Страница 1 от 1

Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 19 мар 2008, 01:07
от debug
Какви са симптомите при неправилна работа на този датчик? (Знам каква му е функцията) Според сервизното ръководство повредата му води до пълна невъзможност за работа на двигателя, но според информацията в нета не е точно така :?
Някой има ли опит с проблемен CPS?

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 19 мар 2008, 06:32
от traqn_savov
Ако прекъсва двигателя ще работи нестабилно, няма да се изфорсирва..

ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"

Така че на тези "майстори" им кажи да имат да взимат..
Ама да взимат учение от книгите....

има и един датчик, за оборотите на двигателя, ако той се откачи, двигателя ще пали и ще бачка, на нисък ход, но няма да се изфорсирва хич..

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 19 мар 2008, 15:57
от debug
Майстори няма намесени в цялата работа. Интересувам се аз.

Какво съм прочел дотук: Зетекът има два такива датчика. Единият е за позицията на коляновия вал, от там се взема информация за честотата на въртене на вала, т.е. оборотите. Вторият е за позицията на разпределителните валове. Чрез него компютърът синхронизира впръскването и запалването спрямо ГМТ и т.н. Според ръководството повредата на който и да е от двата датчика води до невъзможност за работа на двигателя. В интернет обаче по различни сайтове се дава информация, че повредата на Camshaft Position Sensor-а не е задължително да предотврати работата на мотора. Описват трудно палене, променливи обороти, липса на мощност, груба работа на двигателя. Също така е споменато, че компютърът влиза в авариен режим на работа, разни неща за паралелно впръскване на горивото и прочие. Тази информация е принципна за двувалови мотори с инжекцион и не е конкретно за Форд.
Тъй като има разминаване, започнах да се чудя:

Може или не може да работи двигател КОНКРЕТНО Zetec без CPS? Ако да - как компютърът налучква поне приблизително кога да пуска гориво и искра?

Интересува ме личния ви опит. Така или иначе през уикенда ще си направя експеримент с Фокусника и ще си отговоря със сигурност, но дотогава дайте да видим кой какво знае по въпроса.

@traqn_savov - виждал ли си такава повреда и наистина ли двигателя не пали, или си го чел като мен?

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 19 мар 2008, 18:37
от camaro
аз като сменявах клапаните бях забравил да му закача буксата :wink: и мотора не запали :idea:

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 20 мар 2008, 01:56
от to6kooo
Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 23 мар 2008, 20:51
от traqn_savov
to6kooo написа:Ей,майстор - Савов-Fiesta,от датчика на разпр.вал машината прави таван в оборотите и може да работи нестабилно,а от датчика на коляновия вал въобще няма да запали,даже само да му размениш двата кабела пак няма да запали

ако датчика е прекъснат на пълно специално този за позицията двигателя, няма да запали и да работи, ако ще да го дърпаш цял ден, с трактор "беларус"

АКО ДАТЧИКА НА ПОЗИЦИЯТА...

Тук не визирам къде се намира, а какво действие извършва..

Re: Датчик за позиция на разпределителния вал - Зетек

Публикувано: 02 апр 2008, 23:56
от to6kooo
Ей че чак сега ти видях отговора,ама говориш глупости,мисля че съм малко по наясно от теб приятелю