Страница 1 от 1
Масло при въздушния филтър
Публикувано: 06 сеп 2008, 20:14
от jumbo
Колеги имам 1 въпрос - Днес при отваряне на капака за въздушния филтър пот филтъра намерих масло
Не беше много,но и не беше много малко
Нормално ли е според вас това или трябва да ходя на специалист ? (колата е Ford Escort от 98 год.)
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 06 сеп 2008, 23:04
от TOLIO
нормално эа автомобил над 150000км
единствено можеш да почистиш
вентилацията эа картерните гаэове
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 06 сеп 2008, 23:22
от S_C
Не е много нормално,но и така както го описваш не е болка за умиране.Просто моторът си доближава пределния ресурс.Случва се с всяка кола,рано или късно...
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 08 сеп 2008, 20:23
от g.taskov
Подкрепям колегата, мисля че в най- добрия случaй си за смяна на сигменти.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 09 сеп 2008, 22:08
от Svetlix
Ako вентилацията на картерните газове не е запушена, със сигурност е за смяна на сегменти в най-добрия случай.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 07:56
от dimotaxi
Колега,почисти си вентилацията на картерните газове и маркучите към нея и в самата кутия на филтъра трябва да имаш дунапренче което предпазва филтъра от зацапване.Аз също имах този проблем,но след смяната на филтъра,дунапренчето и почистването на вентилацията вече 3 000км. няма грам омасляване!! >:D<:
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 11:43
от cocoff
Ееегати...вие го пратихте човека на основен ремонт, бе

Би било странно ако 10-годишна кола няма масло във въздушния филтър. Маслени и водни пари в подбуталното пространстжо не може да няма. Решаващо е количеството, което според колегата е: "Не беше много,но и не беше много малко", което не значи нищо...
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 20:14
от g.taskov
Това е реалността. При здрав мотор там не трябва да има и грам масло , а само омасляване на дунапрена , той затова е поставен.Колегата ако иска може да си замери компресията и ще види че ще има разлика от поне 2 атм. разлика от номинала.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 21:10
от cocoff
А здрав мотор без дунапренчето ще омаслява ли?
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 21:15
от didon80
Преди няколко месеца бях отворил кутията на въздушния филтър от любопитство, а и да видя дали в сервиза го бяха сменили с нов, понеже тогава нищо не разбирах.......... Кутията беше пълна с листа, парченца от конфети(малките кръгли разноцветни хартийки!) странно от къде, явно предишния собственик е бил голям купонджия

..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
Как се почиства картерната вентилация?
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 11 сеп 2008, 21:24
от Svetlix
cocoff написа:Би било странно ако 10-годишна кола няма масло във въздушния филтър.
Ама и ти се изказа ... аз съм виждал 30 годишна кола която няма масло във въздушния филтър. И в това няма нищо странно! Маслени и водни пари в подбуталното пространство винаги има НО да се събира масло там не го намирам за нормално. Факт, е че количеството е решаващо в случая. Ако са само полепвания по стените от изпаренията е напълно нормално.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 12 сеп 2008, 09:57
от dimotaxi
didon80 написа:Преди няколко месеца бях отворил кутията на въздушния филтър от любопитство, а и да видя дали в сервиза го бяха сменили с нов, понеже тогава нищо не разбирах.......... Кутията беше пълна с листа, парченца от конфети(малките кръгли разноцветни хартийки!) странно от къде, явно предишния собственик е бил голям купонджия

..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
Как се почиства картерната вентилация?
Според мен този маркуч,който излиза от капака и влиза във възд.филтър,отнего си излизат "маслени пари" или "картерни газове"-ВСЕ ТАЯ!?И е нормално да има малко омасляване,затова е дунапренчето!!!

P.S.-това е единственото място,от което излизат "картерните газове" или "маслени пари"!!!
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 12 сеп 2008, 16:00
от cocoff
Аз пък съм виждал 3 годишна кола с омазан филтър...Оня беше махнал дунапрена за да не пречи на вентилацията.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 13 сеп 2008, 19:15
от didon80
Нямаше дунапрен, почистих мръсотията в кутията и накрая сложих нов дунапрен. Щом е сложен там от производителя, защо да пречи на картерните газове, че някои да го махат омишлено?
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 01 дек 2008, 20:17
от fbcrew
Здравейте,
1. Вчера си купих въздушен филтър и като отворих капака да го сменя, какво да видя - масло и то не малко. Утре ще направя снимки. Маслото беше черно (явно горяло) и имаше и по филтъра, който беше попил част от него.
2. Имам и друг проблем пак с маслото - имам масло в гърнето. Има една дупчица на гърнето (фабрична) и от нея беше потекло. Забърсах го с парцал и пак беше черно масло.
3. Сутрин като запаля първите 5 мин. дими много здраво и мерише гадно.
4. Гарнитурата на главата на двигателя изпуска масло, но то не е черно, а кафеникаво (какъвто си му е цвета като ново).
Странното е, че не ми харчи никакво масло, а го смених преди 2000 км и не е мръданло от щеката. (меря го на не палена кола)
Според мене или ДВГ-то е за основен ремонт или някакви уплатнения пропускат.
Какво бихте ме посаветвали да напрявя, да си сложа ли новия филтър или да отида да я погледнат колата (диагностика) ?
Благодаря
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 01 дек 2008, 20:42
от LUBENA
fbcrew написа:Здравейте,
1. Вчера си купих въздушен филтър и като отворих капака да го сменя, какво да видя - масло и то не малко. Утре ще направя снимки. Маслото беше черно (явно горяло) и имаше и по филтъра, който беше попил част от него.
2. Имам и друг проблем пак с маслото - имам масло в гърнето. Има една дупчица на гърнето (фабрична) и от нея беше потекло. Забърсах го с парцал и пак беше черно масло.
3. Сутрин като запаля първите 5 мин. дими много здраво и мерише гадно.
4. Гарнитурата на главата на двигателя изпуска масло, но то не е черно, а кафеникаво (какъвто си му е цвета като ново).
Странното е, че не ми харчи никакво масло, а го смених преди 2000 км и не е мръданло от щеката. (меря го на не палена кола)
Според мене или ДВГ-то е за основен ремонт или някакви уплатнения пропускат.
Какво бихте ме посаветвали да напрявя, да си сложа ли новия филтър или да отида да я погледнат колата (диагностика) ?
Благодаря
Може да е от гумичките на клапаните например
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 01 дек 2008, 21:07
от S_C
Проверка за компресия като начало,да видим какво ще покаже.
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 02 дек 2008, 00:58
от micev
а като махнеш марку4а от капачката кадето се налива масло в двг нормално ли е да духа и да мирише гадно?
форд фиеста 1.1ми 1991г
Re: Масло при въздушния филтър
Публикувано: 03 дек 2008, 14:57
от fbcrew
Ето снимки на кутията на въздушния филтър.