Страница 1 от 3

ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Публикувано: 27 авг 2005, 20:12
от веден
На Zetec 1,6i 16v
Оборотите на празен ход на място трябва да са 875+/-50. При движение по инерция обаче трябва да са по-високи. Някой може ли да каже - колко. И втори въпрос - според една книга , ако се извади куплунга на датчика за оборотите на празен ход както работи двигателя, те трябва да паднат на 750, а при мен двигателя изгасва. Защо. Някой има ли мнение по темата.

Публикувано: 27 авг 2005, 20:51
от jordj
Братле,ако двигателяти на място и в движение по инерция не е Зацепен(включена някоя скорост) то оборотите му би трябвало да са едни и същи.
Изключение прави когато запалиш студения двигател и той поддържа известно време малко по високи обороти.

По темата

Публикувано: 27 авг 2005, 21:50
от веден
Братле, ако беше толкова елементарно , аз нямаше да си задавам въпроса в този форум. Това е логика която важи за Москвич-а. Истината е че Зетека при движение по инерция поддържа обороти на празен ход по-високи отколкото ако работи на място. И логиката знаеш ли каква е - очаква да включиш на някаква предавка и да не се получи рязък удар на двигателя и на ходовата част. Но както и да е. Ако научиш нещо по въпроса , обади се.

Публикувано: 27 авг 2005, 21:52
от cossy
Moя ескорт държи 1к обороти на празен ход и не мърда. При натискане на спирачката падат за малко и толкова :roll:

По темата

Публикувано: 27 авг 2005, 22:12
от веден
А, това е вече разговор.
И моят Ескорт така го прави (поддържа около 1000 об./мин при движение по инерция) но напоследък прави и изключения - пада на около 800 по инерция, та затова питам за по-подробни впечатления или информация от литература.

По темата

Публикувано: 27 авг 2005, 22:39
от веден
А за датчика някой нещо ще каже ли , особено ако има опит в демонтирането му.

Публикувано: 27 авг 2005, 23:11
от achkob
и моя по инерция държи около 1000 и мисля 4е е нормално...може да е някои датчик,ама не съм много наясно...мисля си обаче,че това не вреди на двигателя и че е нормално...незнам как е при другите...

Публикувано: 28 авг 2005, 06:07
от toto
Това дето като натиснете спирачката и ви падат оборотите е заради стоп светлините. Ако имтате и трети стоп става 3х20W=60W почти все едно сте включили фаровете.
А това за оборотите на празен ход при спряло състояние и при движение...не мисля, че е правено с цел. Ако има някаква разлика това ще е от някакви други странични фактори. Едва ли компютърът сам ги вдига когато колата се движи.

Публикувано: 28 авг 2005, 13:01
от cossy
A сервоусилвателя къде го забрави? :Р

Публикувано: 29 авг 2005, 02:42
от toto
Да и то влиае, пък ако сложим и климатика... :)

Публикувано: 29 авг 2005, 10:35
от Brock
Сега да ти отговоря защо оборотите на празен ход докато колата се движи са 1000-1200 - ами защото са нужни по-високи обороти за да може да се поддържа нужното налягане в спирачната/ABS и кормилната уредба за да функционират те безпроблемно когато се наложи да ги използваш.
Компютърът наистина е толкова "умен" за да следи данните и да поддържа по-високи обороти от тези при спряла кола. Границата на оборотите играе от 1000 до 1200 в зависимост от състоянието на сервото, хидравликата и т.н.

А за датчика за оборотите - незнам, до сега не ми се е налагало да го проверявам


:twisted:

Публикувано: 08 сеп 2005, 23:40
от dignatov
Здравйте колеги, наистина има такъв датчик и аз го наричам спиид датчик, моята кола държи 1500 при празен ход в движение и в момента в който спре колата падат до нормалното. и Преполагам че е съвсем нормално и така трябва да бъде, дори смятам че ако не е така трябва да се обърнете към сервиз :)))

Публикувано: 09 сеп 2005, 21:59
от pepy1
моита на празен ход в движение е към1200

Публикувано: 06 окт 2005, 14:07
от kalin_kalinov
Здравейте
Наистина този въпрос за оборотите на двигателя при Форд Ескорт 16v е съществен.Аз също имам този проблем ,но не знам от какво се обуславя,тъй като по някой път вдига обороти а друг път не.По принцип след запалване оборотите са около 1200 след това падат на 900 ,но защо примерно когато изляза от скорост и оборотите се вдигат на 1500-1800 та понякога и на 2000 никой до сега не е отговорил разумно спрямо наличната литература.Но това според мен не е от компютъра.Или ако е от него то значи компютъра от време на време се сдробва.Ще взема да напиша писмо до производителя или до някой оторизиран сервиз.

Поздрави на всички фенове на марката Форд

Публикувано: 06 окт 2005, 17:09
от petkoff_pl
Даите да изясним това прави ли го когато караш на газ защото при мен когато карам на газ няма проблем а когато съм на бензин наистина се появява този проблем като изклъча от скорост. отвреме на време. А по въпроса за този датчик погледнете тук http://212.36.24.100/forum/viewtopic.php?t=853" onclick="window.open(this.href);return false; там става въпрос точно за този датчик

Re: ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Публикувано: 06 ное 2005, 20:18
от T punchev
I az karam escort 1.6 efi,s 8 klapana,moiata kola na prazen hod dyrzi 1000 -1100 oborota ,a kogato e poinercia se ka4vat do 1500,kogato izvadia dat4ika padat pod 900 oborota,mislia 4e tova e normalno za tazi gorivna sistema!]
*****
*0029* **бг**

Re: ЗА ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН ХОД

Публикувано: 29 ное 2005, 23:16
от stangen
T punchev написа:I az karam escort 1.6 efi,s 8 klapana,moiata kola na prazen hod dyrzi 1000 -1100 oborota ,a kogato e poinercia se ka4vat do 1500,kogato izvadia dat4ika padat pod 900 oborota,mislia 4e tova e normalno za tazi gorivna sistema!]
*****
*0029* **бг**
Колега, моля те пиши на кирилица ! :wink:

По темата

Публикувано: 30 ное 2005, 17:36
от веден
Някой може ли да ми каже категорично кой е датчика ми за оборотите на празен ход ( Zetec 1,6i 16v '93). Аз смятам че е този на смукателния колектор (дълъг с три болта) срещу куплунзите на втора и трета инжекция. Но ако е той значи нещо не е наред защото като му извадя куплунга и двигателя изгасва вместо оборотите да паднат малко. Някой колега със същия Escort има ли . Ще съм благодарен за мнение по въпроса.

Публикувано: 30 ное 2005, 18:17
от racer11
мисля, че е това, което описваш.а за това ,че гасне си мисля че е нормално.клапана за оборотите на празен ход се управлява с електроматнит и като го откачиш просто се затваря и спира притока на въздух.и тогово мотора гасне.на 1.6 CVH мотора при изкл на клапана мотора не гасне, защото там има един бай-пас винт, който пуска по малко въздух.на зетек такъв винт няма.

Публикувано: 30 ное 2005, 18:41
от веден
Благодаря за мнението по въпроса ми. Почти се успокоих. Лошото е че в една книга четох че трябва да паднат на 750, дано е било за другия двигател 1,6.