Здравей,
аз съм с такъв форд и да ти кажа не му е ръждясала главата. Гледай да няма течове на масло - особено покрай турбото. Ако може да прегледаш колата в сервиз - направи го, ако не - не я вземай каквото и да ти разправят! Ръжда (при моя) има по ходовата част, сега гледам че започва да избива по веждите на задните калници - внесена е от Австрия, а там яко ръсят луга през зимата. Преди 6 месеца скъсах надлъжния носач отзад (толкова е бил изгнил). За поддръжка какво да ти кажа - за три години откакто го имам съм сменял:
- резервоара за фреон на климатика - беше изяден от ръждата и не задържаше фреона - 200 лв. от МП
- споменатия надлъжен носач отзад - 30 лв.
- тампони на носачите отпред - 4 бр оригинални + смяна - 60 лв.
- втулки на същите надлъжни носачи още когато я купих - не помня колко струваха
- клапан за горивото на нафтовата помпа (май пак е за смяна защото хвърля гориво от там) - мисля че беше около 40 лв. заедно с труда
- ремъци + ролки - при покупката и на всеки 60 хил.км. - 180 лв. с труда
- масло 10w40 + филтри - на всеки 10 хил.км. - 60 лв.
За друго не се сещам. За тоя период съм навъртял 140 хил.км.

Като сравня разходите по поддръжката на колите на колегите и на Форда - най евтина е на Опел Астра 1.4 бензин 95-та год. Другите коли са Пежо 309 1.9D 92-ра год. - то е гробница и за ремонти сме дали повече отколкото струваше

, Опел Вектра 2.0 DTL 98-ма год. - всички консумативи са по скъпи отколкото за Форд, МБ Е230 97-ма год. - между Форда и Вектрата
Такива ми ти работи ....