Страница 1 от 1

Съвет да/не ??? за нов сензор на дроселната клапа

Публикувано: 01 апр 2005, 11:59
от mi11er
Здравейте,
някой с Ford Fiesta (моята 1989, 1.1 моноинжекция) случвало ли му се е да му изгори датчика на дроселната клапа?
За смяна с нов какви са вариантите? на мен ми казаха около 160 лв.
:( Колата гасне по време на движение или прекъсва...

Re: Съвет да/не ??? за нов сензор на дроселната клапа

Публикувано: 01 апр 2005, 12:17
от Щ-304
mi11er написа:сензорната клапа?
:oops: :?:
клапата за въздух?

опа

Публикувано: 01 апр 2005, 12:21
от mi11er
:oops: дроселната де :wink:

Публикувано: 01 апр 2005, 12:34
от aaleks
Какво значи изгоряла, т.е. прекъснала. То не е ли на принципа на потенциометъра или е от ония дето са с нагревател и спрямо охлаждането му си променя съпротивлението.
Множко парички са си, как е с втората употреба. За тия парици сигурно ще се вземеш барим 5 втора ръка, а и кой да ти гарантира, че е непоправимо твоето и непремено трябва да се сменя. :)

Публикувано: 01 апр 2005, 12:34
от Щ-304
Как разбра, че му е дошло времето? Симптоми? Ще е интересно да знаем.
Доколкото си спомням, напреженията в двете крайни положения са 2-3 V до 5-6 V. Може да ги замериш. То и без този датчик би трябвало да можеш да запалиш и да работи двигателя. За сметка на повишен разход де.

Публикувано: 01 апр 2005, 12:38
от mi11er
Ами така ми казват от сервиза...всъщност не е ясно дали е "изгоряла" но давала грешки в работата...
но засега ще отложа замяната тъй като и в сервиза не могат да намерят нов дачтик; ще я карам временно така и ..следобяд ще си я взема и ще науча по-подробно за проблема :?
Освен че лесно гасне на моменти като натисна газта колата намалява скоростта си (вместо обратното!) все едно се дави :cry:
Диагностиката не е показала други проблеми освен с този датчик...

Публикувано: 01 апр 2005, 13:03
от Brock
Eдно решение на проблема :idea:

Просто откачи буксата, която е за моторчето - някъде от дясно под филтъра, като си с лице към колата. Така може да си караш без проблеми :wink:
Единственото неудобство е в първата една минута - може да ти загасне - това при положение, че не е загряла. Просто се прецаква така наречената работа на "смукач".

Изпитано е - ако не спре да ти прави проблеми, значи има нещо друго а не е моторчето.


:twisted:

Публикувано: 24 май 2005, 22:21
от stangen
То обникновенно не е стъпковото моторче а един капсолован потенциометър който подава инфо към компа за полужението на дроселната клапа , аз си реших проблема след като псувайки като истински българин го разкапсоловах, зачистих добре и затворих отново .....симптомите ми бяха като натисна яко педала на газта колата се чудеше да гасне или да се наеме и чак след секунда, две и идваше на акъла да увеличи оборотите ...........странното е ,че със същите симптоми колегата digipro не успя да си реши проблема като мен ;)

Публикувано: 25 май 2005, 10:20
от jack71
скапват се наистина. аз съм сменял. но не мислиа че ще е само един потенциометър. в краина сметка един потенциометър не струва 160 ЛЕВА!!!!! а цената на нов наистина е такава. аз си купих 2ра ръка за 80 лв. ама това бе преди години...

Публикувано: 25 май 2005, 13:27
от stangen
160 лева е в комплект с стъпковото моторче , иначе само потенциометъра струва около 40 лева !

Публикувано: 25 май 2005, 13:48
от jack71
stangen написа:160 лева е в комплект с стъпковото моторче , иначе само потенциометъра струва около 40 лева !
значи са ме метнали здраво :oops:
но даже и да е 40 толкова ли е един потенциометър?!?!?

Публикувано: 25 май 2005, 14:40
от stangen
Все пак караме ФОРД , колкото и да не ни се иска, по-голямата част от резервните части са на космически цени !

Публикувано: 25 май 2005, 14:57
от S@sel@
Аз пък съм останал с впечатлението, че цените на частите са ни доста тънки... сигур за фиестите е така :wink: