Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ

Мнение от aaleks » 12 дек 2005, 20:59

Преди час изпълзях из под колата #.-S: , причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами *00140* !
Успех ако имате същия проблем.
Небойте се роби Спартак е с вас!

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 13 дек 2005, 08:35

Я събери сили и обясни по-подробно- къде е това лостче, втулка гумичка...
става дума за самата ск. кутия или механизма за превключване или самия скоростен лост (в купето)????
Моля дай инфо щото и мен ме мъчи тоя проблем и лошото е че е от време на време без никаква зависимост и ми пречи да открия и отстраня проблема - нямам нищо против да споделя чужд опит :D

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 13 дек 2005, 11:49

Този проблем го имам и азе, ако може обяснете да видя дали и на фиестака ги има тези "екстри" за набиване- гумички, втулки, лостчета и пр. :o

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ

Мнение от aaleks » 13 дек 2005, 13:05

aaleks написа:Преди час изпълзях из под колата #.-S: , причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами *00140* !
Успех ако имате същия проблем.
*00106*

Да, на скоростната кутия.
И така мили деца, на това лосче единият му край е закачен за жилото на съединителя, а другия е захванат за назъбена ос която влиза към съединителя/скоростна кутия/. Като махнете това лосче/законтрено е с болче и гайка/ от оста, на нея/оста/ има нанизана прахо-водозащитна гумичка/калпаче и под него се намира "лошия вълк" тази втулка. В горния й край има ръб/2-3мм/ трябва да опре в кожуха на скоростната кутия, ако пък е опрял без да го набивате, проверете да ли оста не се клати много т.е. вътрешния отвор на втулката се е разбила и оста се разхожда свободно/3-5мм/ във всичките 4 посоки на света. Тогава я сменяте с нова или ви остъргват от "гитинакс"/защо не и бронз/, абе по-добре нова ама до 5-6 лв.
И аз бях там и аз си я правих!
УСПЕХ!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 13 дек 2005, 13:29

Благодаря, татееееее!!!!! *00134* *00106*
при първа възможност ще видя тъз пущина!!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 13 дек 2005, 15:23

Тъкмо сме на тема скоростна кутия да ви питам дали енормално-там където влиза лоста за скоростите в скор.кутия има гумено калпаче което е постоянно омаслено-нормално ли е или има пропуск на масло от скор.кутия?

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 14 дек 2005, 08:59

пак не можах да те разбера добре :(
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 14 дек 2005, 10:01

ivboje написа:пак не можах да те разбера добре :(
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
Човека пише " Преди час изпълзях из под колата " това не ти ли говори нещо :D

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

трудно включване

Мнение от ivo9180 » 14 дек 2005, 13:15

калпачето пази от прах.вода и др. Под него има семеринг Ако има петно под колата семеринга плаче за нов Ако е само омаслено калпачето-няма проблем

Потребителски аватар
frantic
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 10 ное 2005, 23:39
Модел на автомобила: Ford Escord 1,8D 91г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от frantic » 14 дек 2005, 13:43

И аз търсих това лосче , но не го намерих:( Можеш ли да го снимаш и да го сложиш във форума? :oops:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 14 дек 2005, 14:06

ivboje написа:пак не можах да те разбера добре :(
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
Да, за това рамо става на въпрос /може би рамо е по-точно казано/. Отдолу /да не легнеш по очи, че няма да видиш нищо :lol: / е по достъпно, а набиването е отгоре.
Незнам дали няма да стане с без да се сваля "рамото", но може да се нарани гумичката.
frantic написа:И аз търсих това лосче , но не го намерих Можеш ли да го снимаш и да го сложиш във форума?
Да, няма проблем, но ще е по-късно днес :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 14 дек 2005, 16:02

ТОЕСТ, искаш да кажеш, че скоростите се превключват (по точно включват-1 и R)лошо заради проблемна работа на съединителя?
И аз се съмнявах, че има нещо със съединителя - натягах го отпусках го - нищо, понеже се натиска леко не съм си и помислил за втулки.
Ти как го намери проблема? или някой те светна?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 14 дек 2005, 18:16

Снимки днес май няма да има, ще опитам но нещо батерията ми се прее*а :cry: .

И аз първо регулирах съединителя защото много надолу отделяше и го понавих. Понадигна се, но пак си бе тежичек реших, че тоя модел са така. Ама след около някой месец взе да става още по-тежък и пак да отделя по-надолу. Като откачих жилото забелязах, че "рамото" се клати а оста по-малко, и реших че шлиците са се прецакали и предприех действия да смъкна рамото и да го затегна на на ново място където шлиците са по-здрави.
След демонтиранито му забелязах ръжда и реших да смажа оста, махнах гумичката и видях че втулката стърчи тъпо и безполезно, набих я без особени усилия значи там й е мястото.
Та така се самосветнах по въпроса, ама бая време ме мъчаше и накрая неволята, а и по принцип от малък мразя да ми се ровят из колите некадърници, че и да се чудят какви пари да ми поискат без да ги намамя.
Небойте се роби Спартак е с вас!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 14 дек 2005, 19:10

Има снимка вече :) , ама батери ноу :cry: .
Прикачени файлове
img_0003.jpg
Прословутия лост/рамо, снимката е правена от горе, махнат една джаджа на въздухопровода имат я ТД
Небойте се роби Спартак е с вас!

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 14 дек 2005, 23:55

Голяма работа си aaleks!!!
И аз стигнах до там да си купя ново жило щото си мислех че се разтяга(имах един Варбург на който му се "къса" в продължение на 5000км), хвърлих продавача в джаза като му казах предположението си :oops: , но не стигнах дотам да го сменя....
Като намеря малко време че го "погледна" и ако се оправи смятам д апочерпя :drink:

Потребителски аватар
frantic
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 10 ное 2005, 23:39
Модел на автомобила: Ford Escord 1,8D 91г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от frantic » 15 дек 2005, 18:06

Мерси за снимката ! :D и аз си мислех за този лост на съединителя че става въпрос, но ти като говореше за лоста на скоростите и че си бил под колата и се обърках. :oops:

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 14 мар 2006, 11:20

aaleks, голямо благодарско за ценното ноу-хау!
Решението ти даде резултат и при мене :D
И аз трудно включвах първа от почти всякакво положение, а напоследък и задната взе да влиза с малко зор. Та по празниците закарах Монито за сняма на предни дискове и накладки и между другото обясних на майстора къде да търси въпросната втулка.
На другия ден като взех колата майстора ми каза че втулката наистина е била не на мястото си. Набил я обратно, смазал там нещо и сега превключвам на 1 и R нормално :)
А тая втулка си мисля да я сменя направо при следващото посещение в бокса, щото веднъж изскочила, ще . Проверявах цената в сайта на МП и беше лев или два, нещо подобно, а за такъв проблем това си е без пари!!!!

Още веднъж - Thanks!!!
:drink: *00134*
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 06 май 2006, 19:33

Колеги от известно време и аз имам проблем с първа скорост, а от няколко дена и със задната. Интересното е, че ако колата леко се движи тези две предавки влизат много лесно. Някои знае ли какъв може да е проблема. Дали е нещо от лостовата система или има по-голям проблем вътре в кутията?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта