Страница 1 от 1
Моля някой да помогне
Публикувано: 28 авг 2008, 20:52
от tyzyto
Здравейте колеги! Преди известно време си купих Мондео 2,0i . 136кс . 97г обаче чак днес реших да си сменям ремъка и...... ПРОБЛЕМ!!!! Докарах белезите и на трите колела обаче когато я запаля и тресе. Не съмударил клапаните ,защото първо въртях на ръка и се въртеше свободно, само че имам едно съмнение относно тези белези, защото тука чета ,че някъде на валовете имало някакви процепи а при мен е с бели точки върху зъбите на колелата и отгоре на ламарината ,а запчатката на коляновият вал си е кернована и я насочвам към керната която е на блока и сочи на долу.Аз ли бъркам някъде не зная обаче цял ден правя центровки и ........ вече не издържам. Ако някой може ,моля да помогне
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 08:35
от by_cec
Валовете са процепени в другия край(не към колелетата) и се блокирват към главата с подходяща шина (пила).
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 11:47
от orlinm
Белите точки на зъбите на колелата не са фабрично сложени там - просто майсторите ги слагат, когато сменят ремъка без да правят центровка на валовете. Както колегата по-горе каза, трябва да отвориш капака на клапаните и после да направиш центровката. Има линкове за книги тук във форума с какъв инструмент да застопориш валовете.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 11:59
от tyzyto
Добре ама коляновия вал как да го центровам? На зъбното колело си има точка а на блока не мога да разбера къде е?
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 14:19
от ivo_drifting
Изправен съм пред същия проблем,сложих нови валове и изгубих центъра,направих го на око и сега след работа наливам маслото и да видим какво ще стане,като запаля
П.П. Като го въртя на ръка няма проблем,дано да съм го улучил
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 19:21
от orlinm
Ето един архив PDF ръководстта с картинки на английски:
http://digital.ktu.lt/autoclub/files/Fo ... Manual.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Не разгледах всички ПДФи но в PDF файла с името "1923-00.PDF" около 50та страница има стъпка по стъпка инструкция как настройва коляновия вал да е в ГМТ.
Цитирам точно текста:
"Rotate the crankshaft clockwise until the
second pair of notches in the pulley rim align
with the edge of the sump mark, so that Nos
1 and 4 cylinders are at TDC (see Section 4)."
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 20:34
от tyzyto
Да ви се "похваля" !!! Не зная какво съм направил но втори цилиндър е без компресия!!! те валовете като ги гледам може в две положения да се зацепят. Утре май ще свалям главата . Да ми е за урок първо да търся белези пък после да свалям ремък.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 29 авг 2008, 21:21
от S_C
Няма логика само втори да е без компресия.Никаква.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 30 авг 2008, 09:58
от ivo_drifting
Снощи запалих колата,тресеше и тропаше ужасно,загасих е и извиках маистор.Гледа там и вика всичко е ок остави е да поработи малко и е изфорсирай и сега всичко е ок даже минах кам 90-100км и си работи добре.Дано да си е оправиш твоята,питах и други майстори и те ми казаха че не можело да няма заводски белези.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 30 авг 2008, 20:59
от tyzyto
Днес свалих главата , но като налях бензин на клапаните и гледам че не пускат. Сега се чудя да вадя ли клапаните?!?! После пак я сложих и пак меря. И този път - само 2 атмосфери.А сега кажете ми от къде ми се губи компресията на втори цилиндър???? Колегата дето казва , че на него също му тресяла , всички цилиндри ли ти бачкаха??? Бе въобще така ми се завъртя главата , че....... почнах да се съмнявам че от това ще става кола.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 01 сеп 2008, 10:32
от ivo_drifting
Да всички цилиндри си работеха
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 01 сеп 2008, 13:31
от tankovbg
Я кажи как точно си зацепил валовете, кой къде е, те се различават по палеца който трябва да е към датчика за положението на разпр. валове.
Re: Моля някой да помогне
Публикувано: 01 сеп 2008, 17:10
от tyzyto
Намерих си повредата !!! Изпускателните клапани на втори цилиндър - криви !!!

Утре ще ми донесат нови и ги слагам .