Страница 1 от 1
ескорт 1.8 16v 115 к.с - къде ми е датчика за перката?
Публикувано: 22 ное 2005, 17:12
от racer11
перката ми тръгва прекалено късно - съвсем малко преди температурата да отиде в червеното. предполагам, че датчика е някъде на радиатора, но не мога да видя нищо.кажете къде точно да търся?
Re: ескорт 1.8 16v 115 к.с - къде ми е датчика за перката?
Публикувано: 22 ное 2005, 20:31
от kEFi
racer11 написа:перката ми тръгва прекалено късно - съвсем малко преди температурата да отиде в червеното. предполагам, че датчика е някъде на радиатора, но не мога да видя нищо.кажете къде точно да търся?
Датчика за температурата е върху термостата. Друг няма на него. До него(но на блока) има друг - той е за индикатора на приборния ти панел.
Публикувано: 22 ное 2005, 21:53
от NIKJAMa
Не трябва ли да е на водното съединение от термостата към радиатора. Моя поне е там

Иначе щом включва значи работи все пак та от там идват следващите ми мисли: Датчика и перката ти са със 2 степени. Първата се реализира чрез едно съпротивление, което се намира на корпуса на перата където е самото моторче. Та предполагам, че е изгоряло и в момента включва направо втората степен.
Като намериш датчика си направи едно мостче от тел с което да подадеш директно сигнал така ще разбереш дали работи коректно на бавни и бързи обороти. Ако работи смени датчика, струва около 40 кинта в МП. Ако не работи първата степен само то е ясно от какво е. При мен е изгоряло и е байпаснато та направо пуска бързите обороти. В МП ми искаха безумна цена за него а по други магазини не съм питал.
Публикувано: 22 ное 2005, 22:12
от _SLiThER_
NIKJAMa написа:Не трябва ли да е на водното съединение от термостата към радиатора. Моя поне е там

Иначе щом включва значи работи все пак та от там идват следващите ми мисли: Датчика и перката ти са със 2 степени. Първата се реализира чрез едно съпротивление, което се намира на корпуса на перата където е самото моторче. Та предполагам, че е изгоряло и в момента включва направо втората степен.
Като намериш датчика си направи едно мостче от тел с което да подадеш директно сигнал така ще разбереш дали работи коректно на бавни и бързи обороти. Ако работи смени датчика, струва около 40 кинта в МП. Ако не работи първата степен само то е ясно от какво е. При мен е изгоряло и е байпаснато та направо пуска бързите обороти. В МП ми искаха безумна цена за него а по други магазини не съм питал.
100% е от това съпротивление и при мен е така

свързах го на късо и сега работи но много се нагрява това съпротивление не знам при изправните как е

А за датчика на ескорт е на маркуча м/у термостата и радиатора
Публикувано: 23 ное 2005, 09:40
от Brock
Значи изгоряла е термозащитата - съпротивлението, което сваля волтажа /съответно оборотите на моторчето/ е един съпротивителен проводник, навит като реотан - за него е нормално да се нагрява и точно затова е сложено въпросната термозащита /прилича на малко транзисторче/.
Та решението е или се байпасира с една жичка /това е опасно, може да доведе до запалване/ или си купувате от някой магазин термосъпротивление за 1-2 лева и си го сменяте. Има и трети вариант - отивате в мотопфое и си купувате целия блок.

Същата термозащита /термосъпротивление/ има и за духалката вътре в купето /разбира се е в друг блок/. Когато тя изгори вътре имате само най-бързата степен. Във форума е писано по въпроса.

Публикувано: 23 ное 2005, 09:44
от racer11
благодаря на всички за отговорите.като се пооправи малко времето ще се заема с това.лошото е, че това съпротивление в МП е мноооого пари и може би ще се наложи да побългаряваме

Публикувано: 23 ное 2005, 11:28
от cybernone
По принцип перката тръгва на 100 С първата скорост, а втората на 110 С.
На индикатора на таблото трябва да се включва някаде между А и L, последните букви, което си е точна 3-4мл преди червеното. Аз преди имах много проблеми с тоя датчик за перката. По принцип като го проверяваш него, погледни и релето на перката, което се намира точно до акумулатора, понякога преблема идва и от там. При мен и двете (датчика и релето) бяха за смяна. Релето го има вотора ръка навсякъде за около 15 до 20 лв, а датчика задължително го взимай нов, ако се наложи де.
А и още един съвет, ако искаш можеш да отидеш при някои свестен жичкаджия да ти изведе и ръчно пускане на перката (аз съм така) за всеки случаи, щото това си им е проблем на тея ескорти, а пък сам знаеш колко малко и трябва да я изпуснеш за да прегрее колата, особено ако ти откаже през лятото примерно.
Публикувано: 23 ное 2005, 12:31
от racer11
с ръчното пускане на перката няма проблем - когато се наложи, пускам климатика за 4-5 сек и перката тръгва.
Публикувано: 23 ное 2005, 13:30
от cybernone
Е да. Ама примерно ако не иска6 да го пуска6, примерно за икономия на гориво или както там доиде. Аз така съм си го направил за всеки случай щото много патих с тоя датчик. Първо като го смених попаднах на дефектен от Моторкрафт, после се оказа и релето и така. Сега сичко си е ок но си имам и застраховка с това бутонче. Чувал съм че не хубаво климата да се вкл/изк често на малки интервали от време.
Публикувано: 29 ное 2005, 10:16
от racer11
Публикувано: 29 ное 2005, 17:52
от cybernone
Ако си с лице към колата от дясна на радиотора. Въздухозаборника който вкарва въздух във филтърната кутия от ре6етката го сваляш. Под него има гумено съединение на което има вулканизация (пада се точно под този въздухозаборник) в която е завинтен датчика.
При мен е така. И при теб трябва да е там, не вярвам да има разлика.
Публикувано: 30 ное 2005, 09:57
от racer11
cybernone написа:Ако си с лице към колата от дясна на радиотора. Въздухозаборника който вкарва въздух във филтърната кутия от ре6етката го сваляш. Под него има гумено съединение на което има вулканизация (пада се точно под този въздухозаборник) в която е завинтен датчика.
При мен е така. И при теб трябва да е там, не вярвам да има разлика.
е да ама не

при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване

Публикувано: 30 ное 2005, 12:06
от cybernone
е да ама не Sad при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване Very Happy
Аз си мислех че единствената разлика между 105 и 115кс е в положението на всмукателните колектори (и кончетата), ама явно не е.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:00
от racer11
cybernone написа:е да ама не Sad при мен няма никакъв датчик там.ще го пусна за национално издирване Very Happy
Аз си мислех че единствената разлика между 105 и 115кс е в положението на всмукателните колектори (и кончетата), ама явно не е.

много са разликите - даже и степента на сгъстяване е различна.
Публикувано: 30 ное 2005, 13:06
от cybernone
Racer11 написа:
много са разликите - даже и степента на сгъстяване е различна.
Имаах предвид като местоположение в коша. Иначе съм наясно за останалите неща, тея 10коня отгоре трябва да идват от някаде.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:11
от racer11