ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Мнение от веден » 27 авг 2005, 20:12

На Zetec 1,6i 16v
Оборотите на празен ход на място трябва да са 875+/-50. При движение по инерция обаче трябва да са по-високи. Някой може ли да каже - колко. И втори въпрос - според една книга , ако се извади куплунга на датчика за оборотите на празен ход както работи двигателя, те трябва да паднат на 750, а при мен двигателя изгасва. Защо. Някой има ли мнение по темата.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 27 авг 2005, 20:51

Братле,ако двигателяти на място и в движение по инерция не е Зацепен(включена някоя скорост) то оборотите му би трябвало да са едни и същи.
Изключение прави когато запалиш студения двигател и той поддържа известно време малко по високи обороти.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 27 авг 2005, 21:50

Братле, ако беше толкова елементарно , аз нямаше да си задавам въпроса в този форум. Това е логика която важи за Москвич-а. Истината е че Зетека при движение по инерция поддържа обороти на празен ход по-високи отколкото ако работи на място. И логиката знаеш ли каква е - очаква да включиш на някаква предавка и да не се получи рязък удар на двигателя и на ходовата част. Но както и да е. Ако научиш нещо по въпроса , обади се.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 27 авг 2005, 21:52

Moя ескорт държи 1к обороти на празен ход и не мърда. При натискане на спирачката падат за малко и толкова :roll:

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 27 авг 2005, 22:12

А, това е вече разговор.
И моят Ескорт така го прави (поддържа около 1000 об./мин при движение по инерция) но напоследък прави и изключения - пада на около 800 по инерция, та затова питам за по-подробни впечатления или информация от литература.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 27 авг 2005, 22:39

А за датчика някой нещо ще каже ли , особено ако има опит в демонтирането му.

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 27 авг 2005, 23:11

и моя по инерция държи около 1000 и мисля 4е е нормално...може да е някои датчик,ама не съм много наясно...мисля си обаче,че това не вреди на двигателя и че е нормално...незнам как е при другите...
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 28 авг 2005, 06:07

Това дето като натиснете спирачката и ви падат оборотите е заради стоп светлините. Ако имтате и трети стоп става 3х20W=60W почти все едно сте включили фаровете.
А това за оборотите на празен ход при спряло състояние и при движение...не мисля, че е правено с цел. Ако има някаква разлика това ще е от някакви други странични фактори. Едва ли компютърът сам ги вдига когато колата се движи.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 28 авг 2005, 13:01

A сервоусилвателя къде го забрави? :Р

Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от toto » 29 авг 2005, 02:42

Да и то влиае, пък ако сложим и климатика... :)

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 авг 2005, 10:35

Сега да ти отговоря защо оборотите на празен ход докато колата се движи са 1000-1200 - ами защото са нужни по-високи обороти за да може да се поддържа нужното налягане в спирачната/ABS и кормилната уредба за да функционират те безпроблемно когато се наложи да ги използваш.
Компютърът наистина е толкова "умен" за да следи данните и да поддържа по-високи обороти от тези при спряла кола. Границата на оборотите играе от 1000 до 1200 в зависимост от състоянието на сервото, хидравликата и т.н.

А за датчика за оборотите - незнам, до сега не ми се е налагало да го проверявам


:twisted:

Потребителски аватар
dignatov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 16 авг 2005, 20:19
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 16V Ghia Комби
Форд Галакси 2,3 16V Ghia Автоматик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dignatov » 08 сеп 2005, 23:40

Здравйте колеги, наистина има такъв датчик и аз го наричам спиид датчик, моята кола държи 1500 при празен ход в движение и в момента в който спре колата падат до нормалното. и Преполагам че е съвсем нормално и така трябва да бъде, дори смятам че ако не е така трябва да се обърнете към сервиз :)))

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 сеп 2005, 21:59

моита на празен ход в движение е към1200

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 06 окт 2005, 14:07

Здравейте
Наистина този въпрос за оборотите на двигателя при Форд Ескорт 16v е съществен.Аз също имам този проблем ,но не знам от какво се обуславя,тъй като по някой път вдига обороти а друг път не.По принцип след запалване оборотите са около 1200 след това падат на 900 ,но защо примерно когато изляза от скорост и оборотите се вдигат на 1500-1800 та понякога и на 2000 никой до сега не е отговорил разумно спрямо наличната литература.Но това според мен не е от компютъра.Или ако е от него то значи компютъра от време на време се сдробва.Ще взема да напиша писмо до производителя или до някой оторизиран сервиз.

Поздрави на всички фенове на марката Форд

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 06 окт 2005, 17:09

Даите да изясним това прави ли го когато караш на газ защото при мен когато карам на газ няма проблем а когато съм на бензин наистина се появява този проблем като изклъча от скорост. отвреме на време. А по въпроса за този датчик погледнете тук http://212.36.24.100/forum/viewtopic.php?t=853" onclick="window.open(this.href);return false; там става въпрос точно за този датчик

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Мнение от T punchev » 06 ное 2005, 20:18

I az karam escort 1.6 efi,s 8 klapana,moiata kola na prazen hod dyrzi 1000 -1100 oborota ,a kogato e poinercia se ka4vat do 1500,kogato izvadia dat4ika padat pod 900 oborota,mislia 4e tova e normalno za tazi gorivna sistema!]
*****
*0029* **бг**

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Мнение от stangen » 29 ное 2005, 23:16

T punchev написа:I az karam escort 1.6 efi,s 8 klapana,moiata kola na prazen hod dyrzi 1000 -1100 oborota ,a kogato e poinercia se ka4vat do 1500,kogato izvadia dat4ika padat pod 900 oborota,mislia 4e tova e normalno za tazi gorivna sistema!]
*****
*0029* **бг**
Колега, моля те пиши на кирилица ! :wink:
Изображение

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 30 ное 2005, 17:36

Някой може ли да ми каже категорично кой е датчика ми за оборотите на празен ход ( Zetec 1,6i 16v '93). Аз смятам че е този на смукателния колектор (дълъг с три болта) срещу куплунзите на втора и трета инжекция. Но ако е той значи нещо не е наред защото като му извадя куплунга и двигателя изгасва вместо оборотите да паднат малко. Някой колега със същия Escort има ли . Ще съм благодарен за мнение по въпроса.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 18:17

мисля, че е това, което описваш.а за това ,че гасне си мисля че е нормално.клапана за оборотите на празен ход се управлява с електроматнит и като го откачиш просто се затваря и спира притока на въздух.и тогово мотора гасне.на 1.6 CVH мотора при изкл на клапана мотора не гасне, защото там има един бай-пас винт, който пуска по малко въздух.на зетек такъв винт няма.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 30 ное 2005, 18:41

Благодаря за мнението по въпроса ми. Почти се успокоих. Лошото е че в една книга четох че трябва да паднат на 750, дано е било за другия двигател 1,6.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта