Страница 1 от 1
ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 14:51
от stefanu4
ЗАКАРАХ КОЛАТА СИ НА МАИСТОР И МУ ДАДУХ РЕМЪК НОВ И НОВИ РОЛКИ , ВЗЕХ СИ ГО СЛЕД 4 ЧАСА ,И ЕТО ИЗНЕНАДАТА НА ДРУГИЯ ДЕН СЛЕД 100 КИЛОМЕТРА СКАСА РЕМЪКА. КАКВО МОЖЕ ДА СА НАПРАВИЛИ МАИСТОРИТЕ КОЛАТА СИ ВЪРВЕШЕ И ПАЛЕШЕ
ПРЕЗ ТЕЗИ 100 КИЛОМЕТРА
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 18:06
от essex
колега незнам какво може да е то, освен само 1 ми идва на ум да са ти сложили някой стар ремък който е за буклука, с цел да гепят новият (твоя) но надали, а сиг са направили нещо много много лошо , а като скъса ремъка да не се прееба нещо двигателя

Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 18:53
от opex
а пистовия или ангренажния?
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 21:18
от HACKO
Забери човек който разбира и закарайте колата, без да пипате нищо, при тези които са сменяли ремъка, нека те да отворят и да ви отговорят на въпроса защо се е скъсал, щото ако говорим за агренажния ремък ще има дота работи за правене.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 21:26
от S_C
Ако е ангренажния...някои се разминават леко...с 4-5-10 бутала...което пък е добър повод да си направят профилактика на цилиндровата глава...да се припаснат другите клапани,гумички да се сменят...
От какво може да се скъса ремък...ми ако майсторите са големи бездарници,може и неправилен монтаж...много често блокирала нова ролка...може самия ремък да е имал дефект...
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 02 апр 2009, 22:14
от pav4o
Или "майсторите" да са забравили, някой инстромент там и да го е подбрал ремъка
Но последини за мотора ще има

.До колкото знам, тези мотори чукат клапани в несвяс, дано не съм прав, но такова е положението.Аз за това съм на принципа колата и жената си оправям сам.
Поздрави

Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 04 апр 2009, 10:48
от ewgeny
Лошо. Обикновенно 16В прави 16 от 16 клапана. Отделно бутала и т.н. Мен ако питаш, забери един разбиращ и трима луди, щото тея от сервиза знаят, че ще им излезе солено и ще се мъчат да отбият номера по всякъв начин.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 06 апр 2009, 00:18
от Berilii
Ако ремъка и ролките не са от мото пфое не знам какво си очаквал. А ако са от там то майсторите са ти пренатегнали ремъка при което след 100км постоянно шофиране блокира голямата паразитна ролка(при демонтаж лагера синее) и от там се къса ремъка. Особеност при тези двигатели е това че оптяжната ролка не се натяга на ръка а с пружина която се сменя при всяка смяна на комплекта от 3 ролки с ангренажен ремък и болтове.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 06 апр 2009, 10:08
от HACKO
Berilii написа:Ако ремъка и ролките не са от мото пфое не знам какво си очаквал.
Според тебе тези от нас които изобщо не пазаруват от МП трябва отдавна да сме си си изхвърлили колите.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 06 апр 2009, 10:12
от escorttd
Berilii написа:Ако ремъка и ролките не са от мото пфое... .
Какво искаш да кажеш, че нашите ремъци и ролки като не са от МП се късат на всеки 100км ли?
PS Наско скочи по-бързо от мен =D>:
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 06 апр 2009, 14:44
от Berilii
Завиждам ви за смелостта с която поддържате колите си. А относно това, откъде да се пазарува, аз лично за себе си за отговорни неща, който биха ми бръкнали дълбоко в джоба в последствие купувам само това което е по оригинално предписание и никога не съм съжалявал. Още повече, че цената на ментетата е по висока от оригинала и на всичкото отгоре липсват основни части като оптяжни пружини и болтове който са задължителни при смяна.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 06 апр 2009, 15:16
от escorttd
Глупости пишеш!
Или не си стъпвал в МП или всяка сутрин ходиш там ... на работа?!?
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 07 апр 2009, 11:23
от Berilii
escorttd написа:Глупости пишеш!
Или не си стъпвал в МП или всяка сутрин ходиш там ... на работа?!?
Нито работя в мото пфое нито пък ми харесват като фирма просто там е единственото място където ми гарантират какво купувам. За да не бъда голословен преди 2 седмици сам си сменях ремъка на мондеото зетек 1.8 96година, и целият комплект ангренажен ремък(моторкрафт, единственият оригинален за зетек мотори),три ролки 2 паразитни(малка и голяма), една оптяжна ролка, нови болтове за всички ролки, нова оптяжна пружина за оптяжната ролка и болт за фиксиране на пружината(Всички ролки са INA произведени във Великобритания и са също единствените оригинални за зетек). На цена 264лв. и някви стотинки. Няколко дена по рано поразпитах в няколко други магазина (Ауто плюс, Косер,Няколко специализирани само за форд), като ми говориха всевъзможни глупости като например, че от завода моя двигател излиза с дайко, гудйар, и др. както и ролки на "ИНА-Германия", СКФ, и др. Цената за ремъка и само трите ролки без болтове и нова пружина варираше между 240-290лв. Така, че извода е ясен ментетата никога не си заслужават парите ако са съизмерими с оригинала.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 07 апр 2009, 12:14
от nimrod_83
Навсякъде има ментета, но има и места от които могат да се купят качествени части. А не мога да бъда сигурен че в Мото Пфое слагат оригинални части, след като дори не те допускат в сервиза като ти правят колата. Аз съм на принципа око да види ръка да пипне. Дано момчетата от МП си вършат добре работата и слагат качествени части защото парите които зимат за услугите не са малко.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 07 апр 2009, 16:51
от Berilii
nimrod_83 написа:Навсякъде има ментета, но има и места от които могат да се купят качествени части. А не мога да бъда сигурен че в Мото Пфое слагат оригинални части, след като дори не те допускат в сервиза като ти правят колата. Аз съм на принципа око да види ръка да пипне. Дано момчетата от МП си вършат добре работата и слагат качествени части защото парите които зимат за услугите не са малко.
И аз съм на същия принцип, така че в сервиз на мото пфое НИКОГА. Но за части си купувам и си ги сменям сам.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 12 юни 2009, 15:54
от eddie_prudent
Здравейте,
като сте подхванали темата ... не разбирам Мондео Мк2 от 1999 ZETEC 1.6 има два ремъка ли - ангренажен и пистов?
Аз като погледна мотора и като програмист веднага виждам един ремък в ляво, който сигурно е пистовия. А къде да търся "ангренажния"? (егати този въпрос звучи тъпо)
Всъщност ме интересува дали има начин да се познае дали ремъка е сменян. Понеже ми казах, че е сменян ама аз си се съмнявам. Не съм в България но и тука пак си лъжат.
Колата е на 106 000км в момента. Четох ръководството за експлоатация и там пишеше, ремък се сменял при модела след 93 година на 150 000км и веднъж поне на 10 години което ми се струва прекалено хубаво. Има ли начин да се познава дали е в началото на живота или края.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 12 юни 2009, 17:48
от S_C
Не залагай на това.Със стари ремъци и незнайни ролки могат да карат такива като мене,защото Сиера 1.6 не удря клапани.Просто имам една стара ролка и 2-3 още по-стари ремъка някъде из багажника.Ако се скъса,мога да го сменя на път.При моторите след 2000 на много коли ангренажните ремъци обикалят през на бЕлото куче в чЕрния и превърти ли,следва ремонт най-малкото на цилиндрова глава.
Да го познаеш кога е слаган...не и в БГ.На запад от Калотина това обикновено го пишат с маркер на ремъка-дата и на колко км е сменян,като ти дават едно картонче кога да е следващата смяна.Понякога и печати слагат-светят като ги осветиш с UV лампа.Ама в БГ такива практики няма.Така,че...сменяш задължително щом вземеш колата.Все тая какво ти е казал предишния собственик.Виждал съм чисто нов ремък,скъсан след няма и 50 км.Виждал съм и стари...конци висят от тях,ама не са изпуснали.Относително е.
Re: ESKORT 1.6 16V СКЪСА РЕМЪК
Публикувано: 12 юни 2009, 23:42
от designer
eddie_prudent написа:Здравейте,
като сте подхванали темата ... не разбирам Мондео Мк2 от 1999 ZETEC 1.6 има два ремъка ли - ангренажен и пистов?
Аз като погледна мотора и като програмист веднага виждам един ремък в ляво, който сигурно е пистовия. А къде да търся "ангренажния"? (егати този въпрос звучи тъпо)
Ангренажния ремък е скрит под капак, него няма как да го видиш. Пистовия ремък си се вижда без проблем, като застанеш срещу колата, отляво на мотора се пада. Той върти водната помпа, климатика, алтернатора и хидравликата. При 2.0 16V мотора, ремъка е 6-канален и дълъг повече от два метра. Отностно другата насока, в която тръгна темата, ангренажния ми комплект не е от Мото Пфое, взех го от Тех-Ко за 200 лева и малко отгоре, не помня колко точно бяха. Съдържа следните неща:
VKM 14210 - обтяжна ролка
VKM 24210 - паразитна, водеща ролка
VKM 24211 - паразитна, водеща ролка
SKF06525 - зъбен ремък
SKF06521 - винт
SKF06522 - винт
SKF06523 - винт
SKF06524 - пружина
Целия комплект е с марка SKF, но самите ролки са на INA, a ремъкът е на Gates!
