Време на работа на подгряващите свещи

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bopan
Status: Извън линия

Време на работа на подгряващите свещи

Мнение от bopan » 05 фев 2008, 00:09

Здравейте,
Карам монди 1,8тди'99г.
В гоямите студове имах проблеми със запалването на двигателя си. Започнах проверка пъро на свещите и установих, че са ок.
След това се натъкнах на следното:
Преди стартиране свещите работят за около 6-7 секунди. След това се изключват (и лампата изгасва по-късно). После се включват отново след 2-3 след запалването на двигателя до загряването му(лампата не свети).
От 10 г. карам дизел (други марки) и до сега винаги свещите са работили поне 15-20 сек за да сгреят както трябва.
Интересува ме, колко време подгряват свещите на други подобни автомобили.
Може ли това време да се променя от някъде. Казаха ми, че релето се управлява от EKU-то (колата ми е италянка и предполагам че може да има други настройки за по-топлите ширини)
Ще съм благодарен, ако някой може да сподели информация по темата , най-малко колко време работят първоначално свещите при вас?.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 05 фев 2008, 15:15

Карам ескорт, но предполагам че на мондеото е същото:
1. При даване на контакт подгряват 9 сек. Лампата на таблото изгасва за по-малко от 9сек.
2. След запалване на двигателя подгряват 140сек.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 05 фев 2008, 20:45

Мисля, че всичко ти е наред!
Няма смисъл според мен свещите да греят повече време. Те достигат отпимална температура за около 2 сек. Така че да греят над 10 сек, няма смисъл. Ти ако не запалиш след това, даже и една минута да ти греят свещите, няма да помогне.
Поздрави
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

bopan
Status: Извън линия

Мнение от bopan » 05 фев 2008, 22:36

Благодаря за информацията...

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 06 фев 2008, 18:34

Така и така е станало дума за подряващи свещи и тяхното действие,някой ще обясни ли защо като подгряваш 2 пъти сутрин в студа колата пали още докато пипнеш ключа,а когато подрявам веднъж само,върти 4-5 пъти докато запали
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 06 фев 2008, 20:23

Свещите са като печка, колкото повече работят толкова по-топло става :P

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 07 фев 2008, 10:23

1.8d написа:Така и така е станало дума за подряващи свещи и тяхното действие,някой ще обясни ли защо като подгряваш 2 пъти сутрин в студа колата пали още докато пипнеш ключа,а когато подрявам веднъж само,върти 4-5 пъти докато запали
Най-вероятно просто свещите ти вече са поостарели! При мен беше така, смених ги и вече дали подгрявам веднъж или десет пъти е едно и също. Ако времето на подгряване трябваше да е по-дълго от сегашното, просто от Форд щяха да оставят лампата да работи по-дълго преди да изгасне! :wink:
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 07 фев 2008, 17:28

Тц,не са стари.Преди 2-3 седмици ги сменях.След големият студ и поледиците дето бяха.Преди това със старите пак така палих,но при едно дълго въртене при минус 18 градуса 2 от тях изгоряха,затова се наложи смяна.Тогава въртях толкова много защото забравих да си сложа добавка и нафтата ми замръзна като си бях на село,а уж беше от ОМВ,ама от по-евтината.Ако се разровиш във форума ще видиш че и болшинството колеги с дизели в студа палят с 2-3 подгрявания преди това.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 08 фев 2008, 23:46

Има Огромно значение колко време ще греят свещите. Вземате поне три различни свещи на различни производители или за различни автомобили и - директно на акумулатора. Всяка ще се загрее по различен начин за различно време! Кои са най-добри - в това е Въпроса ?!?

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 12 фев 2008, 10:22

zagor13 написа:Кои са най-добри - в това е Въпроса ?!?
Aко нямаш пари за Motorcraft ~40лв. парчето в МП си вземи Bosch ~20лв/брой
Това са най-добрите варианти според мен.

teo__76
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 24 яну 2008, 13:14
Модел на автомобила: ФОРД ЕСКОРД 1.8ТДИ
Status: Извън линия

Мнение от teo__76 » 12 фев 2008, 14:54

При мен няма разлика колко пъти подгрявам-все по един и същ начин си пали-все пак ми се струва че стартера върти по много от нормалното.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта