ескорт 1.8 16v 115 к.с - къде ми е датчика за перката?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ескорт 1.8 16v 115 к.с - къде ми е датчика за перката?

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 17:12

перката ми тръгва прекалено късно - съвсем малко преди температурата да отиде в червеното. предполагам, че датчика е някъде на радиатора, но не мога да видя нищо.кажете къде точно да търся?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ескорт 1.8 16v 115 к.с - къде ми е датчика за перката?

Мнение от kEFi » 22 ное 2005, 20:31

racer11 написа:перката ми тръгва прекалено късно - съвсем малко преди температурата да отиде в червеното. предполагам, че датчика е някъде на радиатора, но не мога да видя нищо.кажете къде точно да търся?
Датчика за температурата е върху термостата. Друг няма на него. До него(но на блока) има друг - той е за индикатора на приборния ти панел.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 22 ное 2005, 21:53

Не трябва ли да е на водното съединение от термостата към радиатора. Моя поне е там :idea: Иначе щом включва значи работи все пак та от там идват следващите ми мисли: Датчика и перката ти са със 2 степени. Първата се реализира чрез едно съпротивление, което се намира на корпуса на перата където е самото моторче. Та предполагам, че е изгоряло и в момента включва направо втората степен.
Като намериш датчика си направи едно мостче от тел с което да подадеш директно сигнал така ще разбереш дали работи коректно на бавни и бързи обороти. Ако работи смени датчика, струва около 40 кинта в МП. Ако не работи първата степен само то е ясно от какво е. При мен е изгоряло и е байпаснато та направо пуска бързите обороти. В МП ми искаха безумна цена за него а по други магазини не съм питал.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 22 ное 2005, 22:12

NIKJAMa написа:Не трябва ли да е на водното съединение от термостата към радиатора. Моя поне е там :idea: Иначе щом включва значи работи все пак та от там идват следващите ми мисли: Датчика и перката ти са със 2 степени. Първата се реализира чрез едно съпротивление, което се намира на корпуса на перата където е самото моторче. Та предполагам, че е изгоряло и в момента включва направо втората степен.
Като намериш датчика си направи едно мостче от тел с което да подадеш директно сигнал така ще разбереш дали работи коректно на бавни и бързи обороти. Ако работи смени датчика, струва около 40 кинта в МП. Ако не работи първата степен само то е ясно от какво е. При мен е изгоряло и е байпаснато та направо пуска бързите обороти. В МП ми искаха безумна цена за него а по други магазини не съм питал.
100% е от това съпротивление и при мен е така :roll: свързах го на късо и сега работи но много се нагрява това съпротивление не знам при изправните как е :?
А за датчика на ескорт е на маркуча м/у термостата и радиатора

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 ное 2005, 09:40

Значи изгоряла е термозащитата - съпротивлението, което сваля волтажа /съответно оборотите на моторчето/ е един съпротивителен проводник, навит като реотан - за него е нормално да се нагрява и точно затова е сложено въпросната термозащита /прилича на малко транзисторче/.
Та решението е или се байпасира с една жичка /това е опасно, може да доведе до запалване/ или си купувате от някой магазин термосъпротивление за 1-2 лева и си го сменяте. Има и трети вариант - отивате в мотопфое и си купувате целия блок.

:idea: Същата термозащита /термосъпротивление/ има и за духалката вътре в купето /разбира се е в друг блок/. Когато тя изгори вътре имате само най-бързата степен. Във форума е писано по въпроса.

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 09:44

благодаря на всички за отговорите.като се пооправи малко времето ще се заема с това.лошото е, че това съпротивление в МП е мноооого пари и може би ще се наложи да побългаряваме :(

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 23 ное 2005, 11:28

По принцип перката тръгва на 100 С първата скорост, а втората на 110 С.
На индикатора на таблото трябва да се включва някаде между А и L, последните букви, което си е точна 3-4мл преди червеното. Аз преди имах много проблеми с тоя датчик за перката. По принцип като го проверяваш него, погледни и релето на перката, което се намира точно до акумулатора, понякога преблема идва и от там. При мен и двете (датчика и релето) бяха за смяна. Релето го има вотора ръка навсякъде за около 15 до 20 лв, а датчика задължително го взимай нов, ако се наложи де.
А и още един съвет, ако искаш можеш да отидеш при някои свестен жичкаджия да ти изведе и ръчно пускане на перката (аз съм така) за всеки случаи, щото това си им е проблем на тея ескорти, а пък сам знаеш колко малко и трябва да я изпуснеш за да прегрее колата, особено ако ти откаже през лятото примерно.
Love sucks......true love swallows!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 12:31

с ръчното пускане на перката няма проблем - когато се наложи, пускам климатика за 4-5 сек и перката тръгва.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 23 ное 2005, 13:30

Е да. Ама примерно ако не иска6 да го пуска6, примерно за икономия на гориво или както там доиде. Аз така съм си го направил за всеки случай щото много патих с тоя датчик. Първо като го смених попаднах на дефектен от Моторкрафт, после се оказа и релето и така. Сега сичко си е ок но си имам и застраховка с това бутонче. Чувал съм че не хубаво климата да се вкл/изк често на малки интервали от време.
Love sucks......true love swallows!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 ное 2005, 10:16

още не мога да си намеря датчика за перката :D :) :( :oops: не е на маркуча от термостата към радиатора, не е отдолу на радиатора,не е на термостата...егати загадката.помагайте плиииииис.явно тоз моя зетек-е е по-така :D

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 29 ное 2005, 17:52

Ако си с лице към колата от дясна на радиотора. Въздухозаборника който вкарва въздух във филтърната кутия от ре6етката го сваляш. Под него има гумено съединение на което има вулканизация (пада се точно под този въздухозаборник) в която е завинтен датчика.
При мен е така. И при теб трябва да е там, не вярвам да има разлика.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 09:57

cybernone написа:Ако си с лице към колата от дясна на радиотора. Въздухозаборника който вкарва въздух във филтърната кутия от ре6етката го сваляш. Под него има гумено съединение на което има вулканизация (пада се точно под този въздухозаборник) в която е завинтен датчика.
При мен е така. И при теб трябва да е там, не вярвам да има разлика.
е да ама не :( при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване :D

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 30 ное 2005, 12:06

е да ама не Sad при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване Very Happy
Аз си мислех че единствената разлика между 105 и 115кс е в положението на всмукателните колектори (и кончетата), ама явно не е. :roll:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 13:00

cybernone написа:
е да ама не Sad при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване Very Happy
Аз си мислех че единствената разлика между 105 и 115кс е в положението на всмукателните колектори (и кончетата), ама явно не е. :roll:
много са разликите - даже и степента на сгъстяване е различна.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 30 ное 2005, 13:06

Racer11 написа:
много са разликите - даже и степента на сгъстяване е различна.
Имаах предвид като местоположение в коша. Иначе съм наясно за останалите неща, тея 10коня отгоре трябва да идват от някаде. :wink:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 13:11

cybernone написа:Racer11 написа:
много са разликите - даже и степента на сгъстяване е различна.
Имаах предвид като местоположение в коша. Иначе съм наясно за останалите неща, тея 10коня отгоре трябва да идват от някаде. :wink:
*00118* 10-те коня се усещат сериозно :twisted: :twisted: :twisted:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта