ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 26 фев 2009, 11:19

Здравейте колеги! Карам Форд Пума 1.7 125к.с 98г.
От няколко дни ми се появи странен проблем и много се надявам да получа някакви насоки какво може да е.
Значи проблема ми е следния: когато колата е студена, при подаване на гас колата тръгва да гасне. /Натискам педала на гаста, и вместо плавно да се покачат оборотите те слизат надолу, все едно ще загасне и след това се покачват./ Това се случва само когато колата е студена, след като загрее този проблем с оборотите изчезва. Ако някой има идея или му се е случвало нещо подобно, ще съм му много благодарна ако сподели! :)

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 26 фев 2009, 11:25

Здравей колежке,
Вероятните заподозряни са:
1. Клапана за празен ход.
2. MAF-а
3. TPS-A
4. Нацепени маркучи на вакуума.
Пускай търсачката за подробности, има много теми за точно такъв проблем.
Изображение

Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 26 фев 2009, 12:51

На една диагностика дали ще хванат къде е проблема или по-добре първо сами да потърсим?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 26 фев 2009, 12:55

lilitok написа:На една диагностика дали ще хванат къде е проблема или по-добре първо сами да потърсим?
Аз лично на диагностика нямам вяра.
Ако мислиш, че можеш да се справиш те съветвам да почистиш клапана за празен ход и MAF-а.
Изображение

Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 26 фев 2009, 13:09

То това със сигурност ще го направим, даже ще проследим и останалите неща които си написал по-горе. Защото то и аз нямам голямо доверие на диагностиката

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 26 фев 2009, 18:54

Прочети и тази тема, мисля че ще ти помогне.
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от vargala81 » 26 фев 2009, 19:05

samsung_bg написа:Здравей колежке,
Вероятните заподозряни са:
1. Клапана за празен ход.
2. MAF-а
3. TPS-A
4. Нацепени маркучи на вакуума.
Пускай търсачката за подробности, има много теми за точно такъв проблем.
според мен ако повредата е в 1,3 и 4 то ,то и при загряла кола ще работи по същия начин .проблема може да е и от температурния датчик.

Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 27 фев 2009, 13:03

Благодаря колеги,днес ще започна с чистенето на мафа.Къде се намира клапана за празен ход?Някъде до TPS-a (дроселовата клапа) ли?Ако има някой да го е снимал ще ми бъде полезна.Температурния датчик на входящия въздух в МАФ-а ли се намира или е някъде отделно?
Поздрави!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 27 фев 2009, 15:00

В тази тема има снимки, но са на двигател 1,4. При теб е почти същото.
Относно температурния датчик, колегата сигурно има предвид датчика за температура на антифриза. Той се намира НАД термостата. Провери си също и свещите. Ако някоя има различен цвят от другите е възможно да е прегорял някой изпускателен клапан и затова да не държи обороти, когато е студен.
Изображение

Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 27 фев 2009, 20:25

Днес сменихме свещите- взехме на Моторкрафт. Проверихме МАФ-а /чист е/. Провехме TPS-a /когато го откачихме заглъхването при рязко подаване на гас почети изчезна, обаче започва яко да мирише на бензин отзад./ Със смяната на свещите това заглъхване ми се струва, че леко поизчезна обаче ще я видим утре на студен двигател как е. :|

Потребителски аватар
georgiyog
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 16 май 2008, 23:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 16v
Местоположение: sliven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от georgiyog » 28 фев 2009, 09:41

при мен проблема е такъв.сутрин като запаля оставам я малко да поработи нали дЪржи си 1100,1200 оборота и след 10,15сек след като съм я запалил запова да събаря оборотите дооо колкото да не изгасне и това пак за няколко секунди и пак вдига оборотите и така ги сваля и ги вдига докато не стопли малко.и при мен проблемЪт е клапана за празен ход и днес Ще го сменям!!ако питаш мен пробвай да го смениш и да видиш как ще работи! 8)

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 28 фев 2009, 10:26

georgiyog написа:...
при мен проблемат е клапана за празен ход и днес 6те го сменям!!ако питаш мен бробваи да го смениш и да видиш как ще работи! 8)
Не ства ли с чистене, ама яко чистене с Меглио?
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от paci » 28 фев 2009, 11:21

Като ги мързи да ровят из форума нека дават пари.

Потребителски аватар
lilitok
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 26 фев 2009, 10:57
Модел на автомобила: ford puma 1.7-125ps
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от lilitok » 02 мар 2009, 13:40

Със смяната на свещите проблема не изчезна.Мафа изглежда чист,двете жички незнам евентуално с какво да ги почистя,Обезмаслител?С махането на буксата на мафа двигатела не държи постоянни ниски обороти-последователно ги вдига и качва в диапазон между 500-1500 оборота.Като сложиш буксата "заспиват"на 900.Мисля,че проблема не е от там.Като се махни буксата на TPS датчика,двигателя пак държи 900 оборота на място,но през ауспуха мирише много яко на бензин.Обаче проблема при натискане на газта почти изчезва.Като се сложи буксата миризмата на бензин изчезва.Да предположим,че и оттам няма проблем.
Двигателя пали перфектно и държи ниските обороти(около 900) много добре.Проблема идва при по ряско(и не чак толкова) натискане на газта,когато е студена.Тогава заглъхва и дори иска да изгасне.Автомобила не може да тръгне дори поради загуба на мощност.Като загрее (темературния датчик на таблото отиде в "нормал")всичко се оправя и проблема изчезва.Поради причината,че ниските обороти на място са идеални и поради това че колата като загрее се "оправя" мисля,че проблема не е в моторчето за празен ход.
Маркучите за вакума под колекторните тръби са идеални.Компютъра се "обучаваше" няколко пъти.
Проблема би трябвало да е в някой температурен датчик-или на въздуха или на антифриза(датчика за компютъра).Някой може ли да ми даде някакви стойности на тези датчици при определена температура,за да ги измеря и видя дали са изправни.Порових доста из форума,но такава информация не открих(което,разбира се не означава че няма).
Поздрави!
п.с. Колега paci не така с лошото.Ако всичко е изговорено във Форума,ами нека тогава да не се допускат нови теми... :?
Последна промяна от lilitok на 02 мар 2009, 14:12, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от samsung_bg » 02 мар 2009, 13:54

Колегата нищо не е споменавал за пускане на нови теми, а да не бързаш да хвърляш излишни пари. Клапана за празен ход е скъп. За датчика за температура на антифриза не мога да ти кажа какви са му показанията, но не е скъп и няма да сбъркаш ако го смениш с нов.
Изображение

spider84
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 15 май 2008, 21:07
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 16V 115hp FORD FIESTA COURIER1.8 d
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ниски обороти на Пума- помогнете със съвет!

Мнение от spider84 » 03 мар 2009, 10:29

samsung_bg написа:Колегата нищо не е споменавал за пускане на нови теми, а да не бързаш да хвърляш излишни пари. Клапана за празен ход е скъп. За датчика за температура на антифриза не мога да ти кажа какви са му показанията, но не е скъп и няма да сбъркаш ако го смениш с нов.
Колегата е прав клапана за празен ход наистина е доста скъп аз имах същия проблем обиколих доста сервизи и всеки даваше различно мнение,смених свещи,кабели,филтри,чистих маф(капачка от кола с меглио и накисваш само телчетата датчика да не се мокри)чистих потенциометъра на дросела и к'во ли още не и пак нищо!Накрая се сетих за един познат който бачка в сервиз от доста години закарах кочината направиха и диагностика и с-у 50лв (труд и диагностика)отстраниха проблема почистиха смотания клапан и колицата сега лети та не се набутвай за нов а го почисти ще си спестиш доста главоболия успех 8) пп:сервиза се намира малко преди кръстовището му надежда и свобода преди разклона за базар Илиенци,спирката на 108,85,86 е от ляво като идваш от надежда посока базар Илиенци
за мен има само две коли ford и fordИзображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта