Страница 1 от 2
Смяна на антифриз
Публикувано: 02 дек 2005, 17:19
от racer11
Понеже ,преди да я купя,колата ми е стояла 18 месеца в автокъща реших да си сменя антифриза - син е, а за него препоръчват да се сменя на 2 години.И вече бях отишъл в МП /за гайките

/реших да си купя антифриз от тях - 8 лв за литър концентрат.Е да,но продават само оранжев - кълняха се, че няма проблем да се ползва за моя мотор, и си взех оранжев.Само ми казаха, да не го смесвам със синия - това си го знаех.
И сега на въпроса - като източа стария антифриз ще остане малко от него в каналите на блока.За това си мисля да направя следното - източвам, пълня с вода, паля за 1 мин и пак източвам - и така 2-3 пъти. Мисля си, че ще има ефект,но кажете и вие какво мислите.Някой прилагал ли е друга технология?Защото е много важно да не остане и капчица от стария антифриз в системата - така ще се пресече новия

Публикувано: 02 дек 2005, 18:00
от Polly
Прилагала съм тази теория, но доколкото знам винаги остава едно определено количество от стария антифриз и ако пробваш това да сипеш вода 2-3 пъти преди да сложиш новия антифриз мисля, че пак ще остане от стария.
Най-малкото това, което е в радиатора няма гаранция, че вместо него, примерно има вода / от водата, която си сипвал преди това за почистване/. И май винаги си остават 1.5 до към 3 л охладителна течност- стар антифриз или вода, при смяната.
Отделно по маркучите и незнайно още къде остава.
Публикувано: 02 дек 2005, 18:03
от racer11
за радиатора не се бях сетил...ще махна термостата преди процедурата и мисля,че няма да имам проблем.
Публикувано: 02 дек 2005, 18:21
от divinity
Може да не е много уместен въпрос, но защо не сложиш отново от същия антифриз?
Защото според мен няма да успееш да изкараш и последната капка от стария.
Публикувано: 02 дек 2005, 18:31
от Polly
Ако ще сваляш термостата, то разкачи и маркучите, които отиват към радиатора, ако имаш АГУ, и към изпарителя и в задната част от ляво като си с лице към колата /поне при фиестата 90г обаче/ има много маркучи, които слизат на доста ниско ниво, оттам също не виждам как ще изтече стария антифриз, освен ако не ги откачиш и тях, те на един пластмасов разклонител се свързват.
Публикувано: 02 дек 2005, 19:13
от racer11
знам, че не може да се източи всичката течност.но си мисля,че при описаната от мен технология, в системата накрая ще остане ВОДА, а не от стария антифриз

а водата е ок

Публикувано: 03 дек 2005, 19:07
от cybernone
Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.
Публикувано: 04 дек 2005, 16:17
от racer11
оказа се, че метода ми работи

след 4 промивания в системата остана само бистра вода.
ВНИМАНИЕ!
понеже горе не съм го писал - важно е регулатора на парното да е на най-топло, за да се източи стария антифриз и от радиатора на парното
Публикувано: 05 дек 2005, 09:40
от carrot
cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.

Не си прав! Прочети какво пише на опаковката

! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Публикувано: 05 дек 2005, 09:54
от racer11
нова информация! с новия антифриз колата загрява чуствително по-бързо!а всички знаем какво означава това - по-бързо спасение от студа в колата,по-малко износване на двг и ПО-НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВО!
май прозвучах много ентусиазирано, но какво да направя като съм щастлив

Публикувано: 05 дек 2005, 12:47
от Dragonwagon
carrot написа:
Не си прав! Прочети какво пише на опаковката

! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Имам следния въпрос:
Аз карам постоянно на 100% антифриз и така от 3 Ford-а време.

Досега не сам имал никакъв проблем. Според Вас обаче не е правилно да се кара с неразреден концентрат. Защо? Какво би могло да се случи?
Публикувано: 05 дек 2005, 23:18
от demiro
Според Вас обаче не е правилно да се кара с неразреден концентрат. Защо?
Защото много скъпо излиза

Публикувано: 06 дек 2005, 00:13
от cybernone
carrot написа:cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.

Не си прав! Прочети какво пише на опаковката

! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Това според мен се прави за икономия. И ако се разрежда антифриза най-добре е да се прави с дестилирана вода. Но най-сигурно си е само с концентрат.
Публикувано: 06 дек 2005, 00:31
от stangen
Аз също карам само с концентрат , не разреждам никога ! Може да е по-скъпо ама поне спя спокойно. Иначе Тоя който е измислил чугуненият мотор на Фиестата да му .............. загрява бавно но за сметка на това изстива бързо

Публикувано: 06 дек 2005, 09:09
от racer11
вредно е да се кара само с концентрат! не си спомням точно защо, но ще прочета и ще ви кажа.
Публикувано: 06 дек 2005, 10:34
от cossy
В тъпата книжка за ескорт пишеше, че не трябва (и то с дебели букви) да се сменя стария синьо-зелен антифриз с новия оранжев... Баф, ще взема и аз да го сменя, че много бавно загрява с този...
Публикувано: 06 дек 2005, 10:36
от racer11
вредно е за старите мотори с чугунени глави. за зетек е ок новия.
Публикувано: 06 дек 2005, 10:40
от cossy
А имаш ли идея защо?

Публикувано: 06 дек 2005, 10:49
от racer11
оранжевия антифриз бил по-агресивен към чугунени глави. въпреки, че тогава логичния въпрос е защо не е агресивен към чутунени блокове...
Е аз проверих и на друго място, освен в МП - имам един много добър приятел в Еуратек и той ми каза, че оранжевия става за всякакви мотори, стига да не са с алуминиеви глави. Но пък всички зетеци са с алуминиеви глави, а старите са със син антифриз...
И след всичките консултации си направих мои разсъждения - м/у моя двг и 1.8 на фокус има много малко хардуеърни разлики, а фокуса е с оранжев антифриз.Така, че си мился, че няма проблеми, просто не трябва да се смесват.
Публикувано: 06 дек 2005, 10:53
от racer11
а и според мен причината, да го пише това в книгата е че обикновено при смяна на антифриз не се промива системата и има опастност от смесване...