карбуратор/инжекция

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

карбуратор/инжекция

Мнение от XaXo » 13 сеп 2005, 10:19

какви са основните плюсове и минуси на инжекцията (моно и пълна) пред карбуратова. Има ли някакво отражение върху разхода на горива. Неразбирам много от двигатели и незнам какво да питам точно, кажете всичко характерно което знаете. Питам понеже попаднах на една доста добра кола външно и технически но е карбуратор.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: карбуратор/инжекция

Мнение от racer11 » 13 сеп 2005, 10:38

ще се опитам да отговоря, но не гарантирам изчерпателност - все пак на съм завършил ДВГ :D
основната разлика м/у карбуратора и инжекционните системи е начина на подаване на горивото. при карбуратора горивото се подава и дозира механично, а при инжекциона се впръсква през една /моноинжекцион/ или повече /"пълен" инжекцион/ дюзи.предимствата на инжекционното впръскване са обусловени от факта, че то се управлява от компютър.това позволява по-прецизно дозиране на горивото а от там по-добри мощностни характеристики и отработени газове.друго предимство е по-доброто смесване на горивото с въздуха в следстиве на впръскването през дюзите. предимството на карбуратора е, че е МНОГО по-лесен за настройка и поддръжка, при повечето инжекциони настройки като момент на запалване, количество на впръскваното гориво и т.н. са възможни само чрез скъпо струващо обурудване.затова и много често при силов тунинг се преминава от инжекцион на карбуратор.

еми това е от мен.другите коУеги да допълват :D

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 13 сеп 2005, 10:40

това сега означава ли че примерно инжекционите са по икономични от колите с карбуратор

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 13 сеп 2005, 11:01

XaXo написа:това сега означава ли че примерно инжекционите са по икономични от колите с карбуратор
почни винаги е така.

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 13 сеп 2005, 11:02

а разликата драстична ли е някаква (знам че глупости питам, но сега това ме вълнува :)))

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 13 сеп 2005, 11:12

не е драстична разликата максимум 1литър. но ако някой датчик на инжекциона се развали /например ламбда сонда/ тогава разхода става поне с 4-5 литра по-висок и карбуратора печели състезанието :)

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 13 сеп 2005, 11:15

значи да не се плаша от това че е карбуратор :) ок благодаря ти за инфото :)

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 13 сеп 2005, 11:19

сега друг въпрос :)) колко би ми излезнало да сложа хидравлика на кола, не да сменя, а на кола която няма да и се сложи нова

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 13 сеп 2005, 11:47

не си струва - поне 1000 лв

Потребителски аватар
ivanenev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 14 ное 2005, 19:44
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4i CLX
Местоположение: Sofia, Mladost :)
Контакти:
Status: Извън линия

Zdr

Мнение от ivanenev » 17 ное 2005, 23:27

здр имам сащия звяр като твоя и моита е карборатор:) ти доволе ли си от твоита?аз моита е имам от 2 месеца и сам доволен засега:) какав разход ти дава градско горе долу?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта