Страница 1 от 3

автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 01:52
от stanis
Здравейте,
присъединявам се гордо към притежалите на форд, с моята фиеста 1.4 TDCI 2007.
Карал съм тази кола към 200 км и все още има какво да очаквам ново от нея. Случи се един ден така, че двигателя на колата се изключи два пъти по време на движение, без да има някакви светлини на информационното табло. направо колата си остана все едно на контакт без двигател. След паленето, след около 10 мин се повтори същото. Каква е причината и трябва ли да бягам в сервиза на форд, защото е гаранционна :wink: . Другият ми въпрос е, на какви предавки с какви обороти трябва да се кара, за максимално КПД :D ?

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 02:28
от diesel1.6
Около максимален въртящ момент ти е най-голямото КПД. Забравил си май да кажеш, че ти е угаснал по инерция, а не е както си караш на скорост, нали?

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 07:58
от synthez 3D
Присъединявам се към колегата и също питам дали двигателя е угаснал по време на движение на свободна скорост.Освен това е хубаво да кажеш дали колата е нова и на колко километра е.Има няколко причини за такова изгасване,но за да ти отговори някой,трябва повече информация.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 10:49
от noface
"на какви предавки с какви обороти трябва да се кара, за максимално КПД"
------------------------------------------------------------------------------------
КОлега има разлика от това с какъв мотор си,какъв ти е стила на каране и други фактори и ситуации.Не гледай оборотомера освен ако нещо конкретно не искаш да видиш.Най-добре усещаш КПД-то като се довериш на гърба си,демек колко те бута облегалката на седалката :D:

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 20:48
от HACKO
stanis написа:Здравейте,
....... Каква е причината и трябва ли да бягам в сервиза на форд, защото е гаранционна :wink: . ......
Във тази ситуация първо отиваш там а после питаш тука, всяка интервенция води до отпадане на гаранцията.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 22:54
от stanis
synthez 3D написа:Присъединявам се към колегата и също питам дали двигателя е угаснал по време на движение на свободна скорост.Освен това е хубаво да кажеш дали колата е нова и на колко километра е.Има няколко причини за такова изгасване,но за да ти отговори някой,трябва повече информация.
И в двата случая беше на скорост при ускорение. Първо да поясня, че колата е нова на 250 км. В деня когато се случи това, беше студено. Не изчаках да загрее двигателя и веднага потеглих, в рамките на 5 км се изключи два пъти двигателя. Незнам това дали е указващ фактор. Ако се повтори това ще отида на сервиз, може би компютъра ще е събрал грешки и ще се види, какъв е проблема, но засега няма да ходя никъде. :?

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 25 фев 2009, 22:59
от cenzor
Отивай в сервиза, ще се пребиеш някъде така с изключен двигател.. без него и сервото, и спирачките ти изчезват (със съответните последствия).

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 26 фев 2009, 07:35
от synthez 3D
stanis написа:Не изчаках да загрее двигателя и веднага потеглих, в рамките на 5 км се изключи два пъти двигателя.
Това не е проблем,защото и аз не го чакам да загрее преди да тръгна,но никога не е изгасвал.Първата причина може да е от некачествен монтаж на аларма,която е поставена допълнително.Друг проблем може да е това,че имобилайзера в даден момент изгубва връзката с чипа в ключа.Пробвай да караш само с ключа,без да е закачен към други ключове и ключодържатели.Освен това,може да е имало някакви боклуци в горивото,а може да има и нещо друго.Това са само предположения и щом колата е нова,моят съвет е да потърсиш МП.Когато пробега е толкова малък изобщо не трябва да имаш проблем с тях.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 26 фев 2009, 08:42
от cenzor
synthez 3D написа:
stanis написа:Не изчаках да загрее двигателя и веднага потеглих, в рамките на 5 км се изключи два пъти двигателя.
Това не е проблем,защото и аз не го чакам да загрее преди да тръгна,но никога не е изгасвал.Първата причина може да е от некачествен монтаж на аларма,която е поставена допълнително.
И алармите се монтират обикновено от МотоПфое (марка Gemini), a не в Алком (оторизирания сервиз на gemini)... което може да е обяснението на "некачествен монтаж". :roll:

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 26 фев 2009, 09:48
от diesel1.6
stanis написа: И в двата случая беше на скорост при ускорение. Първо да поясня, че колата е нова на 250 км. В деня когато се случи това, беше студено. Не изчаках да загрее двигателя и веднага потеглих, в рамките на 5 км се изключи два пъти двигателя. Незнам това дали е указващ фактор. Ако се повтори това ще отида на сервиз, може би компютъра ще е събрал грешки и ще се види, какъв е проблема, но засега няма да ходя никъде. :?
Ха, защо казваш, че ти е угаснал? Спря ли или продължи да работи?
Това което описваш, се характеризира с дума като "прекъсна", "придърпва" и други подобни, но в никакъв случай не ти е угасвал двигателя.
За да се открие от какво прекъсва, си иска тестване и възможните намесени системи са поне 3 и всяка с възможни проблеми по 10 парчета. Ако съумееш да кажеш каква грешка дава компютъра, вече ще е по-ясно.

Всъщност просто ти е кихнала два пъти.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 26 фев 2009, 10:00
от cenzor
diesel1.6 написа:
Ха, защо казваш, че ти е угаснал? Спря ли или продължи да работи?
Това което описваш, се характеризира с дума като "прекъсна", "придърпва" и други подобни, но в никакъв случай не ти е угасвал двигателя.
.
без да има някакви светлини на информационното табло. направо колата си остана все едно на контакт без двигател. След паленето, след около 10 мин се повтори същото
Не е като да не е загаснала, според описанието.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 26 фев 2009, 11:58
от stanis
cenzor написа:
synthez 3D написа:
stanis написа:Не изчаках да загрее двигателя и веднага потеглих, в рамките на 5 км се изключи два пъти двигателя.
Това не е проблем,защото и аз не го чакам да загрее преди да тръгна,но никога не е изгасвал.Първата причина може да е от некачествен монтаж на аларма,която е поставена допълнително.
И алармите се монтират обикновено от МотоПфое (марка Gemini), a не в Алком (оторизирания сервиз на gemini)... което може да е обяснението на "некачествен монтаж". :roll:
алармата не е монтирана от мотопфое, но ако я закарам на сервиз незнам как ще разберат от какво е, след като проблема не се появява вече трети ден. но аз и не я карам много, по 15 км на ден, само до работа и обратно :). Варна не е толкова голям град.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 27 фев 2009, 01:18
от diesel1.6
cenzor написа:
без да има някакви светлини на информационното табло. направо колата си остана все едно на контакт без двигател. След паленето, след около 10 мин се повтори същото
Не е като да не е загаснала, според описанието.
В това изречение наистина се казва, че колата е на "контакт", а двигателя не работи - което ни кара да си мислим, че колата е на контакт и двигателят не се върти.
Но човека изрично уточнява, че това става при ускорение, а не споменава да е прекъсвал карането а съответната скорост или да е натискал и задържал съединителя, за да остави двигателя на празен ход и той евентуално да е способен да изгасне.
Мисля, че двигателят е бил за момент в режим на принудителен празен ход, което не е угасен двигател. Под угасен разбираме спрял, поне така е било от как аз знам какво е двигател на автомобил.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 27 фев 2009, 01:23
от diesel1.6
stanis написа: алармата не е монтирана от мотопфое, но ако я закарам на сервиз незнам как ще разберат от какво е, след като проблема не се появява вече трети ден. но аз и не я карам много, по 15 км на ден, само до работа и обратно :). Варна не е толкова голям град.
Да не би да беше студено - под нула градуса? Ако едновремнно с това ти е празен и резервоарът и има нещо по клапаните му за вентилация, може да се събере конденз. А може да си имал кристали парафин в нафтата и когато се е изключвал подгревът да са запушвали филтъра.

В сервиза ще прочетат грешките от компютъра, предполагам. Не знам какво записва твоята кола... имай и ти едно на ум, може да те шпионира!

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 27 фев 2009, 23:39
от stanis
днеска пак се повтори това изключване, и отидох в мото пфое. но за съжаление не откриха грешки в компютъра свързани с двигателя. казаха ми следващият път, ако се повтори, ще ми сменят софтуера.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 28 фев 2009, 10:26
от diesel1.6
Я виж какво ще опиша, и после отговори на двата въпроса:
Караш колата, ускорявайки на някаква скорост. Педалът на газта е натиснат, а съединителят не е. Без да отпускаш газта, двигателя ти спира, колата продължава да върви напред, но намалявайки скоростта, и след някакви секунди, 2-3-5 или 10, без да променяш нищо, двигателя пак запалва и отново ускорява.
:?: Може ли да се опише по този начин поведението на твоята кола?
:?: А тя да не е автоматик?

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 28 фев 2009, 12:36
от stanis
diesel1.6 написа:Я виж какво ще опиша, и после отговори на двата въпроса:
Караш колата, ускорявайки на някаква скорост. Педалът на газта е натиснат, а съединителят не е. Без да отпускаш газта, двигателя ти спира, колата продължава да върви напред, но намалявайки скоростта, и след някакви секунди, 2-3-5 или 10, без да променяш нищо, двигателя пак запалва и отново ускорява.
:?: Може ли да се опише по този начин поведението на твоята кола?
:?: А тя да не е автоматик?
може да се опише по този начин до момента, в който се изключи сам, и след това въобще не запалва. Възможно е да запали сам, ако пусна съединителя, но винаги изключвам от скорост след това спирам и паля отново. не се случва толкова често, за да тренирам разни варианти. просто е много недоволно, ако двигателя прекъсва на нова кола. случи се дори и при изключване от скорост на 3-та предавка с 40-50 км/ч преди сфетофара да ми се изключи. някои мислят че я гася, ако е на ниски обороти, нищо подобно. даже двигателя не се дави или придърпва, направо му спира тока.
колата не е с автоматик.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 28 фев 2009, 20:23
от chefo_ukr
Аз имах подобен проблем,ей тей си гаснише когата си поиска, реши се със смяна на едно реле(управляващото гнп-то).Забелижи стрелката на оборотомера в какво положение остава като изгасни?Според мен проблема е електрически и то свързан с управлението на помпата или дюзите.http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=20868" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 28 фев 2009, 22:21
от jojo
при доста по стари коли това може да се получи от горивния филтър,и след смяна се оправя.но при кола на 250 км пробег и вече да прави проблеми незнам.странно е ,че в сервиза не са се опитали да стигнат до дефекта ,но все пак са мото пфое. но просто при компютъра няма как да няма някой допулнителен импулс (грешка) при положение ,че се губи координация между двигател и ел. инасталация.
отиди и пак им виси на главите в оторизирания сервиз,все пак си си купил нов автомобил за да нямаш ядове с него.

Re: автоматично изключване на двигател

Публикувано: 01 мар 2009, 01:05
от diesel1.6
stanis написа:
diesel1.6 написа:случи се дори и при изключване от скорост на 3-та предавка с 40-50 км/ч преди сфетофара да ми се изключи. някои мислят че я гася, ако е на ниски обороти, нищо подобно. даже двигателя не се дави или придърпва, направо му спира тока.
колата не е с автоматик.
Е, значи все пак наистина гасне, но не при ускорение, а на празен ход, често след ускоряване.
А зщо като ти заглъхне двигателя, натискаш съединителя и изключваш от скорост? Остави я на скорост без да си натискал съединител, би трябвало да се оправи след няколко секунди.
Може да се нагълтва с въздух при натоварване, наместете горивопроводите. Първо провери как се наместват, ако са със уплътнителен пръстен и заключалка. Може въздух да влиза и от разместен или дефектен уплътнителен пръстен на филтъра (горивния).
А резервоарът ти как се вентилира? Мондеото иска да се пусне вентилацията след всяко зареждане, иначе остава затворен резервоарът и става силен вакуум и започва да смуче въздух от всевъзможни места. да не се окаже, че не знаеш как да си отвориш вентилацията и да караш с уплътнен отвсякъде резервоар? Покарай с разхлабена капачка, примерно.
А да не си с много малко нафта, 5 - 10 литра, и да се нагълтва с въздух понякога? Карай пълен над 50%