Страница 1 от 1
Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 09:56
от spokoen
Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Привет колеги! Преди няколко дена си купих една количка. Ford Fiesta 1.2 Zetec 97 год.
Реших да сменя всички консумативи тъй като тя не беше нова. В процеса на смяна на агренажния ремък обаче срещнахме първия проблем. Майсторът (не аз естествено) не можа да изкара зъбното колело
(не му знам точното име) върху което е качен агренажния ремък, за да смени същия. Чудя се дали има там някоя защита или някой болт, който да го държи или както каза той, някой е сложил лепило там?
Дано да съм бил ясен. Моля помогнете!
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 18:36
от spokoen
Един друг майстор днеска ми каза, че новите автомобили (става дума за Ford) имали всички лепило на същото место (между зъбното колело и коленовия вал). Истина ли е? Моля помогнете!
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 18:45
от cocoff
Когато на моята й правиха същата процедура, уж гледах майсторите в ръцете но не видях да свалят зъбно колело. Изчакай, все някой колега ще знае, но още е понеделник, а той си е към уикенда

Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 18:53
от spokoen
Разговора знам на къде върви, но нека да продължим още мъничко.
Един друг ми каза същото...че не е имало нужда да свали зъбното колело за да смени ремъка
Не съм майстор и не знам кое е истина!
Бих ви помолил да ме насочите към някой майстор спец. по Форд Фиеста и най-вече свестен човек...възможно по-близо до Благоевград, за да реши той проблема! Едновременно бих искал да чуя и мнението на някой компетентен колега, дори да се наложи да чакам до уикенда

Благодаря много!
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 20:56
от AlexP
Могат да се свалят колелата на разпределителните валове за фина настройка - примерно ако белезите бягат с половин зъб, но това е необходимо да се прави много рядко. По всичко личи, че имаш нужда от някой по-компетентен майстор.
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 21:00
от cocoff
Докато изчакваш компетентно мнение да се вмъкна. Има майстори, които могат и разпределителните валове да ти свалят за да сменят ремък. Качих картинка за да се ориентираш горе-долу, но изчезна, та я качвам пак. Дано е от полза някому

Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 02 юни 2008, 21:08
от spokoen
Не съм имал до сега Форф Фиеста, но така мислех и аз!
Не може за смяната на един агренажен ремък и един обтегач да се налага да се свали и колелото?! След това какво? Губи се цялата центровка!
Нека и някой по-компетентен от мен да потвърди за конкретния двигател начина на смяната на агренажния ремък и обтегач и в края да ми предложите един свестен майстор, който да върши тази работа
cocoff написа:Докато изчакваш компетентно мнение да се вмъкна. Има майстори, които могат и разпределителните валове да ти свалят за да сменят ремък. Качих картинка за да се ориентираш горе-долу, но изчезна, та я качвам пак. Дано е от полза някому

Картината я видях, но нищо не ми говори това за съжеление. Разбирам какво показва, но това не отговаря на моя Въпрос.
Как най-правилно и най-лесно се сменят агренажният ремък и обтегача? Най-накрая ако става и без да се свалят ролките, нас няма да ни интересува дали са залепени или не?! Нали?
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 05 юни 2008, 11:45
от eekset
Ако картинката отговаря на действителността, не е необходимо да се свалят колелата на валовете. Като се свали обтегача с ролката ремъка се сваля елементарно. Прекарва се на белези, поставя се ремъка и с известна доза умения(а не майсторлък!) се поставя въпросната ролка и се закрепва обтегача.
НО... понеже инженерите на форд винаги мислят нестандартно, може да има някой препъни-камък(като бордове по колелата на валовете и ролката, които да пречат на поставянето без сваляне на обтегача)ама почвам да ставам отегчителен и...
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 05 юни 2008, 11:52
от askoTAS
КОЛЕГА ОПРЕДЕЛЕНО СМЕНИ МАИСТОРА!!!!!!!!!!!!!!
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 05 юни 2008, 21:30
от paci
Смени майстора!
Внимавай кой бара този двигател!
Единя тампон на двигателя се откачва защото ремъка не може да излезе от него.
Законтрят се валовете, сваля се обтяжната ролка и се сменява ремъка.
Не съм си го сменявал сам, а тоя който го смени се биеше в гърдите че познава двигателите на Фокус а моя бил същия ... да да ама не.
За сега няма ядове, човека се е справил.
Чел съм обаче за големи ужасии по тези двигатели след като са барнати от олигофрени.
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 09 юни 2008, 09:43
от spokoen
Колеги смених майстор и всичко е 6 !
Смени агр. ремък и ролката за половин час! Нито стана дума за лепило нито за нищо!
Ако знаеш как да го направиш става за половин час.
Много съм доволен, всичко е наред, благодаря за подкрепата!!
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 09 юни 2008, 09:57
от askoTAS
КОЛИТЕ НИ СТРАДАТ ОТ ПИШМАН МАИСТОРИ. БЕЗАВАРИНО.
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 03 дек 2008, 16:22
от slavi
Преди 1 седмица взех нова количка

Fiesta 97 година Ghia 1.4 16 V 90 коня , сменях агренажния ремък с ролката майсторите казаха ,че такова чудо не са видели, беше отворен и отгоре чак двигателя всичките ролки били залепени за един ден го смениха , уж нямя проблем но се чудя дяли да мина профилактично и на друг майстор

Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 04 дек 2008, 16:52
от eekset
slavi написа: ...всичките ролки били залепени...
???
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 04 дек 2008, 21:43
от slavi
не се уточних правилно , болта на шайбата на коляновиа вал , на разпределителните също,
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 04 дек 2008, 22:45
от S_C
Просто ми е невероятно това,дето го пишете...Айде...разбирам на кола 2007-а година да се чуди как да смени ремъка...карай,оправдано е.Новото си е ново-различни технологии,различен конструкторски подход.Ама на 10 или 15 годишна кола да не е ясно как се сменя стандартен консуматив...това не го разбирам...
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 05 дек 2008, 21:20
от pepy1
S_C написа:Просто ми е невероятно това,дето го пишете...Айде...разбирам на кола 2007-а година да се чуди как да смени ремъка...карай,оправдано е.Новото си е ново-различни технологии,различен конструкторски подход.Ама на 10 или 15 годишна кола да не е ясно как се сменя стандартен консуматив...това не го разбирам...
има такива пичове дето не им пречи дори да е 2007
познавам човек работещ сам в гараж под наем,само отвори компа и видя на ауди А8 с алуминиевото купе от 2005 как се сменят ремъци и ролки
само дето за да извърши тая операция трябваше да си купи инструменти за 1000 лв. които са специфични
Re: Въпрос за смяна на агренажния ремък.
Публикувано: 30 дек 2008, 23:41
от diesel1.6
slavi написа:не се уточних правилно , болта на шайбата на коляновиа вал , на разпределителните също,
Това нещо лошо ли е? На някои машинарии всичките болтове са осигурени против саморазвиване с фиксатор за резби. Дали е фабрично, или е от по-старателен монтьор - за добро е. Те капнаха ли подходящ фиксатор, или "то така не се прави"

))?