Проблем-парното не топли много добре

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем-парното не топли много добре

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 13:16

Здравейте фенове

Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 13:24

датчика очевидно е заминал. обаче връзка между него и парното няма.провери си термостата - най-лесно става по следния начин.сутрин, като запалиш колата, вдигни капака и си сложи ръката на големия маркуч,който излиза от термостата и отива към радиатора.ако след 1-2 минути започне да се затопля, значи имаш проблем с термостата - или е "запекъл" в отворена или полу-отворена позиция, или отваря прекалено рано.

ако се окаже, че проблема е в термостата, след смяната му ще се радваш и на по-нисък раход :D

друга възможна причина за слабото парно е запушен радиатор на парното, или пък запушване в маркучите към/от него.това обаче не знам как се проверява лесно.нека колегите да помагат.

и последна възможна причина за слабо рално /прозаична и малко вероятна/ е ниско ниво на охладителната течност - това вече се проверява много лесно :D

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 13:34

Благодаря на Racer11 за и бързия отговор.Ако се окаже че проблема е в термостата ,колко струва евентуалната му смяна.

Благодаря още веднъж.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 13:36

Благодаря на Racer11 за и бързия отговор.Ако се окаже че проблема е в термостата ,колко струва евентуалната му смяна.

Благодаря още веднъж.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 13:40

термостата струва около 40 лв в мото пфое и около 20-25 по други магазини.ако решиш да не купуваш от мото пфое, избери магазин с качествена стока, защото термостата е важна част и трябва да работи прецизно.а смяната е елементарна - източваш антифриза в подходящ съд /ими пробка долу в дясно на радиатора/, развиваш корпуса на термостата, вадиш стария, слагаш новия и си готов.изобщо не е сложно. ако не се престрашиш - на сервиз, само им кажи да ти източат антифриза първо, както и да използват чист съд.иначе ще трябва да си купуваш антифриз :(

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 14:56

А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем-парното не топли много добре

Мнение от kEFi » 30 ное 2005, 15:11

kalin_kalinov написа:Здравейте фенове

Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.
Вероятно термостата ти е "умрял" в отворено положение т.е. постоянно ти циркулира големия кръг.
Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред, термостата е за смяна!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем-парното не топли много добре

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 15:13

kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...
това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 15:18

kalin_kalinov написа:А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.
да,големия кръг имам предвид.е за да не ти загрява двг, единствената причина може да е термостата.аз поне за друго не мога да се сетя.пробвай първо термостата,ако е за смяна, смени го и тогава гредай датчика.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем-парното не топли много добре

Мнение от kEFi » 30 ное 2005, 15:44

racer11 написа:
kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...
това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?
Точно! Благодаря, че ме коригира навреме! (прелитането през форума не е много добре :oops: )

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 15:45

еми отделяй повече време на форума де :D

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 30 ное 2005, 15:47

за да не загрява трябва да е отоврен - т.е. непрекъснато охлажа. лесно се разбира на напълна спрял двигател - само трябва да пипнеш маркуча след термостата. Той ще е хладък, но не горещ, освен това ще започне да се топли още в първите 1-2 мин.

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 16:02

Разбрах ще направя всичко което ме съветвате .Благодаря за съветите които давате.Но все още не знам дали ще мога да си сменя термостата сам.Но считам че с ваша помощ ще успея.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 16:04

kalin_kalinov написа:Разбрах ще направя всичко което ме съветвате .Благодаря за съветите които давате.Но все още не знам дали ще мога да си сменя термостата сам.Но считам че с ваша помощ ще успея.
не бой се,наистина е много лесно

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 30 ное 2005, 16:07

Ако може нека Racer11 да ми изпрати линк или снимка кое точно се развива и на кое да обърна особено внимание при подмяната и монтажа.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 16:10

нали ти обясних вече :D наистина е само това,най-много да се наложи да откачиш 1-2 маркуча за по-лесна работа.а ако знаеш английски свали си хайнес за ескорт - там смяната е описана подробно и със снимки :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 ное 2005, 17:17

kalin_kalinov написа:Ако може нека Racer11 да ми изпрати линк или снимка кое точно се развива и на кое да обърна особено внимание при подмяната и монтажа.
Първо откачаш 0-та на акумулатора (ако имаш СД с код-да си го запишеш), изкарваш най-ниско разположения маркуч за източване на системата (може и да не източваш) и ...сваляш! Ако нещо ти пречи-разкачи го. Самия термостат е на планка.
Успех!

Потребителски аватар
kalin_kalinov
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
Местоположение: Dobrich
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kalin_kalinov » 01 дек 2005, 09:45

Ох лесно е на знаещите

а аз докато стана такъв има да викам неволята и благодаря ще видя в Хайенс-а какво пишат умните глави та дано да успея да си оправя нещата сам.Стискайте палци.

steve
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 22 окт 2005, 10:43
Модел на автомобила: Ford Fiesta '89 1.4 Ghia - на Пропан-бутан
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

И аз така

Мнение от steve » 01 дек 2005, 22:34

От как ми смениха двигателя в Мото-Пфое направо се отчаях от тая марка :(
Но нали съм си инат :), а и нямам време да сменя возилото (*00134* дано не ме оставиш първа, скъпа) цяло лято си псувам и си карам.
:arrow: Проблема е, че и сега (при температури около нулата) перката на вентилатора се включва след около петнайсетина минути работа на двигателя и два светофара. Тоя ефект го имаше цяло лято, но сега забелязвам, че има и още един - парното работи най-много на 50-60% от това, което помня от предишните зими.
:?: Чудя се дали като са ми сменяли двигателя не са запушили някой маркуч или нещо друго та да се получи този резултат.
Стралката на таблото си показва нормално, но веднага след смяната перката включваше при малко по-висока температура и като им обърнах внимание на това провериха и казаха, че всчико си работи.

:roll: Ако и автомобила вървеше щеше да е супер, но нейсе.
По-добре да си легнеш гладен, отколкото да се събудиш длъжен :!:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта