Палене на ДИЗЕЛ при -10 С
- divinity
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Относно тоя разход 3,75 л/100 км , съм меко казано впечатлен! По прости сметки това 5 л нафта градско и 2,5 л извън града! Малко ти харчи повече мен ако ме питаш
В страни от майтапа моята съм я свалял на 4 извънградско при 80-85 км/ч, на горе долу равен път, като на всяко леко нанадолнище съм я изключвал от скорост. Колата, смея да твърдя, е с перфектен двигател и ходова част. Ако си успял да постигнеш тоя разход, само с това подобрение, без например да олекотяваш колата или да я караш само по спускания, направо си минал и CommonRail-а по икономичност
Интересуваме дали какъв ти е стилът на каране, за да постигнеш тоя разход? Щото колкото и да го кротя моя не става работата Знам, че твоя орион`90 е малко по-лек от ескорта`93, но все пак не е само това явно
Поздрави!
В страни от майтапа моята съм я свалял на 4 извънградско при 80-85 км/ч, на горе долу равен път, като на всяко леко нанадолнище съм я изключвал от скорост. Колата, смея да твърдя, е с перфектен двигател и ходова част. Ако си успял да постигнеш тоя разход, само с това подобрение, без например да олекотяваш колата или да я караш само по спускания, направо си минал и CommonRail-а по икономичност
Интересуваме дали какъв ти е стилът на каране, за да постигнеш тоя разход? Щото колкото и да го кротя моя не става работата Знам, че твоя орион`90 е малко по-лек от ескорта`93, но все пак не е само това явно
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
3.75 е впечатляващо , но мисля че е постижимо при определени условия. Стария ми орион 1.6Д/87 (1000кг) падаше до 3.9л (софия-варна-софия) и 5.2-5.5 градско (съотношението не е 1:2). Когато го караше приятелката ми - разхода градско стигаше 6.5л (тя си е състезателка - кара газ/спирачка и никога на 5-та). Градско карах основно на 5-та (от 40км/ч).
С мондеото нещата са малко по-различно. Вчера ходих до софия (варна-софия-варна). Резултата е 4.55л, но на отиване (5ч) карах 110-120, а обратно 90-100 (6ч) (тръгнах с пълен резервоар). Съдейки по показанието на нивометъра - на отиване съм горил поне 5л. а обратно - около 4л. Като се прибрах напълних догоре 41л (900км). При градско мондеото е около 7л
Така че при по-лека кола, при каране градско на 5-ра и макс 80-90 км/ч извънградско - разликата градско/извънградско няма да е много голяма. То зависи и от градското: аз мога да избирам 2-пътя в града. 1-я е 6.5км и има само 5 светофара, 2-я е през центъра има 11-12 светофара и е 5км. И в двата случая стигам за едно и също време (11-12мин). Винаги избирам 1-я (освен ако не е неделя сутрин )
За съжаление с мондеото в града почти не мога да карам на 5-та (за разлика от ориона).
Изпреварването - особенно на баир гълта доста нафта!
Колкото до това колко/какво ни сипват в бензиностанциите (предполагам че това е идеята за тубите ) - това е друг въпрос.
Аз от 5 год. зареждам на една OMV (една и съща помпа). Почти не съм зареждал другаде - винаги тръгвам с пълен резервоар (стигаше за ~1100 км при ориона и ~1300 на мондеото)
Мисля че имаше тема за икономичното каране и май-това не му е мястото.
Колкото до това че лошата компресия е причина за падането на батерията - това е очевидно. Ако двигателя пали на 1-я оборот - не товари батерията - и зареждането и не отнема време. Обратно: лоша комресия води до по-дълго въртене и до по-разредена батерия и ако няма време да се зареди - следващото палене е при още по-паднала батерия и още по дълго въртене ... ще трябва да я зареждаш поне веднъж седмично (зимата).
Единствения "ПЛЮС" на лошата компресия е:
че води до по малко натоварване на батерията за да направи един оборот (съпротивата на двигателя е по-малка) - ама проблема е че трябва да направи безкрайно много обороти докато запали и това я разрежда...
С мондеото нещата са малко по-различно. Вчера ходих до софия (варна-софия-варна). Резултата е 4.55л, но на отиване (5ч) карах 110-120, а обратно 90-100 (6ч) (тръгнах с пълен резервоар). Съдейки по показанието на нивометъра - на отиване съм горил поне 5л. а обратно - около 4л. Като се прибрах напълних догоре 41л (900км). При градско мондеото е около 7л
Така че при по-лека кола, при каране градско на 5-ра и макс 80-90 км/ч извънградско - разликата градско/извънградско няма да е много голяма. То зависи и от градското: аз мога да избирам 2-пътя в града. 1-я е 6.5км и има само 5 светофара, 2-я е през центъра има 11-12 светофара и е 5км. И в двата случая стигам за едно и също време (11-12мин). Винаги избирам 1-я (освен ако не е неделя сутрин )
За съжаление с мондеото в града почти не мога да карам на 5-та (за разлика от ориона).
Изпреварването - особенно на баир гълта доста нафта!
Колкото до това колко/какво ни сипват в бензиностанциите (предполагам че това е идеята за тубите ) - това е друг въпрос.
Аз от 5 год. зареждам на една OMV (една и съща помпа). Почти не съм зареждал другаде - винаги тръгвам с пълен резервоар (стигаше за ~1100 км при ориона и ~1300 на мондеото)
Мисля че имаше тема за икономичното каране и май-това не му е мястото.
Колкото до това че лошата компресия е причина за падането на батерията - това е очевидно. Ако двигателя пали на 1-я оборот - не товари батерията - и зареждането и не отнема време. Обратно: лоша комресия води до по-дълго въртене и до по-разредена батерия и ако няма време да се зареди - следващото палене е при още по-паднала батерия и още по дълго въртене ... ще трябва да я зареждаш поне веднъж седмично (зимата).
Единствения "ПЛЮС" на лошата компресия е:
че води до по малко натоварване на батерията за да направи един оборот (съпротивата на двигателя е по-малка) - ама проблема е че трябва да направи безкрайно много обороти докато запали и това я разрежда...
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така си е, попътния вятър си е нещо готино.Mondeo18TDI96 написа:3.75 е впечатляващо , но мисля че е постижимо при определени условия. .
А според мен разход под 4/100 е нормален за 1.6 а за 1.8 направо е върхът на сладоледа. Ама щом казва , не му давам парите за нафтата.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Имам питане:
Видях че на моя двигател непосредствено преди помпата има една джажа която е показана на фигурата (която евентуално съм закачил: от стр.69 на руското PDF за мондео). От нея излизат две жици (захранване - не са много дебели). Пише че е подгревател за дизеловото гориво (ако е под 0-та). Ако картинката я няма: горивопровода влиза в кутийката и излиза от нея директно в горивния филтър (намира се на няколко см. от гор.филтър)
Та въпроса ми е: това стандартно оборудване ли е на всички 1.8TD
Понеже темата май-беше за палене при -10 ...
Моята палеше обще взето добре при -16/-17 се чудех дали това не е помогнало също ?
Някой беше писал че си е инсталирал подгревател за нафтата - за това ли става въпрос или нещо вместо/освен това
Видях че на моя двигател непосредствено преди помпата има една джажа която е показана на фигурата (която евентуално съм закачил: от стр.69 на руското PDF за мондео). От нея излизат две жици (захранване - не са много дебели). Пише че е подгревател за дизеловото гориво (ако е под 0-та). Ако картинката я няма: горивопровода влиза в кутийката и излиза от нея директно в горивния филтър (намира се на няколко см. от гор.филтър)
Та въпроса ми е: това стандартно оборудване ли е на всички 1.8TD
Понеже темата май-беше за палене при -10 ...
Моята палеше обще взето добре при -16/-17 се чудех дали това не е помогнало също ?
Някой беше писал че си е инсталирал подгревател за нафтата - за това ли става въпрос или нещо вместо/освен това
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
трябва да е това (71,941,261 bytes (69MB)) :
http://free.data.bg/tco/ford/Books/Mond ... Mondeo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
мисля че трябва да се регистрираш за да можеш да теглиш от data.bg
преди го имаше в стария форум !
http://free.data.bg/tco/ford/Books/Mond ... Mondeo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
мисля че трябва да се регистрираш за да можеш да теглиш от data.bg
преди го имаше в стария форум !
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
има го и в руския форум, обаче и там ще ти трябва регистрация :
http://mondeoclub.ru/index.php?name=Fil ... wcat&cid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
не може да го няма някъде на лесно - питай brock
http://mondeoclub.ru/index.php?name=Fil ... wcat&cid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
не може да го няма някъде на лесно - питай brock
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта