Малко ХЕЛП!- Давам газ - двигателя първо заглъхва!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Малко ХЕЛП!- Давам газ - двигателя първо заглъхва!

Мнение от valboy » 06 дек 2005, 13:03

Значи проблема е следния:
На газ си работи нормално. Наскоро реших да я "продухам" на бензин и започна да прави следния номер- когато подам газ двигателя първо заглъхва за кратко (или се замисля "бре от де иде тая скъпа течност", щото сипах 95 :lol: ) и след това тръгва да ускорява нормално.
Та някъде четох, че може да са износени елементите на бензиновата помпа и от там тоя номер?!
Имал ли е някой този проблем? Тези елементи сменят ли се или нова помпа? :(

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 дек 2005, 15:39

Ако ставаше въпрос за ВАЗ щях да кажа 100% запушен накрайник на ускорителната помпа, че може и при теб да е това. Но бензинова и ускорителна помпа са две различни неща. Ускорителната е на карбуратора.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 дек 2005, 15:48

Айде ново двеста!! :shock: и такава ли помпа има??!?
Между другото тва за бензиновата помпа само го мернах някъде, незнам дали е от нея. Ако е запушено покрай карбуратора няма ли да гасне на празни обороти?

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 06 дек 2005, 17:38

Дай повече информация: само като подадеш газ ли / като си на бензин/ двигателя първо заглъхва?
Ако превключваш без проблем от газ на бензин / т.е. да превключва веднага и след това на бензин да е ок/, е много, много малко вероятно да е бензиновата помпа.
По отношение на бензиновата помпа при някой коли има "платно" /така му казват/ , което като се износи създава проблем, но не при всички коли , може да се смени само то.

ПП Пробвай да сипеш повече бензин, ако е малко моце да има утайки или кой знае какво друго и затова колата да се "замисля" преди да тръгне.

batdin
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 19 сеп 2005, 23:16
Модел на автомобила: Fiesta 1.3i '93 HCS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от batdin » 06 дек 2005, 19:48

На мен това честичко ми се случва.Карам само на бензин.Когато дам рязко газ,колата се "замисля" за около 1-2 секунди и после почва да ускорява.След това,колата като че се "отпушва" и в близките десетина минути като дам рязко газ,реагира веднага.После,ако карам спокойно дълго време и рязко дам газ,пак същата работа.И не зависи дали колата е загряла или не.
Заради този проблем сменях въздушен и бензинов филтър,слагах нови свещи(свестни),слагах приставка за почистване на горивната система.Нищо-същата работа.
Мислех си,че е от инжектора,но няма как да го докажа,освен ако го дам на почистване,а в Бургас не знам къде.
Някои казват,че може да е от датчика за положение на клапата за въздух.Но не искам да пробвам на сляпо,защото докато сменя всичко и вече ще съм изхарчил пари за още една таратайка.
Ако някой е имал такъв проблем,нека да подсказва.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 06 дек 2005, 20:00

batdin написа:На мен това честичко ми се случва.Карам само на бензин.Когато дам рязко газ,колата се "замисля" за около 1-2 секунди и после почва да ускорява.След това,колата като че се "отпушва" и в близките десетина минути като дам рязко газ,реагира веднага.После,ако карам спокойно дълго време и рязко дам газ,пак същата работа.И не зависи дали колата е загряла или не.
Заради този проблем сменях въздушен и бензинов филтър,слагах нови свещи(свестни),слагах приставка за почистване на горивната система.Нищо-същата работа.
Мислех си,че е от инжектора,но няма как да го докажа,освен ако го дам на почистване,а в Бургас не знам къде.
Някои казват,че може да е от датчика за положение на клапата за въздух.Но не искам да пробвам на сляпо,защото докато сменя всичко и вече ще съм изхарчил пари за още една таратайка.
Ако някой е имал такъв проблем,нека да подсказва.
И аз съм пробвал всичко и няма ефект :( забелязвам, че и ти си с 1.3 моноинжекция :roll: явно обща болест е. Аз смятам да пробвам със смяна на датчика да вида ще има ли ефект ...

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 дек 2005, 20:30

Polly написа:Дай повече информация: само като подадеш газ ли / като си на бензин/ двигателя първо заглъхва?
Ако превключваш без проблем от газ на бензин / т.е. да превключва веднага и след това на бензин да е ок/, е много, много малко вероятно да е бензиновата помпа.
ПП Пробвай да сипеш повече бензин, ако е малко моце да има утайки или кой знае какво друго и затова колата да се "замисля" преди да тръгне.
Значи на газ е О.К, превключва нормално на бензин и си бачка добре без смущения до момента, в който подам газ(като съм на бензин) и тогава заглъхва за 1-2 сек. Мисля, че в списание АВТО ГАЗ прочетох това за износени елементи на бенз. помпа.
Не вярвам да е от утайки(но не е и невъзможно) понеже миналата година лятото свалях резервоара, че тогава кво правеше мани-мани, оказа се парцалче малко по-дълго от пощенска марка, което се лепеше на цедката.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 дек 2005, 23:15

Според мен едно хубаво разглобяване, накисване и почистване на карбуратора и евентуално смяна на някой-друг жигльор ще свърши добра работа. Доколкото разбирам - караш почти само на газ...при което карба "изсъхва", "спича се" и т.н....което пък води до проблема ти.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 дек 2005, 09:28

не е изключен и датчика на дроселовата клапа. може да се пробва по следния начин - откачаш му буксата, караш малко и виждаш дали има разлика.симптомите при развален датчик са точно такива - по-бавна реакция на педала на газта.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 дек 2005, 09:43

И аз се съмнявах да не е запушено нещо по карбуратора, но съм попадал на запушени карб. и тогава колите гаснеха на празен ход!? А моята няма такъв проблем на празен ход :roll: , или това са различни ситуации при запушване на карбуратора? Мислех си дали не плаче за няква настройка(примерно да е богата сместа), ма все нямам време да погледна свещите след работа(пък то тогава вече е тъмно ..)
Дали да не я метна някъде на диагностика? :idea:

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 07 дек 2005, 11:33

racer11 написа:не е изключен и датчика на дроселовата клапа...
Колега къде по точно се намира TPS-а на карбураторните автомобили '86 година ?
Към valboy - знаеш ли какъв ти е карбуратора ? А с кой двигател си ? Не е лошо да си оправиш профила.
Предполагам че карба ти е VV , при тях има доста ядове като станат на годинки. По рано имаше рем комплекти за тях, сега не знам дали ще намериш. Според мен е добре ако намериш такъв да си смениш каквото има в него. Ако не можеш ти иди си на майстор.
Поздрави
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 дек 2005, 11:36

The seven написа:
racer11 написа:не е изключен и датчика на дроселовата клапа...
Колега къде по точно се намира TPS-а на карбураторните автомобили '86 година ?
Към valboy - знаеш ли какъв ти е карбуратора ? А с кой двигател си ? Не е лошо да си оправиш профила.
Предполагам че карба ти е VV , при тях има доста ядове като станат на годинки. По рано имаше рем комплекти за тях, сега не знам дали ще намериш. Според мен е добре ако намериш такъв да си смениш каквото има в него. Ако не можеш ти иди си на майстор.
това беше за batdin.сори че не уточних :oops:

batdin
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 19 сеп 2005, 23:16
Модел на автомобила: Fiesta 1.3i '93 HCS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от batdin » 07 дек 2005, 15:39

Ами аз си нямам карбуратор :)
Ако имах,не бих се чудил толкова къде е проблема.
Мотора е 1.3 HCS с централно впръскване на горивото.

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 07 дек 2005, 21:59

Абе,според мен това си е така по начало.На мен Мондеото ми го прави от едно време.Нямам газ!Напоследък,обаче имам подобен проблем с Алфата-на ниски обороти се замисля,вади един гърлен звук...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 07 дек 2005, 23:04

То valboy:
Значи на газ е О.К, превключва нормално на бензин и си бачка добре без смущения до момента, в който подам газ(като съм на бензин) и тогава заглъхва за 1-2 сек.
Същия проблем го имах на моята Сиера с карбуратор Вебер беше.Оказа се че на карба има едно бензиново платно с жигльор на него и се беше пробило,помня че се закрепваше капачето на това платно с три болчета,провери него.Както по-горе си посочил че на газ не го прави,100 процента е от карбуратор или бензинова помпа.
Успех!
Изображение

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 09 дек 2005, 09:26

Колега от доста време и аз имам абсолютно същия проблем!!!Просто изключи варианта бензинова помпа!!!Отворих карб-ра почистих го и смених всички възможни О-пръстени мембрани и гарнитурки!!!Ефект имаше ,но не беше перфектно-"замислянето" значително намаля но не изчезна!!!Почти изчезваше след по-дълго каране на бензин!!!!Решението беше-добър елкон и регулировка!!!Карб. след продължителна работа на газ променя първоначалните си регулировки на основните системи!!!В момента има рем. комплекти за почти всички карбуратори-за всички ФОРД-ове с изключение на някои V-образни мотори-sierra granada scorpio!Фирмата производител е PIMAX-Италия-цената на комплекта(според пълнотата му)е 20-30лв!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Проблема май е решен засега!!!!!!

Мнение от valboy » 13 дек 2005, 12:28

Днес бях на сервиз- карбуратора, както и предположих не е запушен( на празен ход е О.К.), човека се рови по вакумите(то при моя двигател голямо изобилие от тях), та каза че половината са се пенсионирани по старост и болест и стоят само за присъствие. Сега трябва да я покарам на тунджа да се види как е, също сутринта да се види как ще запали.
Каза също, че има вариант тези вакуми да се разкарат, та въпроса сега е какво въздействие ще окаже това??

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 13 дек 2005, 19:08

:D Братле пробвай че и аз май трябва да правя същото :lol: !!!
fiestaracing-just race!!!

valentin_d_mihov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 03 окт 2011, 21:46
Модел на автомобила: FORD FIESTA 97 godina , 1.25 , 75hp ,16 v
Status: Извън линия

Re: Малко ХЕЛП!- Давам газ - двигателя първо заглъхва!

Мнение от valentin_d_mihov » 03 окт 2011, 21:55

Здравейте !!! Изчетох много и различни мнения по въпроса с "давене" или загуба на мощност или и аз незнам вече как да се изразя ! Горд притежател съм на форд фиеста 4 .. 1,25, 16 v, 75hp .Имам проблем с колата и незнам какъв е ! Ускорява до 4000 оборота , след това се получава едно заглъхване , и пак продължава но има едно колебание за 2-3 секунди ! Посъветвайте ме какво да направя ! Не разбирам от дистрибуторни капачки , дроселни клапи но с някой друг съвет съм сигурен ,че ще се справя . Моля дайте съвет ! Преди това има проблем с падането на оборотите , в смисъл ускорявам да речем до 3000-3500 оборота , изключвам от скорост и оборотите падат до 2000 там седи около 3-4 до 5 секунди и след туй падат до нормалните 900 оборота . След това проблема премина от самосебе си но сега друг яд ми дойде на главата! Моля Ви помагайте :) Колата я карам само със А100 бензин от ОМВ или БгОйл Враца ! Ще съм изключително благодарен на всеки помогнал с нещо ! Благодаря предварително на всеки допринесъл с някаква информация !

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Малко ХЕЛП!- Давам газ - двигателя първо заглъхва!

Мнение от resistor » 05 окт 2011, 11:37

Прочетете тази тема - http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=40074" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Специално за колегата с фиестата - освен че трябва да почистиш дроселовата клапа и стъпковия мотор, провери си и вакуумните тръбички на PCV клапата щото залагам че почти сигурно имаш спукана или запушена.
Както и да е при тебе казваш че има замисляне при 4000об - което почти сигурно значи заминал температурен датчик. Като я палиш сутринта студена и подадеш газ забива ли мотора? Сигурно се оправя като позагрее. Аз имах същия проблем но с изключение че не ми забиваше на 4000об. Препоръчвам ти да направиш следното:
1. Почисти хубаво дроселовата клапа и стъпковия мотор по начина указан в темата която ти пратих
2. Извади си температурния датчик и го замери. На стайна температура трябва да дава около 27 килоома. Прочети и тази тема - http://www.carkb.com/Uwe/Forum.aspx/uk- ... Zetec-woes" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Ако не можеш да го замериш направо го сменяй. Аз купих някъв за 22лв марка Интермотор (английски). За да го смениш преди това трябва да махнеш кабелите и бобината в която влизат те. Може да замериш и бобината. Трябва да ти дава съпротивление м/у 0,4 и 0,6 ома между среден и крайни пинове. (тук е указано как се мери http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... aniya.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
3. Провери си вакуумните маркучи за които съм писал в темата както и PCV клапата. Извади я и я почисти и нея хубаво. Ако имаш пробити или запушени маркучи ги смени.

При мене проблема се оправи чак след смяна на вакуумните маркучета, почистване на дроселовата клапа и стъпковия мотор.

Айде и пиши ко е станало.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта