Малко проблеми за решаване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 16 мар 2009, 00:35

Колеги,

прави ми впечатление отскоро, че:
1. При студен двигател пали от раз без смукач или газ, но оборотите на място са много ниски и като газ в началото ми гасне. След това първите няколко минути като се движа има неустойчиви обороти най-често на втора, но само се оправя.

2. При топъл двигател пали с газ и то не веднага. Оборотите са й устойчиви и си дърпа нормално.

Мисля си че проблема е в настройка на карбуратора, дали ще се подобри положението ако леко затегна винта за количеството. Ако не - къде какво да гледам.

И още нещо - от няколко дни на топъл двигател често се чува лек шум на въртене като стоя на място без натиснат съединител, като го натисна веднага изчезва. Това първичния вал на скоростната кутия ли е или е нещо износено в съединителя.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от opex » 16 мар 2009, 04:39

мисля, че би било най-добре ако я закараш в сервиз за настройка. искам да кажа, че ако не те вълнуват разход, вървене, при бедна богата смес и т.н. може да се пробваш и сам.

преди това провери ли останалите елементи по пътя - филтър, свещи

аз също имам тоя шум откъм скоростите - някой с жокер?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 16 мар 2009, 10:30

Щом като натиснете съединителя шума изчезва,може да е и първичен вал?,но не е съединител..
Абе първо си проверете маслото в скоростите,ако трябва долейте,но качествено масло!!!Аз лятото имах такъв шум и видях че е малко маслото,долях около 0,800л. и от тогава е бомба! >:D<:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 17 мар 2009, 12:00

Как става тоя номер? Доколкото разбирам от други теми нямам пробка за изливане, но никъде не пише откъде се долива (на снимката долу - от там ли се налива или от другаде? На схемата в ръководството ми май не е отбелязано откъде се сипва)... и как да разбера какво ми е маслото, без да мога да го видя... или да си харесам някакво качествено и да сипвам

Поздрави
Прикачени файлове
skkutia.gif
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 18 мар 2009, 10:38

peterdi_bg написа:Как става тоя номер? Доколкото разбирам от други теми нямам пробка за изливане, но никъде не пише откъде се долива (на снимката долу - от там ли се налива или от другаде? На схемата в ръководството ми май не е отбелязано откъде се сипва)... и как да разбера какво ми е маслото, без да мога да го видя... или да си харесам някакво качествено и да сипвам

Поздрави
Там където си отбелязал,е оста на лагера,а пробката е точно отпред на скоростите(някъде посредата),отвиваш и ако не потече бръкни с някаква телчица за да видиш горе-долу до къде е нивото,ако е под нивото на пробката долей до ръба на пробката.
Като отидеш в магазина ще ти кажат кое е маслото за твоята кутия. >:D<:
P.S.даже си снимал самата пробка(без да искаш...),на снимка най-долу и посредата(под това което си белязал),даже е омаслено !? >:D<:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 18 мар 2009, 10:52

Бче аз очаквах да е някъде по-високо... Ще я видя. Не съм видял да капе оттам, ама сигурно си иска доливане. Като се отвори и изчисти после ще личи дали пак се цапа. За другото ще ходя пак на диагностика, че да стане работата както трябва.
Мерси за инфото
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 19 мар 2009, 06:37

peterdi_bg написа:Бче аз очаквах да е някъде по-високо... Ще я видя. Не съм видял да капе оттам, ама сигурно си иска доливане. Като се отвори и изчисти после ще личи дали пак се цапа. За другото ще ходя пак на диагностика, че да стане работата както трябва.
Мерси за инфото
Неможе да е отгоре на кутията,пробката е отстрани хем да се долива от там и хем играе роля и за нивото на маслото(като наливаш и почне да тече от пробката,затваряш я и си готов)няма друг начин да видиш нивото на маслото,не е прозрачна ск. кутия..... :-/: А маслото не изтича от пробката,а по вероятно от семерингите на двете полуоски,там трябва да гледаш,успех! >:D<:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 19 мар 2009, 14:12

Засега проблема с мощността е оправен, ще изчакам още няколко дни да видя дали ще се появи пак. Колата стана и доста по-пъргава. Инж. Мечев откри че като са ми правили алтернатора са разбутали де що има какво, ама не знам защо досега не си личеше. "Майстори" - какво да ги правиш.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от dimotaxi » 20 мар 2009, 10:37

peterdi_bg написа:Засега проблема с мощността е оправен, ще изчакам още няколко дни да видя дали ще се появи пак. Колата стана и доста по-пъргава. Инж. Мечев откри че като са ми правили алтернатора са разбутали де що има какво, ама не знам защо досега не си личеше. "Майстори" - какво да ги правиш.
Ти при моя майстор ли ходи?На ул.Кирил и Методий..... :-/:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 20 мар 2009, 15:01

Да, при него. Втори път вече. Предния път ми оправи сума си неща, ама беше януари, падна сняг, алтернатора ми замина и тия електричари са барали наред... та сега чак ми се оправи колата, само един свестен акумулатор ми трябва и да си оправя светлините дето все им се губи тока отзад. С тях в неделя ще се занимавам
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от HACKO » 20 мар 2009, 20:08

На снимката по-надолу от ограданото има мазно петно, в дясно от него се вижда пробката, развива се с имбус .
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от paci » 21 мар 2009, 13:44

HACKO написа: имбус
Imbus е изчезващ вид торбесто животно :D: =)):

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 21 мар 2009, 13:50

Аз и аз се чудих какво е това, обаче взех че се натъкнах вместо на торбести бозайници на нещо, което май отговаря:

http://www.thispay.com/catalog/images/u ... 330147.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Като ходя до гаража предполагам че ще намеря такива там, аз имам шестограми ама са малки и няма да станат.
Последна промяна от peterdi_bg на 20 апр 2009, 20:54, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 05 апр 2009, 20:07

Явно ще се наложи да продължа тая тема. Надявам се да не е за дълго.

От 3-4дни имам голям проблем с оборотите. Обаче! Давам малко газ и колата не може да поддържа равномерни обороти и направо се тресе. Давам повече газ - и си върви нормално. Вдига си 140 на магистрала без проблеми. Най-силно тресене има на трета около 30 км/ч и на четвърта около 50 - затова карането в града ми е кошмар.

Досега по въпроса е направено следното:
в петък ми продухаха карбуратора, излезе стабилно количество вода. Но пък точно в този момент проблемът за кратко беше изчезнал (понякога става така при много загрят двг)
в събота с колегата VEGA свалихме и почистихме свещите. Резултат нямаше - същата работа.

При едно положение даже усетих че прави нещо като детонация в самия карбуратор и присветна вътре точно под дифузьора.

Къде да търся причината? Свещите явно си работят добре - не личеше някоя да е прекъсвала, така че явно и кабелите още са си в ред. Възможно ли е да е от бобината, при положение че ниските (празен ход) и високите обороти на колата са много по-стабилни от средните? И още - отзад в карбуратора влиза някакъв кабел, за какво е и може ли да е от него проблема
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

СЕРИОЗНИ проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 07 апр 2009, 10:01

Снощи пробвах как ще работи с друга бобина и кабели. Никаква разлика. Малко по малко се появяват мисли, че тая кола няма да я бъде.
Със сигурност ще се ходи на сервиз, но дали колата ще стигне дотам - не е много ясно. И пък даже да стигне - може да се окаже че ремонта ще излезе колкото още една такава....
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от jlpetkov » 07 апр 2009, 17:43

малко тъпо предположение но това всичкото ми звучи като гълтане на въздух. не съм запознат с тоя вид двигател ама има ли вакумни линии?
Провери да не се е скъсало някъде някое коляно по вакумните линии и оттам да гълта въздух би трябвало да се чува едно свистене ако има скъсан вакум

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 07 апр 2009, 17:53

Гледах няколко пъти има едно маркуче между въздушния филтър и карба но е здраво и му няма нищо. По принцип като сваля въздушния филтър и свисти от дифузьора, не съм чул отнякъде другаде да го прави. Ще прегледам дали има някъде другаде нещо. Не съм погледнал маркучето което е закачено за кутията на филтъра.

Не може да се получава проблема от недобре затворена кутия на филтъра (скоро я отварях да изтупам филтъра, но внимавах да я затворя плътно)?
Другото, което би могло да е причина - трепереща дроселна клапа, възможно ли е да се получи такова нещо? Дифузьора със сигурност не трепери, мембраната му е здрава - аз си я смених, а и нея завчера вадих пак да видя че й няма нищо.

А, да. Не свързах в началото този проблем с нещо друго, което видях последните дни - маслото беше намаляло доста, а колегата VEGA каза че ми гори доста масло и че отзад излиза неизгорял бензин.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от Sasho85 » 07 апр 2009, 19:46

Лесно е ,имаш неизгорял бензин в ауспуха. От това следва, че:
1.колата работи с нормална смес, но тя не успява да се възпламени когато трябва и както трябва.
2. Работи с богата смес
3. Работи с нормална смес, но тя излиза от горивната камера
За да откриеш проблема започни да проверяваш нещата в този ред, в който ти ги давам . Изкарай свещите, и ги сложи на газова или бензинова лампа или котлон за 20мин. да обгорят, след това провери разстоянието между електродите. Твоето трябва да е 0,75мм. Провери си центровката. Провери прекъсвач-разпределителя и виж кабелите за ниско напрежение на бобината да не са с нарушена изолация. Махни въздушния филтър и виж как ще работи колата без него.
Намали нивото на гориво в поплавъковата камера, защото може да ти идва твърде богата смес и като отвориш повече дроселната клапа да се оправя.
Провери си как е регулировката на карбуратора при празен ход. Казваш, че си продухвал жигльорите, а предишната регулировка е била с жигльори с намалена пропускливост и сега може просто да я давиш. Провери компресията, за да си направиш изводите за херметичността на клапаните.
Трепереща дроселна клапа едва ли ще е, но може да я провериш за всеки случай с ръка. Не трябва да има свободен ход преди да натегне пружината.

А това, че ти гори масло не е свързано, ако не са клапани.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 07 апр 2009, 20:33

Sasho85 написа:Махни въздушния филтър и виж как ще работи колата без него
Това не е със сигурност, няма разлика.
Казваш, че си продухвал жигльорите, а предишната регулировка е била с жигльори с намалена пропускливост и сега може просто да я давиш
И това не е, щото проблема го имаше и преди и след продухването.

Останалите неща ще проверя което още не съм гледал.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Малко проблеми за решаване

Мнение от peterdi_bg » 07 апр 2009, 22:37

Sasho85 написа:1.колата работи с нормална смес, но тя не успява да се възпламени когато трябва и както трябва.
Дам...
току що бях долу при колата и разгледах каквото можах, щото си нямам разните уреди.
Свещите в момента няма как да изкарам, пропуснах да измеря разстоянието миналата събота като бяха извадени.
Центровката е правена преди 3 седмици, колата оттогава не е била на сервиз. При издухването на карба не е проверявана, щото човека вика че няма как сама да се размести.
Прекъсвач-разпределителя го отворих и си изглежда наред, но не знам как точно се проверява (дали ще се завърти конектора ако разпределителя е разглобен и кабелите са извадени?)
Регулирането на празния ход е направено, но то не влияе върху проблема. На празен ход оборотите са си що-годе стабилни с леки колебания. Колата след първото палене няма проблем, без педал и смукач си пали веднага.
Кабелите за ниско напрежение към бобината са изолирани добре.
Дроселната клапа видимо не трепери (проверена при спрян двигател).
Нивото на гориво в поплавъковата камера откъде се регулира?

Според инструкциите за този модел карбуратор, които ми даде Наско, е възможно проблема да идва от изкривена игла. Ще проверя на резервния как точно се сваля и сменя, за да няма сакатлъци. Ако проблема се отстрани със смяна на иглата - ОК. Ако не, ще ходя да ми мерят компресията.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта