Смяна на антифриз

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на антифриз

Мнение от racer11 » 02 дек 2005, 17:19

Понеже ,преди да я купя,колата ми е стояла 18 месеца в автокъща реших да си сменя антифриза - син е, а за него препоръчват да се сменя на 2 години.И вече бях отишъл в МП /за гайките :D /реших да си купя антифриз от тях - 8 лв за литър концентрат.Е да,но продават само оранжев - кълняха се, че няма проблем да се ползва за моя мотор, и си взех оранжев.Само ми казаха, да не го смесвам със синия - това си го знаех.

И сега на въпроса - като източа стария антифриз ще остане малко от него в каналите на блока.За това си мисля да направя следното - източвам, пълня с вода, паля за 1 мин и пак източвам - и така 2-3 пъти. Мисля си, че ще има ефект,но кажете и вие какво мислите.Някой прилагал ли е друга технология?Защото е много важно да не остане и капчица от стария антифриз в системата - така ще се пресече новия :oops: :oops: :oops:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 дек 2005, 18:00

Прилагала съм тази теория, но доколкото знам винаги остава едно определено количество от стария антифриз и ако пробваш това да сипеш вода 2-3 пъти преди да сложиш новия антифриз мисля, че пак ще остане от стария.
Най-малкото това, което е в радиатора няма гаранция, че вместо него, примерно има вода / от водата, която си сипвал преди това за почистване/. И май винаги си остават 1.5 до към 3 л охладителна течност- стар антифриз или вода, при смяната.
Отделно по маркучите и незнайно още къде остава.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 02 дек 2005, 18:03

за радиатора не се бях сетил...ще махна термостата преди процедурата и мисля,че няма да имам проблем.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 02 дек 2005, 18:21

Може да не е много уместен въпрос, но защо не сложиш отново от същия антифриз?
Защото според мен няма да успееш да изкараш и последната капка от стария.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 02 дек 2005, 18:31

Ако ще сваляш термостата, то разкачи и маркучите, които отиват към радиатора, ако имаш АГУ, и към изпарителя и в задната част от ляво като си с лице към колата /поне при фиестата 90г обаче/ има много маркучи, които слизат на доста ниско ниво, оттам също не виждам как ще изтече стария антифриз, освен ако не ги откачиш и тях, те на един пластмасов разклонител се свързват.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 02 дек 2005, 19:13

знам, че не може да се източи всичката течност.но си мисля,че при описаната от мен технология, в системата накрая ще остане ВОДА, а не от стария антифриз :!: а водата е ок :)

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 03 дек 2005, 19:07

Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 04 дек 2005, 16:17

оказа се, че метода ми работи :D след 4 промивания в системата остана само бистра вода.

ВНИМАНИЕ!

понеже горе не съм го писал - важно е регулатора на парното да е на най-топло, за да се източи стария антифриз и от радиатора на парното

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 05 дек 2005, 09:40

cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.
*00127* Не си прав! Прочети какво пише на опаковката *00106*! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 05 дек 2005, 09:54

нова информация! с новия антифриз колата загрява чуствително по-бързо!а всички знаем какво означава това - по-бързо спасение от студа в колата,по-малко износване на двг и ПО-НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВО!

май прозвучах много ентусиазирано, но какво да направя като съм щастлив :lol: :lol: :lol:

Потребителски аватар
Dragonwagon
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 27 ное 2005, 16:18
Модел на автомобила: EX - Escort '94 Zetec 1,8i
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Dragonwagon » 05 дек 2005, 12:47

carrot написа:*00127* Не си прав! Прочети какво пише на опаковката *00106*! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Имам следния въпрос:
Аз карам постоянно на 100% антифриз и така от 3 Ford-а време. ;-)
Досега не сам имал никакъв проблем. Според Вас обаче не е правилно да се кара с неразреден концентрат. Защо? Какво би могло да се случи?
... Biz zum bitteren ende!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 05 дек 2005, 23:18

Според Вас обаче не е правилно да се кара с неразреден концентрат. Защо?
Защото много скъпо излиза :lol: :lol:
Изображение

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 06 дек 2005, 00:13

carrot написа:
cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.
*00127* Не си прав! Прочети какво пише на опаковката *00106*! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Това според мен се прави за икономия. И ако се разрежда антифриза най-добре е да се прави с дестилирана вода. Но най-сигурно си е само с концентрат.

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 06 дек 2005, 00:31

Аз също карам само с концентрат , не разреждам никога ! Може да е по-скъпо ама поне спя спокойно. Иначе Тоя който е измислил чугуненият мотор на Фиестата да му .............. загрява бавно но за сметка на това изстива бързо :lol:
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 09:09

вредно е да се кара само с концентрат! не си спомням точно защо, но ще прочета и ще ви кажа.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 10:34

В тъпата книжка за ескорт пишеше, че не трябва (и то с дебели букви) да се сменя стария синьо-зелен антифриз с новия оранжев... Баф, ще взема и аз да го сменя, че много бавно загрява с този...
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:36

вредно е за старите мотори с чугунени глави. за зетек е ок новия.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 10:40

А имаш ли идея защо? :oops:
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:49

оранжевия антифриз бил по-агресивен към чугунени глави. въпреки, че тогава логичния въпрос е защо не е агресивен към чутунени блокове...

Е аз проверих и на друго място, освен в МП - имам един много добър приятел в Еуратек и той ми каза, че оранжевия става за всякакви мотори, стига да не са с алуминиеви глави. Но пък всички зетеци са с алуминиеви глави, а старите са със син антифриз...

И след всичките консултации си направих мои разсъждения - м/у моя двг и 1.8 на фокус има много малко хардуеърни разлики, а фокуса е с оранжев антифриз.Така, че си мился, че няма проблеми, просто не трябва да се смесват.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:53

а и според мен причината, да го пише това в книгата е че обикновено при смяна на антифриз не се промива системата и има опастност от смесване...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 132 госта