Страница 1 от 1
Отново проблем със скоростната кутия - тече масло .... :(
Публикувано: 29 сеп 2005, 22:33
от Ford_D
Здравейте!
Нещо не ми върви със скоростите на моята кошница
Половин година след като купих колата скоростната кутия протече; казаха ми че най-вероятно е някакво маншонче на "опашката" или нещо подобно... Така и така трябваше да сменям съединител, та реших и това да оправя... Но когато я свалиха, се оказа, че цялата ос, която излиза от кутията е разбита и майсторите ме посъветваха да си купя друга втора ръка отколкото да поправям тази; Така и направих - купих друга от италианеца в Овча купел - уж била от по-нова кола, уж майсторите я огледаха и всичко беше ОК .... НО сега, само след някакви си 4-5 месеца от скоростната кутия пак протече масло

Вече се виждам в чудо, какво да правя?!?! От какво може да е? Толкова ли са слаби тия кутии? Или пък това е нормално като се има в предвид възрастта им?! Иначе си включва добре, няма проблем.
Кажете, как смятате, от какво е проблема?
И ако знаете, ще съм ви признателен ако може да ме насочите към добър майстор, който да ги разбира тия пусти скоростни кутии ...
ps: колата е Форд Ескорт `91г., 1.8D
Публикувано: 03 мар 2008, 19:24
от Пламен_Plamen
Подновявам една стара тема,тъй като проблемът ми е аналогиен.
Имах теч от скоростната кутия.Ходих на сервиз и ми смениха семеринга на левия полувал/дано да съм се изразил правилно/,но положението не се промени особено.Отначало капките бяха малко и се появиха седмица след ремонта.Сега теча е ежедневен,но не чак обилен.Снел съм положението към днешна дата и ще ви помоля за идеи: дали тече от същото място или от друго.
Публикувано: 03 мар 2008, 19:44
от paci
Заминали са вътре лагерите.
Колкото и да сменяваш семерини няма да се оправи.
Май и вие тази кутия?
Километража бачка ли?
Публикувано: 04 мар 2008, 19:19
от Пламен_Plamen
Километража си работи нормално,а това за разбитите лагери си е лоша новина.Какво се препоръчва в такива случаи ,ремонт или скоростна кутия втора употреба?
Публикувано: 04 мар 2008, 19:55
от paci
Всеки препоръчва ремонт.
Не се знае другата колко стаж има и как е употребявана, т.е. може да не и се радваш много и на нея.
Аз като опрях до това положение при Ескорта и не намерих кой да ми отвори кутията да я прави.
Стигнахме до вариант 2-ра употреба с 3 месеца гаранция.
Нищо не правих.
Беше в процес на продажба и човека така си го хареса и го откара.
Публикувано: 04 мар 2008, 20:06
от g.taskov
Колега незнам колко е читав твоя майстор но проблема идва от мястото на контакт на семеринга с вала.С течение на времето семеринга се вкопава в вала като се получава грубо казано една резка по дияметъра на вала.Така се намалява силата на притискане и теча започва.При нов семеринг се получава след време.Мястото трябва да се пришлайфа с фина шкурка ситна за да изчезне резката на семеринга се вади пружинката от вътре и се съсява с 1-1.5 мм.зя да се компенсира хлабината при шлайфа. Истинските майстори ги знаят тези неща намери си добър маистор и отремонтирай кутията.
Публикувано: 04 мар 2008, 20:16
от paci
g.taskov, имаш в предвид шийката на карето или това което влиза в кутията за да зацепи и предаде въртене
То е един конус ... оф трябва го нарисувам щото съм прост и не мога го опиша

При 1-вия опит да спрем теча само със смяна на семерина, тази която беше дежурна беше навътре, т.е. опитваше се да уплътнява на по-малка окръжност. Новата я сложихме уж грамотно но теча не се забави и прогресира даже.
Обсъждали сме го и друг път това положение на семерината и са на мнение че тва не е било фактор. Новата и тя щяла си иде на вътре и нищо не може да я накара да стой там където на нас ни се иска

За това не се бях замислял, но пък човека при когото продължавам да ходя тогава ми разклати полуоската и ми показа луфта в лагерите.
Ако е това което казваш може да мине доста ефтино.

По спомени е 5 кинта тази семерина.
Но ако е луфта в лагерите ...

Майстор си требе!
Публикувано: 04 мар 2008, 20:48
от g.taskov
Първо виж лагерите не трябва да са разбити тъй като вала ще има допълнителен луфт, атам и една десета е от значение.Семеринга ляга в легло трябва да му изместите позицията от мястото където е вкопано.На струг направете един ринг и го сложете в дъното на леглото на семеринга така ще го изнесете . Вижте колко е широко повреденото място ако повече от 1мм. така няма да се получи. Значи пришлайфане и скъсяване на пружинката .Като се отвори кутията вижте сихроните ,паразитното зъбно колело за задна скорост, лагерите , сменете всички семеринги, има валове които лагеруват на иглени лагери тяхното състояние че като я затворите да нямате проблеми после. тъси читав майстор който работи само скоростни кутии.
ПП. Имам предвид мястото където вала и семеринга работят заедно.
Публикувано: 04 мар 2008, 21:16
от Пламен_Plamen
Благодаря за съветите.