Масълце за ръчна скоростна кутия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 15 дек 2009, 19:06

Всеки може да си поръча масло с посочени характеристики. И форд това правят. Забравих коя форма им прави маслото - някъде го пише дори в нашия форум.
Не говорим за масла с космически технологии и нечувани тайни рецепти. Най-обикновени са. Нарочно съм давал примери, че масла от по 30 лева имат аналози по 3. Да не е 3, ама 5-10.
Специалистите на форд са отделили време да обмислят кое е критичното място на скоростната им кутия - оказват се чешитските синхронизатори, някои от лагерите, както и особеностите на зоните на контакт между детайлите. Много коли са така. Съответно този тип кутия си има специфични изисквания за маслото. А маслата не се делят на лоши, по-добри и най-добри. Те са просто различни. "Най-добрите" марки не означава почти нищо. Ей това е проблемът - защото ако за мерцедесов заден мост едно масло е най-добро и е задължително да го ползваш и струва 20, 30 или 50 лв, точно същото най-добро трансмисионно ще разкаже играта на твоите синхронизатори.
Отивам да видя какво е онова Мотул масло. Поредното "най-добро". Как пък нямаше едно нормално добро... все най-добри аналози - дори и мотопфое явно е зарязало нужния вид за коментираните ск кутии.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 15 дек 2009, 19:20

За мотул 75в90 синтетиката, специално препоръчвана за кутии, дето си заминават:
Specially recommended for gearboxes hard to shift and/or noisy gearboxes.
All mechanical transmission, synchronised or not synchronised gearboxes, gearbox/differential, transfer
gearbox and hypoïd differentials without limited slip system operating under shocks, heavy loads and
low revolution speed or moderate loads and high revolution speed.
PERFORMANCES
Универсално масло с добавки ЕP. GL4/GL5 - което не е много добре, ще започне по-рано да синхронизира лошо и в резултат да се отделят метални часстици. Увеличава малко разхода, като това би се усетило на извънградско. Това, че е 75... е добре - на студено ще работи добре. Това, че е по-гъсто (90) - намалява шумовете от наранени работни повърхнини.
С една дума - обикновено универсално масло. За в града е добро, но ако ще говорим за онова, което трябва - е не е това.
В магазин на форд, който е донякъде свестен, забелязах IGAP GL4 - дават го за скоростните ни кутии. Значи можело, някои значят, че не трябва да е GL5.

dtodorov
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
Местоположение: Ruse Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от dtodorov » 15 дек 2009, 20:10

citizen написа:Ами като се замисля не съм чувал Форд да имат своя рафинерия за масла ,така че помисли дали маслото в туби на форд е кой знае какво повече от по принцип добрите марки масла,и откъде вземат масло че да си пълнят тубите.
Естествено че е произведено от някоя си рафинерия за форд. Въпросът е че препоръчват масло което явно не е подходящо.

BWT за колегата дизел, предполагам че не си визирал мен, но аз имам 4 км до работа сутрин, но имам дни с по 100КМ градско или 600 или 700 км извън града. И най вече обичам всичко да е изрядно, не мога карам спокойно при положение че знам че нещо не наред в автомобила.

Ще търся нещп не от МП защото с тях на глава не може да се излезе, което да е без хипоидните добавки.

Поздрави.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 15 дек 2009, 20:16

Ами какво да кажа... скапана компания със скапана политика. Но утешението е, че не е само форд така :D:

dtodorov
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
Местоположение: Ruse Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от dtodorov » 16 дек 2009, 11:43

Хората си гледат интереса, работата им е да продават нови автомобили :) а не да поддържат 10+ годишни.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от cockyhotty » 19 дек 2009, 22:33

diesel1.6 написа:Маслата с търсения вискозитет и приемливи качества за двигателно полусинтетика 10w40, трансмисионно от категории GL3 и GL4 (това е важна характеристика!) с вискозитет 70W80, 70W85, 75W80 пригодени за скоростни кутии със нашия тип капризни синхронизатори. Компромис в качеството, по реда на изписване от добро към лошо са АТФ Dextron ІІ, МХP 40A, други по-гъсти хидравлични (46 в името), трансмисионни 75W90 GL4/5 (!!! това се предлага из Бг най-често), 75W90 GL5. Забележете кое е последното :)
EP 90 минерално или друго минерално трансмисионно е по-добро решение от последните две скъпи трансмисионни, колкото и да е тъжно на почитателите на теорията "евтино хубаво няма".
Ти луд ли си бе, човече? ЕР 90 направо ебава мамата на синхронизаторите. На трактора Булгар на село си му сипвай такова. Как може да изръсиш, че ЕР 90 е по-добро от синтетиките 75W90? Бил съм свидетел как на една японка Хонда Акорд набор 1987 година и се прецака тотално 1ва скорост, и то точно от минерално ЕР 90. А представи си сега колко са капризни японките от тоя период, да не говорим за наще свръхкапризни мондеота. Щом се дава спецификацията 200 за 75W90, що да не може да се използва то? Плюс това съм привърженик сна тезата, че няма вечно масло. Присадките му се разлагат, старее, губи качества, замърсява се, препича се, пресича се, прави емулсии понякога и т.н....
Във всичките си постове се нервя на синхронизаторите, използвани от Форд. Имало е оплаквания на времето и при нови коли за лошо превключване, смени на скоростни кутии на 60-70 хил. км. Просто на всичките немски дръгели дет съм ги карал няма никакви проблеми със скоростите, ако ще и със М10Д да ги караш. С оригиналното масло на моята кола си правеше номера, сега отново си ги прави и със синтетиката 75W90, поне съм със чиста съвест, че съм си подменил маслото на колицата. Мисля, че има положителен ефект-виещите шумове намаляха в пъти, скоростната кутия утихна като зацепване. Значи има ефект от 75W90. Просто ме е яд на конструктивният недостатък, тва е.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 19 дек 2009, 23:05

Кое на синронизатора точно се поврежда или не функционира с ЕП90 маслата? Не знам каква е кутията на Акорд, но е много вероятно и тя да не търпи масла с противозадирната добавка и затова е проявило някой проблем. Ако имаме проблем със синхронизатор заради ЕП минерално масло, ако сложиш синтетично пак такова, съвсем зле става.

dtodorov
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
Местоположение: Ruse Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от dtodorov » 23 дек 2009, 11:28

Четох и аз рових по англоезичните форуми и сайтове и излиза че WSD-M2C200-C маслото което са ми продали от МП е "GLS4 Gear Lubricant, Synthetic GL4 75W-90 Ford Specification No. M2C 200C" което би трябвало да означава че е каовото трябва в действителност (GL4 а не GL5). Продължавам д се чудя защо в този случай ми прави проблем, замислям се дали не трябва да е GL3 което ще рече с още по-малко EP добавки. За старото масло намерих това "GLF4 Gear Lubricant Ford Specification No. ESD-M2C-186A", коет ще рече че пак си е GL4. За сега май ще го оставя с това масло. Поздрави и весели празници на всички колеги.

П.П. Ако успея да намеря ето това масълце, го сменям веднага:
http://www.morrislubricants.co.uk/scrip ... Product=66
Изображение

Всичко друго живо дава за заместител масло за автоматични кутии.

Ето тук http://www.scribd.com/doc/19215649/Moto ... -Ford-Oils ако ви се чете, аз тоя пдф не можах да го смъкна но там пише че WSD-M2C200-C е особено препоръчително за MTX75 кутии. Май разликата е че това е синтетично а ESD-M2C-186-A е било минерално. МОже от това да се получава някакъв проблем при по-дъртички кутии като нашите.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 23 дек 2009, 19:54

dtodorov написа:колеги, ще се повторя с риск да ме овикате, но след смяна на маслото в МТХ кутия на мондео 2, с масло от мото пфое по новата спецификация ....200... при ниски температури скоростите се запъват докато не загрее колата и кутията съответно.
Може би ако беше сложил някое от по-редките (75W80, АТФ), нямаше д аимаш този проблем. Но не се притеснявай, щом синхронизаторът запъва, вместо да пропуска и да се чува стържене.

dtodorov
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
Местоположение: Ruse Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от dtodorov » 24 дек 2009, 17:17

Сложих това което препоръчва форд и което предлага официалния вносител и се оказа дърво. Май ще е най лесно да се намери Comma mt75, че на морис нещо не мога да намеря вносител.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от cockyhotty » 28 дек 2009, 01:18

Колега Тодоров, и аз имам подобен проблем. Смених маслото със новата спецификация 200, демек 75W-90, и сега при ниски температури ми се запъват синхронизаторите. Но скоростната кутия стана по-безшумна. Карам внимателно докато загрее и след това проблема изчезва. С оригиналното масло, което най-вероятно е МТ75, пак имаше леко запъване на 2ра скорост конкретно, но това бе при по-високи температури. С МТ75 и при ниски температури не съм карал, но предполагам вероятно да е съвсем леко по-добре положението. Проблема ни на всички може би се дължи на старостта и съвсем естествено на износването след многото изминати километри. Не можем да очакваме колиците ни на над 200 хил. км. да превключват като нови. Мисля да не троша излишни пари из лутане и търсене на правилното уж масло. Вероятно надали ще се намери такова. Ще я карам с това масло, съмнява ме да се повреди скоростната кутия фатално. Все пак няма да я карам тая кола над 100 хил. км. Благодаря ти за инфото. Нещата ми се изясниха. Дръпнах и прочетох каталога на MotorCraft. Там наистина пише за МТХ75 препоръчвано масло 75W-90. Поне се успокоих, че не съм направил фатална грешка, както diesel1.6 намеква. Щом така пише по специализираните литератури, значи е така. Точка. А ефекта след смяната явно при различните автомобили е различен. На който му е по-амортизиран автомобила и предавателният тракт явно се сблъсква с този проблем. Само се питаме къде сбъркахме ние. По-скоро въпроса е къде сбърка Форд като проектира тая смотана скоростна кутия май....

dtodorov
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 10 мар 2009, 11:48
Модел на автомобила: Mondeo mk2 Ghia 2.0
Местоположение: Ruse Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от dtodorov » 29 дек 2009, 20:09

Всеки сам решава какво да прави с колата си :) Аз ще пробвам с Comma mt75 да видим какво ще се получи. Миналата зима нямах проблем със старото масло а пролетта като го смених и всичко се сбръчка. Това масло може и да е добро за зъбчатките, но синхронизаторите видимо не работят добре с него. Когато успея да се докопам до мт75 ще споделя резултата. В Русе се оказа че няма от къде да се намери и сега чакам отговор от един магазин дали ще ми доставят, ако не от интернета всичко може да се поръча.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от cockyhotty » 29 дек 2009, 22:14

О, колега, и ти си от Русе значи. Ами то май в магазините има само 75W-80 и 75W-90. Ако откриеш нещо пиши на ЛС или тук. Не съм сигурен дали това МТ75 ще оправи работите при мойта кола.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2009, 00:57

Мога да доставя маслата на тази английска фирма Lodexol. Плащане предварително, доставка според условията на продавача. Незнам дали ще има ДДС. Предполагаем срок на доставка десет до двадесет дена.
Използвам услужливата страница на Лодексол и тази на Приста. Който иска, може да погледне малката табличка, Подбрал съм маслата, които сме коментирали из темата. Кое на кое е подобно, всеки да си преценява сам. По-малката цифра означава по-рядко масло, по-голямата е по-гъсто. Гъсто, рядко - точната стойност няма нужда от коментар и гадателството на магазинни и гаражни "експерти".
Фрикционните (колко е плъзгаво, грубо казано) качества на подбраните масла отговарят на нужното, с изключение на ЕП90, което отива към GL5. Стойностите в скоби пиша по памет, тъй като са махнати от сегашните таблици, с които разполагам. Може да има минимална грешка, в десетите, или примерно една единица.

Вискозитет на коментираните масла при ..40С....100С
LODEXOL FordESD-M2C186A....................... 7.2 ... 36 - това е пълен аналог на препоръчаното масло за кутиите ни, от завода още.
LODEXOL ecotrans 75w80 GL4.................... 9.05 . 54.2 - това е аналог, подобно е на М2С 200 маслото на форд
LODEXOL 80W/90 GEAR OIL GL4.................. 15 .... 146 - това го препоръчват "експертите" в магазините ни и някои от форума, но изглежда има разлика.
EP90...................................................... 16 .... 155 - това аз предложих,вместо горното за грешни пари
LIQUIMATIC DM TRANSMISSION OIL (ATF II)... 7.1 ... 35.8 - това е добър евтин аналог от Lodexol според много хора и таблици
Prista ATF II............................................. 7.1 ... 35.9(?) - това е същото като горното 100%
Prista MHP40A......................................... 8(?) ... 40 - а това е масло за отговорни трансмисии, което аз предлагам и е по 3 лв
килото
Разбълникването на бутилката и разглеждането на етикета за да се прецени колко е лъскав не са начините да се подбере едно масло, измери вискозитета му и окачестви пригодността.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от cockyhotty » 30 дек 2009, 09:52

diesel1.6, ти отново си противоречиш. Според представените данни от теб, се вижда, че трансмисионните масла при 100 градуса по Целзий са с по-голям вискозитет-нещото, за което спорихме с теб доста време и ти отричашe. E ето, сам се увери, че това е така и за това се използват те при скоростни кутиии. Защото моторните масла стават с твърде нисък вискозитет, предназначени са за триене при плъзгане и чрез маслен клин под налягане, а не разкъсване и разрязване на мазилният слой, както е в скоростните кутии. Искам поне да не пишеш на хората да сипват моторно масло в скоростните си кутии, както правиш с твоята глупава руска статийка. А за услугите ти-не искаш ли и предварително тройно плащане и евентуално ти да доставиш маслата на Morris, а не Lodexol на Кукув ден, а? Като, че ли човека не може да си намери от ebay? :-/: Преди години имаше кампания по популяризирането на това Morris, но нешо отшумя и така и не стана популярно.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2009, 12:28

cockyhotty написа:diesel1.6, ти отново си противоречиш. Според представените данни от теб, се вижда, че трансмисионните масла при 100 градуса по Целзий са с по-голям вискозитет-нещото, за което спорихме с теб доста време и ти отричашe. E ето, сам се увери, че това е така и за това се използват те при скоростни кутиии. Защото моторните масла стават с твърде нисък вискозитет,...
Я да проверим:
Моторните масла, наример М10Д (SAE30) са с вискозитет 11.5 cSt (източник - документацията на Приста). SAE40 (10W40 полусинтетика) е с вискозитет 14,5 cSt. Оригиналното масло за кутията е с вискозитет 7. Любимото ти трансмисионно масло 90 (примерно 80W/90 GEAR OIL GL4) е гъсто 15 cSt. Нека сега да уточним къде си противореча, за да изчистим объркващата информация.
Поръчките онлайн се плащат предварително навсякъде. И съвсем не всеки може да си купи масло онлайн от чужбина и да си го достави евтино и лесно. Никой няма да ти достави нищо без предварително плащане, освен ако е с наложен платеж и тогава струва към 35 лири само доставката до Бг.
Да си подмятаме обиди и неверни твърдения кой какво е казал, без цитат за потвърждение, губи време, създава излишни постове и е забранено във форума. Ако случайно ти се доиска да го правиш, не губи моето време, иди другаде.
Пиши точно - става вече досадно да ти го напомням.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от PcMan » 14 яну 2010, 17:18

Не видях консенсус за маслото за ск.кутия за Фокус 1 след 1милион букви. Примерно за дизеловите и 2.0 бензин двигатели - за MTX-a. Дори и в МП и магазина на Моторкрафт в София ли няма да знаят коректната информация? И моето 100% не е пипано никога и ще ми е по-леко на душата ако го сменя. Ако някой го е сменял би трябвал оад е стигнал до правилните каталози ?
Не вярвам, че производителя е задал да не се сменя това масло през целия живот. При диференциала на сиерата ми имаше само пробка за доливане и си пишеше само се долива, но ск.кутия е различно жвотно. Колкото ск.кутии се отворят, в толкова има мръсотия от небаране на този елемент. :)
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 14 яну 2010, 22:50

Много исахме и задълбахме дълбоко. Освен да си вземеш едно листче и да си нахвърляш кратко и прегледно съществените неща, друго не мога да кажа.
Наистина не предвиждат смяна на маслото. Разбира се, че поне да го източиш и да го оставиш да се утаи за месец два е задължително ако ще се кара над 200000 км.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от PcMan » 15 яну 2010, 20:09

Преди малко открих това след по-детайлно разглеждане на ръководството на колата:
Изображение
(снимка от книжката за 2001ва год. Focus 1.8 TDDI 90Hp)
Накратко (за Фокус мк1 1.8 TDDI):
За тип А ръчна ск.кутия: SAE 75W90 по спецификация WSD-M2C 200-C
За тип B ръчна ск.кутия: спецификация ESD-M2C 186-A без нужда за подмяна на маслото, само доливане при нужда.
Излиза, че само при тип B ръчна ск.кутия за този двигател маслото не се сменя никога. :shock:
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масълце за ръчна скоростна кутия

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2010, 23:44

И освен това само тя иска рядкото. Сигурно са слагали два типа синхронизатори - едните пускат повече стружки, но работят и с гъстото, може би.
Коя е А и коя Б, къде ли пише...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта