Страница 1 от 1
карбуратор/инжекция
Публикувано: 13 сеп 2005, 10:19
от XaXo
какви са основните плюсове и минуси на инжекцията (моно и пълна) пред карбуратова. Има ли някакво отражение върху разхода на горива. Неразбирам много от двигатели и незнам какво да питам точно, кажете всичко характерно което знаете. Питам понеже попаднах на една доста добра кола външно и технически но е карбуратор.
Re: карбуратор/инжекция
Публикувано: 13 сеп 2005, 10:38
от racer11
ще се опитам да отговоря, но не гарантирам изчерпателност - все пак на съм завършил ДВГ
основната разлика м/у карбуратора и инжекционните системи е начина на подаване на горивото. при карбуратора горивото се подава и дозира механично, а при инжекциона се впръсква през една /моноинжекцион/ или повече /"пълен" инжекцион/ дюзи.предимствата на инжекционното впръскване са обусловени от факта, че то се управлява от компютър.това позволява по-прецизно дозиране на горивото а от там по-добри мощностни характеристики и отработени газове.друго предимство е по-доброто смесване на горивото с въздуха в следстиве на впръскването през дюзите. предимството на карбуратора е, че е МНОГО по-лесен за настройка и поддръжка, при повечето инжекциони настройки като момент на запалване, количество на впръскваното гориво и т.н. са възможни само чрез скъпо струващо обурудване.затова и много често при силов тунинг се преминава от инжекцион на карбуратор.
еми това е от мен.другите коУеги да допълват

Публикувано: 13 сеп 2005, 10:40
от XaXo
това сега означава ли че примерно инжекционите са по икономични от колите с карбуратор
Публикувано: 13 сеп 2005, 11:01
от racer11
XaXo написа:това сега означава ли че примерно инжекционите са по икономични от колите с карбуратор
почни винаги е така.
Публикувано: 13 сеп 2005, 11:02
от XaXo
а разликата драстична ли е някаква (знам че глупости питам, но сега това ме вълнува

))
Публикувано: 13 сеп 2005, 11:12
от racer11
не е драстична разликата максимум 1литър. но ако някой датчик на инжекциона се развали /например ламбда сонда/ тогава разхода става поне с 4-5 литра по-висок и карбуратора печели състезанието

Публикувано: 13 сеп 2005, 11:15
от XaXo
значи да не се плаша от това че е карбуратор

ок благодаря ти за инфото

Публикувано: 13 сеп 2005, 11:19
от XaXo
сега друг въпрос

) колко би ми излезнало да сложа хидравлика на кола, не да сменя, а на кола която няма да и се сложи нова
Публикувано: 13 сеп 2005, 11:47
от racer11
не си струва - поне 1000 лв
Zdr
Публикувано: 17 ное 2005, 23:27
от ivanenev
здр имам сащия звяр като твоя и моита е карборатор:) ти доволе ли си от твоита?аз моита е имам от 2 месеца и сам доволен засега:) какав разход ти дава градско горе долу?