Страница 1 от 1

Проблем с антифриз

Публикувано: 20 дек 2005, 11:14
от racer11
Забелязах една аномалия - пълня антифриза малко под максимума /при студен двг/ и след 1-2 дни е на минимума /пак при студен двг - при топъл е на половина между мин и макс/. Това се повтори 2-3 пъти, след това го оставих на минимун и си стои там /в продължение на 2500 км/ без да се понижава повече. Това го правеше и със стария и с новия антифриз...

Няма видими течове, не се повишава нивото на маслото, не излиза пара от ауспуха...

Каква според вас е причината?

Публикувано: 20 дек 2005, 12:16
от rejo
Сипал си антифриз малко под макс, след известно време вече реалното ниво е било между макс и мин някъде (след като се е отекло и "наместило"). След това, от ниските температури, течността се свива и обема намалява и при студен двг е на мин. При топъл двг се повишава темп и нивото отново става нормално - между мин и макс :wink: :wink:

Публикувано: 20 дек 2005, 12:18
от racer11
не е съвсем така - както написах доливах 2-3 пъти, а и в топло време беше така...

Публикувано: 20 дек 2005, 13:17
от shark
А дали не е възможно да се е получила така наречената "Въздушна възглавница"?

Публикувано: 20 дек 2005, 13:21
от shark
А дали не е възможно да се е получила така наречената "Въздушна възглавница"?

Публикувано: 20 дек 2005, 13:28
от racer11
цъ.ако беше така досега щеше да е излезнала

Публикувано: 20 дек 2005, 13:35
от shark
Абе дали със сигурност щеше да е излезнала. Аз преди имах една шкода и пътувах от Русе към Търговище и по пътя така ми излезна, че прегря колата и после отиде на вторични.

Публикувано: 20 дек 2005, 13:38
от racer11
казвам със сигурност, защото при смяната на антифриза излезна всичкия въздух.а и налят точно толкова антифриз, колкото е капацитета на системата - 7 литра

Публикувано: 20 дек 2005, 13:49
от paci
Според това което си написал и както си го написал не виждам нищо притеснително. Имало е въздух и е избягал :)
По-странно беше при мен преди 2 години. Начи нищо не съм барал и съвсем рутинно вдигам капака на топъл двигател и гледам няма никой в разширителното казанче, едваам на маркуча има малко течност. Доливам и на сутринта вдигам пак капака да видя какво става да не се изненадам в движение и ... к'во :!: :?: :!: :?: ... антифриза хванал капачката.
И така топъл на MIN студен над МАХ. Питам у форума викат въздух, убаво но нищо не е барано начи нещо не е наред и е лапнала въздух. Газовата почна да ме подсеща, че зимата я пала на газ и отивам да я правят. Смениха водната преграда защото се беше деформирала и на другия ден гледам нивото на антифриза вече се държи нормално.
Обяснявам си го, че тази преграда като загрее омеква и е образувала джоб и е уемала антифриза там и като изстине го избутва.
Незнам що го изписах това, просто си нямам работа, дано да е полезно на някой.

Публикувано: 20 дек 2005, 15:50
от racer11
явно не се изразявам правилно...ето я ситуацията подробно:

Преди смяната на антифриза с оранжев:

антифриза е на минимум при студен двг - аз доливам ~ половин литър - отива 1 см под максимума.карам 1-2 два дни и пак е на минимум, пак доливам ~половин литър, пак отива на 1 см под максимума,карам още 1-2 дни и пак е на минимум. Спирам да доливам - стои си на минимум и не мърда в продължение на над 1000 км.

След смяната на антифриза /писал съм за нея в друга тема/:

пълня до горе, паля двг за 1-2 минути, нивото отива под минимуна т.е. въздуха е излязъл.пак пълня до макс и го оставям така.на другия ден сутринта отново е на мин.доливам половин литър и отива на 1 см под макс.сел 1-2 дни пак е на мин.пак доливам половин литър, пак отива малко под макс,след 1-2 дни пак е на мин.оставям го така, не пада под мин в продължение на 2500км

Моите изводи са че при ниво на антифриза над мин, той "изчезва", като спадне до мин си стои така...

А сега де?

Публикувано: 20 дек 2005, 15:54
от Любо
Да не ти е спукан преливника между мин и мах? Или ака между двата белега е снадката на двете половини на съда, от там да изпуска? щото мин е точно под снадката... май :?:

Публикувано: 20 дек 2005, 15:57
от racer11
ще проверя това, което казваш любо.но се съмнявам да е там проблема, защото системата си създава налягане при топъл двг.ако имаше проблем там щеше да се губи налягане...

Публикувано: 20 дек 2005, 16:09
от paci
Наиш к'во?
Ако не ти се свиди гориво запали я студена вдигни капака и я гледай докато загрява момента преди първото отваряне на термостата къде е нивото на антифриза. Струва ми се, че и при теб има момент на рязко първоначално отваряне както беше при мен и като държиш антифриза на МАХ избива от капачката. Имаше го и този момент при мен и дирих течове като гламаФ докъто не отидох да го сменя този термостат, бачкаше иначе но първото отваряне беше късно и рязко.
Ама си дръж на минимума бе що го помпиш на МАХ, на МАХ отива като загрее. При мен сега на студено е по средата по скоро към MIN и като загрее май на МАХ и малко отгоре но вече не го гледам :wink:

Публикувано: 20 дек 2005, 16:44
от racer11
paci написа:Наиш к'во?
Ако не ти се свиди гориво запали я студена вдигни капака и я гледай докато загрява момента преди първото отваряне на термостата къде е нивото на антифриза. Струва ми се, че и при теб има момент на рязко първоначално отваряне както беше при мен и като държиш антифриза на МАХ избива от капачката. Имаше го и този момент при мен и дирих течове като гламаФ докъто не отидох да го сменя този термостат, бачкаше иначе но първото отваряне беше късно и рязко.
Ама си дръж на минимума бе що го помпиш на МАХ, на МАХ отива като загрее. При мен сега на студено е по средата по скоро към MIN и като загрее май на МАХ и малко отгоре но вече не го гледам :wink:
може и да си прав...като се замисля, това явление се появи след смяната на термостата.ще проверя

а иначе, не искам да ми на макс антифриза, просто се притеснявам да няма по-сериозен проблем и да закъсам без антифриз някъде

Публикувано: 20 дек 2005, 23:05
от ivo9180
Такова нещо ми се е случвало с антифриз с маслото в двг даже и с течността за чистачките Имал съм случай-за 1 г. доливам общо 1 л. антифриз като 800 мл. са през зимата За мен няма проблем ако нивото не спада под MIN