dimkar написа:Значи изолацията на кабелите на датчика за положението на разпределителния вал са прегорели и дават на късо. Би ли ми казал колко кабела излизат от този датчик и какво би станало ако се дадат на късо?
Както написах този датчик за положението на разпределителния (СМР) вал се намира горе на главата, отзад, до самия капак на клапаните (да не се объркаме нещо). От него излизат два кабела (черни).
Този датчик работи на индуктивен принцип, на самия заден разпределителен вал има гърбица която като премине край него се индуктира напрежение което се подава на ЕКУ-то. Кофти е направено защото кабелите му минават през една пластмасова тръбичка непосредствено над главата, която от нагряването се скапва и вече е възможно кабелите да опират на главата и да прегори изолацията. Препоръчвам тази тръбичка да се смени (ако не с оригинална с някаква силиконова, която се цепи по дължина и след вкарване на двата кабела да се привърже с малки "свински опашчици".
Този датчик върши следните неща: Фактически подава импулс когато буталото на първи цилиндър започва фаза всмукване с което ЕКУ-то подава импулс към първи инжектор и се впръсква гориво. Този датчик работи съвместно със сигнала от датчика за ъгъла на коляновия вал (СКР), който същевременно е и датчик за оборотите.
Дословно - сигнала от датчика за положението на разпределителния позволява на блока за управление EEC-V-PCM да определи, на основание последователноста на запалване в кой цилиндър и в каква последователност да подаде гориво. Ако този датчик излезе от строя (или има късо по кабелите) двигателя работи, но модула EEC-V-PCM поема служебно разпределение на база импулсите от датчика за ъгъла на коляновия вал (СКР), което е неточно защото вече отчита както ъгъла на коляновия вал така и брои импулсите от същия датчик, за да подаде гориво. В този случай осезаемо се влошава динамиката на двигателя.
Някъде имаше спор дали двигателя ще работи без този датчик, мисля че ще работи, но може да се опита.
Но ако датчика за ъгъла на коляновия вал (СКР) излезе от строя, вече няма кой да казва на модула EEC-V-PCM и двигателя спира.
Колеги мисля че основния проблем с празния ход на Зетек се дължи на моторчето за празния ход (байпасен клапан), това е електромеханичен модул и е разбираемо, че там най често може да се появят проблеми. При диагностика системата проверява само дали намотката на това моторче е здрава, но по никакъв начин няма да установи ако например иглата на клапана заяжда, следствие натрупана мръсотия. При студен двигател тази мръсотия е твърда и "спъва тази игла", при затопляне вече мръсотията омеква и проблема може да изчезне. ЧИСТЕТЕ-натопете поне 3 часа в Меглио (концентрат).
Но проблеми с празния ход може да има и от други детайли, тук е писано много. Ще се опитам да ги систематизирам.
1. Този клапан за празния ход.
2. Нарушен вакум във смукателния тракт (всички вакумни тръбички от и за колекторите да се проверят обстойно, особено тези под колекторите -тройника).
3. Датчика за температурата на входящия въздух (на кутията на въздушния филтър).
4. Дебитомера (MAF) замърсен.
5. Датчика за положението на дроселовата клапа.
6. Замърсяване на леглото и самата дроселова клапа.
7 Датчика за температурата на антифриза.
8. Фиеста има един клапан за парите от бензина EVAP, намира се по средата на задната стена на двигателния отсек, да се провери дали затваря добре (и той се замърсява), вади се при спрял двигател маркучето от страна на колекторите и се духа.
9. Пръскане с контактен спрей на всички куплунзи.
10. Дано да нямате система за рециркулация на отработените газове, че там стават много бели. Аз нямам и слама богу.
Ако нещо съм изтървал моля добавете.
Колега извинявай, но казваш
1. "ако проблемът ти е в дебитомера или маф-сензора както му казвасш даже и да сложиш нов слет това трябва да се адаптира със софтоер.с две думи проблема тие деликатен и ти трябва някои печен диагностик казвам ти го от опит"
2. "единпат мери температура на въздоха и единпат количество това е смисъла на маф-сензора недей да мислиш че като го напраскаш сас спрей ще го оправиш"
На 1.- При смяна на дебитомера е необходимо да се откачи минусовата клема на акумулатора и след 10-15 мин да се закачи, след това се провежда така нареченото "обучение" на ЕКУ-то, тук е писано много за това, никакъв адаптиращ софтуер не е необходим, самото ЕКУ си е адаптивно, но му трябва време (и километри в различни режими) за да се адаптира.
На 2. - МАФ сензора мери само дебита на засмуквания въздух, като се отвори се виждат две нишки, едната е платинена и се нагрява от ток през нея, другата е термистор чието съпротивление зависи от температурата на преминаващия въздух, двете заедно са термокомпенсирана двойка (не ми се обяснява защо е така). Така че, когато преминава въздух край тези нишки, платинената се охлажда в различна степен в зависимост от количеството (и скороста) на засмуквания въздух. Характерно за платината е, че при нагряване се увеличава съпротивлението и, при охлаждане намалява, докато на термистора е обратно. Именно за това са термокомпенсирана двойка - дебита на въздуха се мери точно независимо от температурата му. Двете нишки заедно с още две съпротивления са свързани в грец (ромб), на горния край се подава бордово напрежение, от долния се взема управляващото напрежение за ЕКУ-то. Така че , има огромно значение замърсяването на тези нишки, просто казано мръсотията натрупана по тях не позволява да се охлаждат ефективно (все едно има одеалце върху тях), от там напрежението към ЕКУ-то е нереално спрямо дебита. На практика ЕКУ-то получава инфо за по малко засмукван въздух и съответно подава по малко гориво, резултата е занижена динамика в известна степен.
И се оправя със спрей изпитано е, стига да не е скъсана платинената нишка (гледай добре)
А температурата на въздуха не се мери от MAF а от датчика на кутията на филтъра.