Страница 1 от 1

Време на работа на подгряващите свещи

Публикувано: 05 фев 2008, 00:09
от bopan
Здравейте,
Карам монди 1,8тди'99г.
В гоямите студове имах проблеми със запалването на двигателя си. Започнах проверка пъро на свещите и установих, че са ок.
След това се натъкнах на следното:
Преди стартиране свещите работят за около 6-7 секунди. След това се изключват (и лампата изгасва по-късно). После се включват отново след 2-3 след запалването на двигателя до загряването му(лампата не свети).
От 10 г. карам дизел (други марки) и до сега винаги свещите са работили поне 15-20 сек за да сгреят както трябва.
Интересува ме, колко време подгряват свещите на други подобни автомобили.
Може ли това време да се променя от някъде. Казаха ми, че релето се управлява от EKU-то (колата ми е италянка и предполагам че може да има други настройки за по-топлите ширини)
Ще съм благодарен, ако някой може да сподели информация по темата , най-малко колко време работят първоначално свещите при вас?.

Публикувано: 05 фев 2008, 15:15
от escorttd
Карам ескорт, но предполагам че на мондеото е същото:
1. При даване на контакт подгряват 9 сек. Лампата на таблото изгасва за по-малко от 9сек.
2. След запалване на двигателя подгряват 140сек.

Публикувано: 05 фев 2008, 20:45
от divinity
Мисля, че всичко ти е наред!
Няма смисъл според мен свещите да греят повече време. Те достигат отпимална температура за около 2 сек. Така че да греят над 10 сек, няма смисъл. Ти ако не запалиш след това, даже и една минута да ти греят свещите, няма да помогне.
Поздрави

Публикувано: 05 фев 2008, 22:36
от bopan
Благодаря за информацията...

Публикувано: 06 фев 2008, 18:34
от 1.8d
Така и така е станало дума за подряващи свещи и тяхното действие,някой ще обясни ли защо като подгряваш 2 пъти сутрин в студа колата пали още докато пипнеш ключа,а когато подрявам веднъж само,върти 4-5 пъти докато запали

Публикувано: 06 фев 2008, 20:23
от Атанас
Свещите са като печка, колкото повече работят толкова по-топло става :P

Публикувано: 07 фев 2008, 10:23
от divinity
1.8d написа:Така и така е станало дума за подряващи свещи и тяхното действие,някой ще обясни ли защо като подгряваш 2 пъти сутрин в студа колата пали още докато пипнеш ключа,а когато подрявам веднъж само,върти 4-5 пъти докато запали
Най-вероятно просто свещите ти вече са поостарели! При мен беше така, смених ги и вече дали подгрявам веднъж или десет пъти е едно и също. Ако времето на подгряване трябваше да е по-дълго от сегашното, просто от Форд щяха да оставят лампата да работи по-дълго преди да изгасне! :wink:

Публикувано: 07 фев 2008, 17:28
от 1.8d
Тц,не са стари.Преди 2-3 седмици ги сменях.След големият студ и поледиците дето бяха.Преди това със старите пак така палих,но при едно дълго въртене при минус 18 градуса 2 от тях изгоряха,затова се наложи смяна.Тогава въртях толкова много защото забравих да си сложа добавка и нафтата ми замръзна като си бях на село,а уж беше от ОМВ,ама от по-евтината.Ако се разровиш във форума ще видиш че и болшинството колеги с дизели в студа палят с 2-3 подгрявания преди това.

Публикувано: 08 фев 2008, 23:46
от zagor13
Има Огромно значение колко време ще греят свещите. Вземате поне три различни свещи на различни производители или за различни автомобили и - директно на акумулатора. Всяка ще се загрее по различен начин за различно време! Кои са най-добри - в това е Въпроса ?!?

Публикувано: 12 фев 2008, 10:22
от escorttd
zagor13 написа:Кои са най-добри - в това е Въпроса ?!?
Aко нямаш пари за Motorcraft ~40лв. парчето в МП си вземи Bosch ~20лв/брой
Това са най-добрите варианти според мен.

Публикувано: 12 фев 2008, 14:54
от teo__76
При мен няма разлика колко пъти подгрявам-все по един и същ начин си пали-все пак ми се струва че стартера върти по много от нормалното.