Страница 1 от 1
					
				Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 14:21
				от galli
				Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасва 

  като го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800.  Ако някой има идея на какво може да се дължи...
 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 14:54
				от samsung_bg
				При мен пък се получава кажи-речи обратното. При същите обстоятелства, които обясняваш оборотите се вдигат на 1500 (или по-точно не падат под 1500). Мисля, че стъпковото моторче или потенциометъра на дроселовата клапа прави беля, в смисъл че не подава точна информация на компа и от това се получава това вдигане или както е при теб падане на обороти. Чистил съм ги както многократно е описвано във форума, но не са сменяни с нови и затова са съмненията ми, че е някой от тях.
			 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 16:05
				от isoiso
				galli написа:Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасва 

  като го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800.  Ако някой има идея на какво може да се дължи...
 
Смени си въздушния филтър за начало. >:D<:  Другото което можеш да направиш е да напръскаш със спирт дебитомера и да почистиш с парцалче дросела. Откачи си акумулатора за половин час. Ако пак играят пиши.
 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 16:29
				от galli
				isoiso, смених филтъра няма полза, за дросела и дебитометъра трабва първо да ги намеря 

 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 16:56
				от samsung_bg
				Сваляш този маркуч

Вдясно е дебитомера, вляво дросела.
 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 20:22
				от galli
				Аха мерси за картинката тай като гледам мойта май няма дебитомер  
 
  

 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 21 авг 2008, 23:30
				от paci
				И още един датчик не виждам за температурата на входящия въздух намиращ се на кутията на въздушния филтър.
Баси странното  

 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 22 авг 2008, 09:44
				от tankovbg
				Лелее опоскана, бог знае как върви.
 galli имаш ЛС
			 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 22 авг 2008, 20:11
				от galli
				За вървенето колата върви страшно направо гребе  

  между другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер 

 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 23 авг 2008, 12:01
				от tankovbg
				galli написа:За вървенето колата върви страшно направо гребе  

  между другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер 

 
От това което galli пише и от това което ми написа на лични съвсем нищо не разбирам. На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух. Сигнала от този датчик има значение за количеството гориво впръсквано в цилиндрите и оборотите на двигателя на празен ход. Например при хладно време ECU-то увеличава горивото и отваря по-вече клапана за празен ход (стъпковото моторче както му казват някой), т.е. действа като автоматичен смукач.
А това че дебитомера пречи на въдушния поток е несъстоятелно твърдение, сечението там си е изчислено от конструкторите. При зетек двигателите този дебитомер е особено важен възел за правилното дозиране на количеството гориво впръсквано от инжекторите, за аванса, за положението на клапана за празен ход, за изгаряне на парите от бензина (EVAP), за рециркулация на отработените газове (EGR ако има), за кислородното регулиране.
И интересно като "колата върви страшно направо гребе", колко литра на сто гребе от резервоара?
 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 23 авг 2008, 12:42
				от galli
				За теб може да е странно,че върви, но тва е факт.  "На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух." тва никой не го оспорва, може да е разположен на друго място, недопускаш ли че еднакви двигатели на практика по някои отношения може да се различават. За разхода гори съвсем нормално 5л извънгр и 8-9л гр.
			 
			
					
				Re: Двигателят гасне при работещ климатик
				Публикувано: 25 авг 2008, 09:01
				от tankovbg
				Днигателя си е Zetec S абсолютно същия като моя, а температурния датчик си е на кутията на въздушния филтър. По пътя на въздуха към смукателните колектори има 3 датчика, този за температурата, след него дебитомера, след него датчика за положението на дроселовата клапа.