проблем с предавките при смяна

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

проблем с предавките при смяна

Мнение от licho » 28 окт 2005, 11:47

проблема се състои в трудност при преминаване на предавка, тоест понякога не иска да влезне първа скорост, друг път 4-та и т.н. като при натиснат съединител, останалите скорости влизат без проблем. отпускам и пак натискам съединителя и влиза. ходих да я погледнат и смениха втулка на лоста само това имам като информация, и проблема изчезна временно и сега пак се появява но по-рядко каква може да е причината според вас
благодаря
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 окт 2005, 13:15

Проверил ли си нивотона маслото в скоростната кутия?
Регулирани ли са добре лостовете от скоростния лост до скоростната кутия?

За това се сещам - другите да допълват

:twisted:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 28 окт 2005, 15:05

При мен се появи този проблем няколко дни след смяната на съединителя 1-ва скорост влиза трудно първо включвам 2-ра и тогава включвам 1-ва и тръгвам. Понякога се получава и в движение от 2-ра към 3-та :x

Потребителски аватар
prascho
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 08 ное 2005, 19:42
Модел на автомобила: Burgas
Местоположение: Ford Fiesta 1.8D
Status: Извън линия

Мнение от prascho » 08 ное 2005, 20:24

Имах подобен проблем преди време точно след смяна на съединител. Смених аксиален лагер, диференциал и синхронизатори на две скорости и се оправи.
Можеш да си направиш сам диагностика по следния начин:

1. Ако на празен ход има промяна на звука откъм скоростната кутия при натискане и пускане на съединителя вероятната причина е синхронизатор - най-често за 5-та скорост
2. Ако при по-рязък ляв или десен завой има остър шум откъм скоростната кутия може да е диференциал
3. Ако зацепва при 2-ро или 3-то натискане на съединителя може да е аксиалният лагер

Все пак това са ориентировъчни неща и не може да се каже със сигурност докато не разгледаш детайлно скоростната кутия.

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 08 ное 2005, 22:54

и аз имам същия проблем, но само първа трудно влиза и то само сутрин когато е студена колата, иначе докато я подгрея и вече като превключа на газ няма никакви проблеми. Долавям обаче промяна в шума при натиснат и пуснат съединител на празен ход, това което каза prascho, и малко зе да ме притеснява сега :) къв е тоя синхронизатор, пари оправяне ???

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 08 ное 2005, 23:02

ходих на безплатните прегледи в мото пфое. в скоростната кутия има масло даже е предостатъчно. жилото което е за съединителя там където е свързано е правено нещо саморъчно и от него предположи, че е. ще се ослушвам.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
prascho
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 08 ное 2005, 19:42
Модел на автомобила: Burgas
Местоположение: Ford Fiesta 1.8D
Status: Извън линия

Мнение от prascho » 09 ное 2005, 12:33

XaXo написа:и аз имам същия проблем, но само първа трудно влиза и то само сутрин когато е студена колата, иначе докато я подгрея и вече като превключа на газ няма никакви проблеми. Долавям обаче промяна в шума при натиснат и пуснат съединител на празен ход, това което каза prascho, и малко зе да ме притеснява сега :) къв е тоя синхронизатор, пари оправяне ???
Ако шумът е като тракане, най-добре да я види майстор - синхронизаторите най-грубо казано са едни джаджи, които напасват зъбните колела на скоростите едно с друго. Т.е. без отваряне на скоростнатакутия няма да мине.

Ако е по-скоро като виене може и да е притискателния диск.

Потребителски аватар
XaXo
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 23 май 2005, 18:37
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1,4 i CLX
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от XaXo » 09 ное 2005, 13:13

по скоро е като виене, не е тракане със сигурност, и виене много не ми прилича, просто някаква промяна, по започва да трепери сякъш колата, но много слабо се усеща, но не е тракане според мен. Ще мина един преглед :) мерси

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 10 ное 2005, 16:48

Маслото оригинално ли ти е.Кутиите на Фордовете искат само фордово масло. Ако е доливано с неоригинално - пак е за смяна! :(

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта