.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 03 фев 2008, 01:08

Значи като сменям ангренажния ремък, ще сменя и гумичките, и може би ще направя и реглaж на клапаните, щото май били c *парички*, а не с хидравлични повдигачи - така ми казаха от МП...дотогава мисля да спра с гонките, и да засека при нормално каране :cry: , колко ми гори на 1000км.
четох че на Фокус, ангренажния ремък се сменял на 90,000км...много ми се вижда. моя е Gates, ама 90,000 :shock:

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 03 фев 2008, 16:11

Значи, грешка...старото масло 5W30, не е черно, а червено/кафяво, предния път го гледах през нощта. :roll:

Днес смених маслото, и сложих синтетикта на Лукоил 5W40, дори на вид е значително по-гъсто от старото ми 5W30, даже е по-гъсто от ново Приста супер газ 15W40...т.е. няма да експериментирам с още по-гъсто масло, ако стане с това, добре, ако пак го гори, до следващата смяна на ангренажния ремък, съответно гумичките на клапаните, ще се сменя със полусинтетиката на Лукоил 5W40, която пък е още по-евтина: 30 кинта/4 Литрова туба.

Понеже малко се поувлякох с наливането, сипах повече отколкото трябваше, и нивото подмина белега за МАКС. с около 2мм. Има ли проблем от това?
След смяната, запалих двигателя, и като доближих бял лист към успуха, духаше много ситни черни капчици...предполагам масло. След като паркирах колата пред нас, пак направих теста със белия лист...нямаше дори и една капцица върху листа, а не съм карал повече от 2 км след смяната. А нивото е мерено, след напълване на масления филтър, т.е. нивото не е паднало след като съм карал 2km колата. :wink:


Какъв извод може да се направи от тоя тест със листа, при положение че съм сипал над макс. ниво? На маслени сегменти ли прилича, или на гумички на клапаните, или след като при загрял двигател не духа маслени капки, няма проблем :?: може само при яките ръчки да го гори...
Кажете си мнението колеги.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта