Ред на палене при скорпио.. или "големият ремонт"
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ред на палене при скорпио.. или "големият ремонт"
Здравейте колеги. Виждам навсякаде в интернет че по каталог реда на палене при мен е 1-3-2-4. Обаче когато първи и четвърти са ми горе,втори и трети са долу. Това означава ли че реда е 1-4-2-3 ?? Или аз нещо се бъркампо въпроса? Скорпиото е 2.0 i-един вал.
Последна промяна от Lenux на 19 мар 2009, 23:42, променено общо 1 път.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Нещо бъркаш, реда на палене е такъв, че ако съответното бутало се намира малко преди ГМТ се подава искра и следва такта на работен ход - буталото се движи надолу, в следващия по реда на палене цилиндър буталото се движи нагоре в такта сгъстяване, когато буталото на този цилиндър се движи надолу в такта работен ход, в следващия по реда на палене цилиндър буталото се движи нагоре в такта сгъстяване и т.н.
Следователно винаги буталата на следващите по ред на палене цилиндри се намират в противоположни положения.
Ако действително когато първи и четвърти са ти горе,втори и трети са долу, ред на палене 1-4-2-3 е невъзможен, по простата причина че в първи цилиндър буталото ще се движи надолу в такта работен ход, то четвърти също ще върви надолу а трябва нагоре (сгъстяване). Както описваш положението на буталата 1-3-2-4 също е невъзможно.
Класическия ред е 1-3-4-2 възможен е и 1-2-4-3 (но не съм чувал за такъв).
Следователно винаги буталата на следващите по ред на палене цилиндри се намират в противоположни положения.
Ако действително когато първи и четвърти са ти горе,втори и трети са долу, ред на палене 1-4-2-3 е невъзможен, по простата причина че в първи цилиндър буталото ще се движи надолу в такта работен ход, то четвърти също ще върви надолу а трябва нагоре (сгъстяване). Както описваш положението на буталата 1-3-2-4 също е невъзможно.
Класическия ред е 1-3-4-2 възможен е и 1-2-4-3 (но не съм чувал за такъв).
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Да ясно колега,и аз съм на твоето мнение че е невъзможен този ред защото знам че на всички двойкови мотори когато първи и трети са горе то втори и четвърти са долу,но при мен мотора ми е 2.0 ЕФИ инжекция и - когато първи и четвърти са горе,втори и трети са долу или казано по друг начин- първи и четвърти се движат заедно,и втори и трети се движат заедно. Тази вечер ще ги снимам тъкмо съм свалил главата и ще постна тук снимката.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Именно това казвам - когато първи и четвърти са горе,втори и трети са долу и моята е така и реда на палене е 1-3-4-2. Но има двигатели например Endura-E с ред на палене 1-2-4-3, може твоя ред да е такъв.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
кажи коя година и колко коня е, освен ако можеш да ми кажеш направо кода на двигателя
NSD N3A и т.н. по-старите не ми се изброяват..

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Това са цилиндрите
Номер на двигателя обаче не успях да открия.Номер по талон на двигателя е: FB78412. По принцип знам че е 115 или 120 коня. Едно от двете.Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
в една тема за скорости беше писал, че е 89 година скорпиото - 1 3 4 2 е на всички.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Това е ОНС Пинто.115 или 100 коня.. Реда на запалването е 1-3-4-2 Гаранция! Като когато коляновия вал е на белег , палеца е на 1-ви! трябва да има 10 градуса аванс ако караш на бензин.Кода на двигателя - на ухото на блока отстраната на генерацията там на единия от болтовете където се слага пише или N4A -115 или N4B-100 коня..Най вероятно е 115 защото скопения 100 коньов не съм виждал досега на скорпио.Ако искаш повече информация за този двигател питай каквото и да е 

- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Много благодаря колега. Ами какво какво.. Сменям му вал,кобилици и гумички в момента. Та ми направи впечатление и това:
2-ри цилиндър: Впускателен (отворил докрай)
3-ти цилиндър: Изпускателен (отворил докрай)
1-ви цилиндър: Впускателен и Изпускателен (отворили близо 1мм)
При следното положение на вала: Искам само да знам това нормален ред на работа на клапаните ли би трябвало да е или нещо е объркано?
Колата все още не е стигнала до паленето.
Оградените с червено клапани са отворили в следния ред:2-ри цилиндър: Впускателен (отворил докрай)
3-ти цилиндър: Изпускателен (отворил докрай)
1-ви цилиндър: Впускателен и Изпускателен (отворили близо 1мм)
При следното положение на вала: Искам само да знам това нормален ред на работа на клапаните ли би трябвало да е или нещо е объркано?
Колата все още не е стигнала до паленето.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Колега, имай предвид че смукателни и изпускателни клапани в един момент се застъпват леко отворени, ъгълът им на отваряне е по голям от ъгъла на завъртане на коляновия вал от ГМТ до ДМТ, това е така за да може пълноценно да се вентилират и пълнят цилиндрите, особено при високи обороти. Само че как броиш реда на цилиндрите, първи е винаги от страна на ангренажния ремък, (противоположно на скоростната кутия) ?
Така както си дал снимките и съгласно реда на палене 1-3-4-2, то при това положение на разпр. вал (респ клапаните) в цилиндъра със затворените клапани (за мене е 1-ви) имаме начало на работния ход буталото ще се движи надолу, искрата вече е подадена малко преди ГМТ (с предварение), в този с отворен смукателен (за мене е 3-ти) е приключил такта на смукване, клапана ще затвори и ще започне такта сгъстяване при движение на буталото нагоре, в този с отворен изпускателен (за мене е 2-ри) започва такта изпускане при движение на буталото нагоре, в този с отворени и двата клапана (за мене е 4-ти) е край на такта изпускане изпускателния ще затвори, ще се отвори напълно смукателния - започва такта смукване при движение на буталото надолу (тук именно се застъпват леко отворени и двата).
При това положение като сложиш на белег коляновия вал и зацепиш ангренажния ремък буталото на 1-ви циилиндър (според теб 4-ти) трябва да е горе.
Или четирите такта протичат така при въртене от тази точка нататък:
За половината оборот на коляновия вал - 1-ви работен ход, 3-ти сгъстява, 4-ти смуква, 2-ри изпуска
За следващия половин оборот - 1-ви изпуска, 3-ти работен ход, 4-ти сгъстява, 2-ри смуква
За следващия половин оборот - 1-ви смуква, 3-ти изпуска, 4-ти работен ход, 2-ри сгъстява
За следващия половин оборот - 1-ви сгъстява, 3-ти смуква, 4-ти изпуска, 2-ри работен ход
Или като си направиш табличка в хоризонтала и вертикала се вижда последователноста на всеки цилиндър:
1-ви работен ход, 3-ти сгъстява, 4-ти смуква, 2-ри изпуска
1-ви изпуска, 3-ти работен ход, 4-ти сгъстява, 2-ри смуква
1-ви смуква, 3-ти изпуска, 4-ти работен ход, 2-ри сгъстява
1-ви сгъстява, 3-ти смуква, 4-ти изпуска, 2-ри работен ход
Тоест вижда се, че за един оборот на коляновия вал имаме два работни такта, за два оборота четири работни такта общо (по един за всеки цилиндър). Поради съотношението на зъбната предавка (1:2) разпределителния вал се завърта един оборот за два оборота на коляновия вал.
Малко се поувлякох, ама може това да е полезно и на друг.
Така както си дал снимките и съгласно реда на палене 1-3-4-2, то при това положение на разпр. вал (респ клапаните) в цилиндъра със затворените клапани (за мене е 1-ви) имаме начало на работния ход буталото ще се движи надолу, искрата вече е подадена малко преди ГМТ (с предварение), в този с отворен смукателен (за мене е 3-ти) е приключил такта на смукване, клапана ще затвори и ще започне такта сгъстяване при движение на буталото нагоре, в този с отворен изпускателен (за мене е 2-ри) започва такта изпускане при движение на буталото нагоре, в този с отворени и двата клапана (за мене е 4-ти) е край на такта изпускане изпускателния ще затвори, ще се отвори напълно смукателния - започва такта смукване при движение на буталото надолу (тук именно се застъпват леко отворени и двата).
При това положение като сложиш на белег коляновия вал и зацепиш ангренажния ремък буталото на 1-ви циилиндър (според теб 4-ти) трябва да е горе.
Или четирите такта протичат така при въртене от тази точка нататък:
За половината оборот на коляновия вал - 1-ви работен ход, 3-ти сгъстява, 4-ти смуква, 2-ри изпуска
За следващия половин оборот - 1-ви изпуска, 3-ти работен ход, 4-ти сгъстява, 2-ри смуква
За следващия половин оборот - 1-ви смуква, 3-ти изпуска, 4-ти работен ход, 2-ри сгъстява
За следващия половин оборот - 1-ви сгъстява, 3-ти смуква, 4-ти изпуска, 2-ри работен ход
Или като си направиш табличка в хоризонтала и вертикала се вижда последователноста на всеки цилиндър:
1-ви работен ход, 3-ти сгъстява, 4-ти смуква, 2-ри изпуска
1-ви изпуска, 3-ти работен ход, 4-ти сгъстява, 2-ри смуква
1-ви смуква, 3-ти изпуска, 4-ти работен ход, 2-ри сгъстява
1-ви сгъстява, 3-ти смуква, 4-ти изпуска, 2-ри работен ход
Тоест вижда се, че за един оборот на коляновия вал имаме два работни такта, за два оборота четири работни такта общо (по един за всеки цилиндър). Поради съотношението на зъбната предавка (1:2) разпределителния вал се завърта един оборот за два оборота на коляновия вал.
Малко се поувлякох, ама може това да е полезно и на друг.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Браво колега благодаря много.
Успокоих се че всичко ми е наред. Поздрави.

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Няма защо да благодариш, така и така си отворил главата редно е да си направиш преглед и притриване на клапаните със специална абразивна шлайф паста, но това е много шибано занимание трябва да се вадят всички клапани, да се притрият в леглата им към главата, да се забърши добре пастата и пак да се съберат по обратен ред както са били в комплект. Но поне ако не го правиш, като обърнеш главата с клапаните нагоре, при навити добре свещи налей там бензин и гледай дали се задържа, пипай отдолу в смукателните и изпускателните отвори дали не тече леко бензина по стеблата. Все пак глава не се сваля всеки ден и според мен е много добре това притриване, защото самите клапани може и да задържат бензина но благодарение на нагара по ръбчетата, когато се притрият се вижда как заблестява една ивичка там където контактуват с леглата си на главата. Ако имат едни язвички след притриването клапана се сменя, защото е "тръгнал". Ползата от това е осезаема.
Клапана може да се притрие и без да се демонтира, но трябва да се помисли как, без обаче да се прилага сила с метални клещи и други, необходим е и помощник да натисне отгоре на стеблото при поставянето на пастата. Не се въртят толкова трудно.
Клапана може да се притрие и без да се демонтира, но трябва да се помисли как, без обаче да се прилага сила с метални клещи и други, необходим е и помощник да натисне отгоре на стеблото при поставянето на пастата. Не се въртят толкова трудно.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Да колега точно това направих дни преди да сглобя главата и да я снимам (снимките тук)
..така като сме тръгнали нека направо разкажа набързо защо изобщо я свалях. Та: Първо вала и кобилиците които демонтирах от нея бяха оригиналните с надпис "Форд" на тях.Сами се сещате колко изхабени бяха.Второ,пълна загуба на мощност,жестоки нагари по клапаните,горивните камери и буталата..(които не пожелах а снимам).Ладите си играеха с мен по сфетофарите (имам пресни спомени от тези моменти)..Повишен разход,много лоша и неравномерна работа.И най-важната причина-разход на масло - 1л/50км (засечен по километраж).Колата отзад пушеше все едно си и запалил и петте гуми с керосин и си и ги наврял в ауспуха..Мисля че тези проблеми са достатъчни за ремонт. От там: чисто нов вал и кубилици комплект на "АЕ",сносни гумички (25лв. комплекта но им забравих марката),неколкодневно шлайфане/напасване на клапани,нови филтри,гарнитури,ремъци,ролки,масла.. .Бутала,глава,горивни камери и всякакви други железарий изчистени до блясък..И, сега очаквам добри резултати.В момента е в процес на сглобяване. Резултатите един Бог знае какви ще са, но ще ви информирам задължително каквито и да са.
Пожелайте ми успех.


Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Направил си го отлично, като сглобиш замери и компресията и ако е ОК трябва да е пушка.
Ладите ще ти гледат само задния номер.
Не знам коя година производство ти е Скорпиото, но ето тук може да прочетеш доста:
http://www.autoprospect.ru/ford/scorpio/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ладите ще ти гледат само задния номер.
Не знам коя година производство ти е Скорпиото, но ето тук може да прочетеш доста:
http://www.autoprospect.ru/ford/scorpio/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Колега независимо че толкова си търкал и лъскал сменял гумички и разпределителен вал разглобил си половината двигател и до колкото разбрах все още не си го събрал . Защо не погледнеш и сегментите ? Аз имах същите проблеми гори масло невероятно много, цапа свещи на 2 ри и 4ти цилиндар от ауспуха пуши като варбург и трабант. И какво мислиш се оказа ??????????? Счупени сегменти ....Колата е форд Сиера. Може би ти давам грешен съвет но ако след всичката тази работа дето си свършил и нерви потрошил се наложи пак да отваряш, незная не бих искал да съм на твоето място.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Бе като го гледам на снимките как го е лъснал.... пък и май е налял масло върху буталата, ако има лоши сегменти то маслото няма да се задържи. Сигурно е предвидил и тази подробност, човека работи с мерак и съм сигурен ще си направи перфектно двигателчето.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Да знаех за сегментите че е препоръчително да ги погледна но просто на много сложнотия и пари щеше да ми скочи ремонта. Буталата не помръдват при побутване с ръка,маслото което бях налял е хидравлично (знаете колко е тънко) и се задържаше в цилиндрите поне 2 дни. Все пак изтичаше но като се има предвид че бутала и сегменти са й оригиналните.. не знам мисля че е нормално. Знам,гаранция няма за счупен сегмент но се моля да няма. Ако има-пак ремонт и това е. Реших да рискувам.
Между другото смея да твърдя че харченето на масло ми беше 100% от гумичките понеже след като ги свалих от главта,почти всички бяха разширени и с яйцевидни форми на отворите които изчистват клапаните. Бяха вдървени и напълно пластмасови. Това ме успокои и реших че не са сегменти. Ии,наистина се надявам да не са. Ако е хубаво времето през събота и неделя предстои паленето 


Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Дано си погледнал и водачите на клапаните, че при износени се получава луфт и биене между водача и стеблото на клапана, така и гумичките бързо заминават. Абе то всичко няма да е 100%, не правиш нов двигател я.
Колкото толкова, въпросът е да върви по добре.
Успехи и пиши като пуснеш двигателя
Колкото толкова, въпросът е да върви по добре.
Успехи и пиши като пуснеш двигателя
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
Да,непременно ще споделя подробно резултатите от ремонта. И някоя друга снимка на моторния отсег но това като изненада
Само се надявам да е хубаво времето защото работя навън и не е приятно времето за сглобяване,а аз не я бързам така или иначе. Между другото за водачите на клапаните-проверени са,нямаха луфт (а очаквах да имат). 


Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ред на палене при скорпио
такива дела рядко се срещат. прави повече снимки и документирай. може да стане як материал 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта