Смяна на масло в скоростите

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на масло в скоростите

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:00

Искам да си сменя маслото в скоростите профилактично. Възможно ли е това да стане без демонтаж на цялата скоростна кутия? Или с по-сериозно изсмукване ще стане?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 10:28

Ами с изсмукване ставало, аз доста спорех с един майстор, че не може така да се изчистят отаййките, ама и той много спореше и накрая... почти ме убеди. Митко също пишеше, че така правели... ти от къф зор ше я сменяш :) Да не ти "похъркват" скоростите :?
Изображение

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 06 дек 2005, 10:33

Има един доста по-лесен начин. Пробиваш скоростната отдолу и оставяш пробка. На мен ми го предлагаха , работел, но аз лично не съм пробвал.
Skype name: miromtkz
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 10:35

Ако си сигурен в човека който ще ти го прави-може, ама иначе не бих...
Изображение

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 06 дек 2005, 10:37

Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:38

cossy написа:Ами с изсмукване ставало, аз доста спорех с един майстор, че не може така да се изчистят отаййките, ама и той много спореше и накрая... почти ме убеди. Митко също пишеше, че така правели... ти от къф зор ше я сменяш :) Да не ти "похъркват" скоростите :?
е не ми хъркат, но на студен двг влизат с една идея по-трудно. пък и колата е седяла 18 месеца без да се кара :shock:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:41

nld написа:Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....
при мен пробката е отзад, така че трябва да я кача на някакъв баир...а пълненето защо да е трудно - те маслата за скорости ги продават в туби с едни дълги маркучи...освен ако не си срагал наливно

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 дек 2005, 12:55

Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 06 дек 2005, 13:43

Точно това направих и аз, но проблема си остана, добавка му слагах, но пак вие леко тоя кашон

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 13:46

aaleks написа:Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
проблема не е в наливането, а в източването!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 06 дек 2005, 14:05

Тази джажа за какво и и ако се развие тя няма ли да изтече маслото

Изображение
Последна промяна от petkoff_pl на 22 мар 2007, 12:17, променено общо 1 път.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 14:13

явно ще поясняваме :D

На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става. Има метод с изсмукване с машина за масло, но е бавен и в повечето случаи не изсмуква цялото масло. За това питах за някакви идеи/опит. Май само това с допълнителната пробка ми хареса, но си мисля, че е опасно - може да влезнат стружки в скоростната кутия, или пък при пробиването да се нарани нещо...

В крайна сметка май ще свалям цялата кутия :x :x :x

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 дек 2005, 15:17

racer11 написа:
aaleks написа:Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
проблема не е в наливането, а в източването!

nld написа: Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....
Та за това обеснявах как може да се пълни *0031* *00142* !

А за празненето ще питам жената =)): .
Небойте се роби Спартак е с вас!

batdin
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 19 сеп 2005, 23:16
Модел на автомобила: Fiesta 1.3i '93 HCS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от batdin » 06 дек 2005, 19:59

Е, понеже сте отворили подобна тема-нека се възползвам и аз.
Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 06 дек 2005, 22:02

То racer11:
На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.
Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата си :!:
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно :lol: :lol:
Успех!
Изображение

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 07 дек 2005, 08:15

batdin написа:Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).
Ако капака винаги и силно и прясно омаслен и няма как да разбереш колко масло има вътре най-добре я закарай да ти ги сменят, от лични наблюдения както си капе по малко в един момент започва да капе доста, но ако не оставя много големи петна под колата, не е толкова страшно. Сменяла съм преди такова нещо- семеринг и масло, но на авт. скоростна кутия, малко скъпичко излиза, ако са оригинални частите /Мотор Крафт / и масло ФОРД за скоростни кутии, но зависи от цените на маслото и гарнитурата, която ще сложиш.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 дек 2005, 09:23

demiro написа:То racer11:
На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.
Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата си :!:
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно :lol: :lol:
Успех!
аз знам, че маслото е за целия живот на автомобила, но се притеснявам от това, че колата не е карана дълго и то може да е загубило свойствата си.А иначе и при мен се вкл с един пръст скоростите - просто сутрин е с пръст и 20% :D - сигурно е нормално

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 дек 2005, 11:52

Ами явно е нормално, защото и при мен е така :roll:
Изображение

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 07 дек 2005, 18:11

При мен като е студено колата се опитва да тръгне напред като я запаля без да е на скорост. И аз се чудя дали ново масло ще е по рядко когато е студено?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 дек 2005, 21:19

NIKJAMa написа:При мен като е студено колата се опитва да тръгне напред като я запаля без да е на скорост. И аз се чудя дали ново масло ще е по рядко когато е студено?
...струва ми се, че не в маслото е причината....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 96 госта