Страница 1 от 2

Запушен карбуратор?

Публикувано: 24 мар 2005, 15:23
от swetul4o
От известно време насам Фиестичката(1.1 92г) ми прави разни номера. Предполагам че и се е позапушил карбуратора. Има ли начин да позная дали наистина ми е запушен карбуратора или източника на проблеми е другаде?

Публикувано: 24 мар 2005, 16:16
от ewgeny
Защо не опишеш с две думи в какво се състоят номерата и какъв е проблема. А и във форума съм описал (ако не и два пъти) как се отпушва карбуратор без да се разглобява колата.

Публикувано: 24 мар 2005, 19:37
от swetul4o
Номерата са следните: сутрин ако не съм опънал смукач като натисна газта не двигателя не реагира докато не отвори втората клапа и тогава литва. като позагрее се усеща същия ефект но по-слабо. Сега само за тва се сещам, но редовно си ги прави такива подобни. Преди време ми се беше запушила бензиновата помпа. Обясни с две приказки или дай линк къде да прочета как се отпушва карбуратора.

Публикувано: 24 мар 2005, 20:38
от Щ-304
swetul4o написа:Обясни с две приказки или дай линк къде да прочета как се отпушва карбуратора.
Купуваш си спрей за почистване на карбуратори,махаш въздушния филтър, палиш двигателя, форсираш и пръскаш със спрея в камерите. След малко пак и пак..
Каква марка ти е карбуратора?

Публикувано: 25 мар 2005, 09:01
от swetul4o
Weber (2V) TLDM. Това е карбуратора!

Публикувано: 25 мар 2005, 09:17
от Щ-304
swetul4o написа:Weber (2V) TLDM. Това е карбуратора!
От личен опит:
Като двигателя прекъсва по време на движение, не реагира на педала на газта, глъхне като че ли е свършил бензина, тогава може да се мисли и за проблем и в карба. Ми почистване на резервоара му, игления жигльор, продухване и на другите жигльори. Проверка да не засмукма въздух между дъното му и смукателния колектор-гарнитурата, проверка на въздушния филтър..
А схема на карбуратора съм дал в сайта на Сиеррата, 100% я има и на други места в нета-ако искаш да го разглобиш цялостно де.

Публикувано: 25 мар 2005, 09:32
от swetul4o
Споменатите от теб симптоми са налице при мен. Най-ясно изразени са когато колата работи на бензин (защтото имам и газ) и е сравнително студена. Препоръчай ми марка от този спрей за прочистване на карбуратори да го пробвам като начало. Ако не помогне ще премина към следващата стъпка.

Публикувано: 25 мар 2005, 09:59
от Щ-304
Спрей почистване карбуратор,290gr (Sega)
Или препарат за почистване на карбуратор LIQUE MOLY, 300гр, 7.19 лв. в Била.

Публикувано: 25 мар 2005, 10:10
от kEFi
swetul4o написа:Споменатите от теб симптоми са налице при мен. Най-ясно изразени са когато колата работи на бензин (защтото имам и газ) и е сравнително студена.
Колега, щом караш на газ...направо преминавай към следващата стъпка, спрей няма да ти помогне. При работа на газ карба остава сух (иначе дензина се плицика из него). Това води до спичане и изсъхване на жигльорите, мембраните, както и как да го кажа...клеясване на поплавъка - оттам и лоша работа на бензин.
Така, че намери малко време, свали си карба, внимателно го разглоби и продухай жигльорите, доколкото си спомням трябва да се смени и една мембранка...и можеш да го оставиш да се изкисне една вечер в бензин, корселин или примерно-оцет. После подсушаване, сглобяваш и пей сърце. Ако пък жигльорите са в мн.лошо състояние - продават нови...
Успех!

Публикувано: 25 мар 2005, 10:26
от swetul4o
Честно казано малко ме е страх да го разглобя, но ще се пробвам! :? А след като се изчисти карбуратора не трбва ли да се центрова (донастрой)? Знам че карбураторите са доста капризни в това отношение! :(

Публикувано: 25 мар 2005, 10:52
от kEFi
swetul4o написа:А след като се изчисти карбуратора не трбва ли да се центрова (донастрой)? Знам че карбураторите са доста капризни в това отношение! :(
Настройка е силно казано. Доколкото си спомням всичко се стяга добре, единствено може да се коригира положението на поплавъка, а чрез жилата - отварянето на клапите. Евентуално след това може да се направи настройка, но на предварението (чрез делкото).
Ако искаш, на първо време махни филтъра и погледни дали имаш достъп (с много къса отвертка) до жигльорите. Отвий ги, накисни ги добре, огледай им отворите, почисти ги механично (примерно със зъболекарски конец или нещо пдобно. После проследи по кои канали в корпуса на карба идва горивото и...духай, ако пък имаш добра помпа с подходящ накрайник - още по-добре. Погледни и почисти добре казанчето и поплавъка. Отстрани на корпуса трябва да има едно оширение с винтчета (поне на ладата ми беше така) - там влизаше май горивопровода. Като се развият болчетата внимателно - има гарнитурка и една мембрана - възможно е да е мръсна, скъсана или много твърда - може да се сменя. Затваряш внимателно по обратния път като внимаваш с гарнитурките. След това упражнение би трябвало да имаш ефект.
А, проверка да не ти взема въздух отнякъде (заминала гарнитура) - като свалиш филтъра, на свободен ход си слагаш ръката върху карба (запушваш дупките замалко) - ако всичко е ОК би трябвало да се помъчи или направо да загасне, същото правиш и на по-високи обороти. Ако пък запушването не оказва голямо влияние на работата на двигателя - значи карба взема отдругаде въздух. Почваш да търсиш откъде! Малко дълго, ама надявам се да ти е от полза!

Публикувано: 25 мар 2005, 11:26
от swetul4o
Ако утре времето го позволява запрятам ръкавите и действам! За това че не смуче въздух от гарнитурата съм сигурен, защото това е първото нещо което пробвах и наистина двигателя заглъхва и накрая изгасва.
Благодаря за полезните съвети! 8)

Ако пък искаш...

Публикувано: 25 мар 2005, 11:35
от kEFi
...да си намалиш разхода на бензинец - виж номера на жигльора в първа камера (ниските обороти) и си вземи (може да го направи и познат добър стругар) по-малък т.е. с по-малко сечение на отвора. Същото може да се направи и с другия. Гарантирана икономия, но естествено за сметка на динамиката :wink:

Публикувано: 25 мар 2005, 11:39
от swetul4o
Немисля да прибягвам до такива действия, тя и без това мойта Фиестичка е с малък двигател 1.1, освен това я карам и на газ. Но ще си имам едно наум :D

Публикувано: 25 мар 2005, 11:44
от Щ-304
:idea: Следващата стъпка за икономия на гориво-е пробиване на пода и тичане с петички! :lol:

Публикувано: 25 мар 2005, 11:51
от kEFi
Щ-304 написа::idea: Следващата стъпка за икономия на гориво-е пробиване на пода и тичане с петички! :lol:
Ееее, колега, това е за над 20 годишни коли...те тогава си го правят автоматично :D :D :D

Публикувано: 07 апр 2005, 15:41
от swetul4o
Тази сутрин ходих в Мото Пфое в Младост все пак да ми направят една диагностика на двигателчето да видим как е положението! Оказа се че на смукача едно уплътнение си е заминало и смуче въздух от там (Choke pull-down diaphragm assembly в Haynes- незнам на български как е :D)! Понеже те нямаха в наличност ме накараха да ида до "симеон" да намеря същото. Но след като влязох във всеки един магазим се оказа че такова животно няма никъде. Върнах се в мото пфое и ми сглобиха карба със старото, за което ми взеха 68 лв. (обирджииство)! Като ми обещаха че като си намеря сте ми го сменят само за 6лв. Къде мога да намеря такова? Карба е Weber TLDM.

p.s. Аман от майстори и сервизи. В мото пфое висях 5 часа и накрая пак си имам проблема и съм с 68лв по-малко. :evil:

А провери ли във...

Публикувано: 07 апр 2005, 16:35
от kEFi
...магазина Моторкрафт на Димитър петков и Симеон (блока срещу цветята)?
А какво представлява това уплътнение и не може ли да се направи?

Публикувано: 07 апр 2005, 16:45
от swetul4o
Не го знам точно този, но ходих в един към който ме насочиха и се казава "Карбуратори и Инжекциони". В една старнична уличка, но и там нямаше!

Публикувано: 11 апр 2005, 09:19
от swetul4o
Генерално реших проблема! Купих си от една морга карбуратор същия като моя за 30 лв. :D Сега съм го разглобил за да го почистя, след което смятам да го монтирам направо него! Има ли нещо за което трябва да внимавам при почистването, махането на стария и слагането на новия?