ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 30 ное 2005, 18:48

и мойта гасне като го извадя споко :lol:

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 30 ное 2005, 22:37

Тоже гасне като го извадя :lol: :lol: При режим на празен ход в движение около 1200,в покой 950.
Все в порядке :wink:
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 30 ное 2005, 23:17

бе верно и в мойта книжка пише, че не трябва да гасне *00147*

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 10:00

както казах, CVH мотора не трябва да гасне, заради въпросното винтче.ако зетек-а няма такова нещо е нормално да гасне без въздух. а съм 99.99% сигурен, че няма, защото при него не могат да се регулират оборотите на празен ход. а и щом толкова хора казват, че гасне,а моторите им нямат проблеми...ще пробвам при мен как е - моят мотор засета е перфектен във всяко едно отношение /да чукна на дърво/, така че ако и при мен угасне всичко е ок

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 дек 2005, 12:13

Та за да се оправят оборотите на празен ход, въпросният клапан за празен ход се демонтира, маха му се тази част която е бобината а останала част се накисва във бензин, кореселин или нещо от сорта.

На снимката - клапана е това нещо със синьото етикетче

Изображение


В едър план:

Изображение

На втората снимка се виждат двете винтчета който отделят бобината от клапана.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 12:15

а ако бобината е развалена ремонтира ли се?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 дек 2005, 12:22

Почти невъзможно е да се ремонтира. Имам такава бобина от 8 клапанов 1.6 EFI двигател, която е изгоряла. Изглежда доста солидна като изработка. Дори да се отвори... ще я пренавиваш ли, как? и после да затваряш... Дълга и широка. По добре си купи твора ръка, че нов клапан (с бобината) от МР е 240 кинта!!! и познат си купи (неразумно!).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 дек 2005, 12:25

аз нямам проблеми с бобината, но един колег от форума има.и просто се чудех дали се ремонтира.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 01 дек 2005, 16:36

Да взема и аз да попитам за моите обороти.На празен ход, в движение или не, все си поддържа 750-800,ZETEC 1.8.Много й е раншко на колата да се "разболява" още, ма да не са ми пробутали нещо "недъгаво" по рождение *00147*
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 01:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 дек 2005, 15:50

vlad написа:Да взема и аз да попитам за моите обороти.На празен ход, в движение или не, все си поддържа 750-800,ZETEC 1.8.Много й е раншко на колата да се "разболява" още, ма да не са ми пробутали нещо "недъгаво" по рождение *00147*
Това е нормалното, същите обороти 750-800, празен ход- когато е в движение и когато не е в движение ги държи и наследника му, DURATEC, 1.6 бензин. "Теста" на празен ход и в движение беше при скорост 50-60 км.
ПП Освен, ако не става въпрос за наследствено заболяване:-)

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 02 дек 2005, 16:23

Polly написа:
vlad написа:Да взема и аз да попитам за моите обороти.На празен ход, в движение или не, все си поддържа 750-800,ZETEC 1.8.Много й е раншко на колата да се "разболява" още, ма да не са ми пробутали нещо "недъгаво" по рождение *00147*
Това е нормалното, същите обороти 750-800, празен ход- когато е в движение и когато не е в движение ги държи и наследника му, DURATEC, 1.6 бензин. "Теста" на празен ход и в движение беше при скорост 50-60 км.
ПП Освен, ако не става въпрос за наследствено заболяване:-)
Ей моля Ви се недейте така да говорите коли набор 2003-2005 им е много рано да се разболяват. Пожалете ни нас с дъртите коли, че съвсем ще ни отчаяте. :)

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 02 дек 2005, 17:05

и при 1.6 фокус беше така, може би имаше съвсееем леко покачване на оборотите на празех ход в движение, но макс 50 оборота.може би новите коли са с усъвършенствани системи/хидравлика на волана,спирачен усилвател/ и нямат нужда от по-високи обороти в движение.на фокуса дори при празен ход му светеха по-слабо фаровете /както и на други нови коли/....

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 дек 2005, 17:29

Проверих и при Фиестата, и на празен ход и в движение все едно също-750-800.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 02 дек 2005, 21:35

Polly написа:Проверих и при Фиестата, и на празен ход и в движение все едно също-750-800.
Абе вие да не би да имате електронни оборотомери *00147* Как ги виждате тия обороти с такава точност? То стрелката като я гледаш от различен ъгъл различно се вижда.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 14 дек 2005, 15:13

Момчета карам Форд Мондео 2.0 16V. Оборотите на двигател изключен от скорост в движение са по високи (така трябва)! Наистина както казаха някои колеги това нещо се прави умишлено (незнам дали заради сервото и ABS или очаква нещо ДВГ) ама така трябва да е споко!!! Не съм 100% сигурен ама тва се прави от разходомера на въздух след филтъра, който отчита движение на автомобила и държи по високи обороти! При натискане на спирачка и заставането на място на автомобила оборотите падат веднага! Интересувал съм се учил съм го даже в даскало и наистина е така!!! Не се притеснявайте за това нормално е!!!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 дек 2005, 15:33

SBobi написа:Не съм 100% сигурен ама тва се прави от разходомера на въздух след филтъра, който отчита движение на автомобила и държи по високи обороти! При натискане на спирачка и заставането на място на автомобила оборотите падат веднага! Интересувал съм се учил съм го даже в даскало и наистина е така!!! Не се притеснявайте за това нормално е!!!
Аз пък съм 100% сигурен че се прави с помощта на VSS (Vehicle Speed sensor) - на старите коли (като моята) се намира на скоростната кутия, където излиза жилото за километража - датчика е с 3 кабела и е индуктивен. На новите коли незнам точно къде се намира (и как работи), но той е "виновен" да работи така двигателя.

А че е нормално - нормално е!
Последна промяна от disc на 14 дек 2005, 17:27, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 14 дек 2005, 17:07

До disc - ОК може и да си прав ама може ли да ми кажеш каква инфоромция ще черпи датчика от скоростната кутия и на какви данни точно ще се базира!!!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 14 дек 2005, 17:14

датчика е индуктивен-колкото епо голяма скоростта толкова е и по голяма честотата на инпулсите които се подават към микропроцесора-така и той разбира скоростта

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 14 дек 2005, 17:18

А ако те интересува принципа на действие на датчика-един магнит се върти около бобина и се получават инпулси

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 дек 2005, 17:40

eleena написа:...
Благодаря.

Реално ТОЧНО по този начин не може да се измери скоростта, заради самата скоростна кутия - датчика е на диференциала, но и ECU-то (компютъра) не го интересува точната скорост на автомобила.

След този датчик (VSS) следва frequency to voltage converter и ако ECU-то "вижда" да кажем 4.5V значи трябва да поддържа 900 rpm на празен ход, но ако виждаа 0V (колата е спяла) трябва да поддържа 800 rpm. Иначе казано - всичко различно и по-високо от 3V (да кажем че при скорост над 20 км/ч. изхода от VSS е 3V) кара ECU-то да поддържа fast idle speed.

Споменатите по-горе цифри са съвсем случаини, за онагледяване принципа на действие.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 118 госта