Малко помощ - Внезапно започна да придърпва...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Малко помощ - Внезапно започна да придърпва...

Мнение от kujo » 18 ное 2005, 09:52

Снощи, внезапно на 200-300 м. от нас, тръгвайки от магазина в който назарувах колата започнаада придърпва при натискане на педала за газта.
След като паркирах установих, че празен ход двигателя работи нормално, но при рязко подаване на газ се дави.
Днес сутринта запали нормално но остана проблема от снощи.
Отворих капака и проверих МАФ, температура на въздуха, пололожение на разпр. вал и т.н. (всичко което е отгоре). да няма нещо разкачено, но всичко е ОК.
Чудя се какво да правя,
Отидох на работа с нея но мъчението е голямо. Колата едвам тръгва на светофарите и ме е страх да не ме остави съвсем.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 18 ное 2005, 10:25

Пробвай да ресетнеш компютъра - свали плюсовата клема на акумулатора за 10-20 минути.
:!: Ако имаш радио с код, провери преди това дали имаш и съответния код за активирането му, след като сложиш пак акумулатора

:twisted:

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 18 ное 2005, 14:58

Не вярвам ресетването на компчтъра да помогне, сега проверих всички връзки и куплунзи, пръснах ги всичките със спрей за почистване на контакти. Изолирах напукани от топлината кабели. Проблема остана, като положвнието се подобри.
На празен ход държи стабилни обороти, а при ускорение на се дави толкова много.
Определено има ефект, което ме навежда на мисълта че съм на прав път.
Пътах в МП дали имат пакета кабели обслужваш (инжектори, МАФ, температърен датчик, бобина и нещо към маховика) на се оказа че няма такъв артикул.
А това са кабели (комплект), които се закачват с два куплунда към ел системата на колата)
Дали мога да ги намеря някъде втора ръка.

Потребителски аватар
Henri
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Henri » 21 ное 2005, 15:42

Проблем в кабелите няма.
Проверих свещите и ми направи впечатление, че централния електрод е опушен.
Дали има връзка с проблема или е следствие не знам?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 ное 2005, 15:46

Да! Има! Провери си кабелите (довечера) за дискотека и внимателно огледай свещите. Така се държи колата при заминали кабел/ли или свещ/и.

Потребителски аватар
Henri
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Henri » 21 ное 2005, 21:10

Прегледах кабелите на връщане от работа, нищо не "свети"
Свешите са на 10000км - Бош !!
Може те да са заминали, ама да стане толкова внезапно ???
Възможно ли е това?

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 21 ное 2005, 21:15

Изключи МАФ-а за малко и пробвай с изключен! :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 ное 2005, 21:31

Henri написа:Прегледах кабелите на връщане от работа, нищо не "свети"
Свешите са на 10000км - Бош !!
Може те да са заминали, ама да стане толкова внезапно ???
Възможно ли е това?
В такъв случай остават 2 вариянта, според мен:
1. Запушен горивен филтър/резервоар
2. Предстояща смяна на ламбда сонда или катализатор с резонаторно гърне...
И все пак - сигурен ли си за кабелите? Има ли следи от масло по лулите?

Потребителски аватар
Henri
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Henri » 21 ное 2005, 23:14

Масло по лулите няма. Вчера ги бърсах и мдори мерих с мултицет.
Според мен са ОК.
Може би проблема е количеството бензин което се подава при потегляне (от празен ход).
При тръгване в първия момент мотора каточели пропъска няколко такта, като при неработещ цилиндър (придърпва с резки тласъци) и след 1600- 1800 об. заработва плавно и вече се усеща нормалното плавно ускоряване.
Преди няколко месеца смених бобина и признаците бяха същите, само дето се появяваха след загряване и изчезваха при по високи оборори над (2600).
Утре ще отида на една диагностика в МП, пък да видим кво ще покаже апаратурата им..

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 ное 2005, 23:18

Добро решение!
Защото понякога при отказ на някой датчик компа минава на авариен режим, но пък признаците са такива само на газ (ако има)...Дано бъдат словоохотливи и работливи за да свършат работа като хората!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 22 ное 2005, 13:14

мисля си за датчика за положението на дросела :-?:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 16:27

_SLiThER_ написа:мисля си за датчика за положението на дросела :-?:
не ще да придърпва от него - ако той е дефектен колата реагира по-бавно при подаване на газ.

Потребителски аватар
Henri
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Henri » 22 ное 2005, 16:30

Днес бях в МП и напревиха диагностика.
Резултатите са - нови свещи.
Казаха, че всичко останало е ОК, дори са мерили компресията и както каза приемчика мотора е супер.
Вече не придърпва при ниски обороти и работи по спокойно.
Но нещо ме човърка от вътре...
1. Защо всичко стана изведнъж, след пазаруване от кварталния магазин.
2. Дали проблема е не е в някои от датчиците или утечка в кабел.
3. Дали свещите се скапват изведнъж и четирите !?? (Вярно бяха Бош на 10000км.)

mondeo
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 ное 2004, 15:18
Модел на автомобила: Mondeo turnier 1.6 16V - 1994г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mondeo » 22 ное 2005, 16:34

или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 16:43

mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.

:twisted:
най-вероятно е така

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 ное 2005, 16:45

Ама никой не слуша, ако е така.
Двама души му го казахме.

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 ное 2005, 16:49

mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.
:twisted:
Повтарям се, ама...
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление! 8)

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 16:51

kEFi написа:
mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.
:twisted:
Повтарям се, ама...
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление! 8)
а ако грешката се появява веднъж в месеца да речем?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 ное 2005, 16:54

racer11 написа:...а ако грешката се появява веднъж в месеца да речем?
???
Значи е грешка на задкормилното :wink:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 17:03

съвсем реален пример - хлабава буксана МАП сензор.дава лош контакт на МАП сензор - компа влиза в режим със предварително запаметени стойности т.е. не работи оптимално.след ресет на ЕКУ-то този проблем може да не се повтори с месеци.иначе - диагностика - казват ти нов МАП /40 лв от морга или 220 нов/.така, че съм съгласен с брок- най-лесно е преди диагностика да се ресетне еку-то, пък ако проблема продължи, естествено че трябва да се открие и отстрани

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 49 госта