Страница 2 от 3

Публикувано: 25 яну 2006, 12:20
от dgg_g
Аз действително карам по 5-10км, но дори когато съм карал по 30км и се връщам вечерта и на сутринта пак същото! Генератора ми го провериха - зареждал нормално! Та затова съм се луднал какво може да е X(:

Публикувано: 25 яну 2006, 13:09
от Mondeo18TDI96
Едно каране от 30km не може да ти зареди батерията, особенно ако не е заредена. Състоянието и може лесно да се провери с волтметър... Във форума има доста за оловните батерии - ще ти е от полза. Студът хич не е добре за здравето на батериите ...

С две думи: зареди си батерията или ако нямаш зарядно - смени твоята с тази на фиестата - тя явно е по заредена :)
Зареждането на батерията със сигурност ще помогне (особенно ако е и на топло) - няма начин да навреди :D

Публикувано: 25 яну 2006, 13:23
от bilder
Колега моя "трактор" миналата зима палеше след 10 мин въртене на -10С.
Акумулатора беше нов.Ако не си сменял втулките на стартера направи го.

Публикувано: 25 яну 2006, 13:24
от dgg_g
Честно да ти кажа "Mondeo18TDI96", не вярвам да е това защото например вчера баща ми кара неговата фиеста за около 3-4км и после чак днес сутринта пак я е запалил, но така или иначе искам да изолирам едно по едно вероятностите поради които не пали и още вечерта ще направя едно 8-10 часово зареждане на акумулатора на топло и сутринта ще видя какво ще стане!

Публикувано: 25 яну 2006, 13:29
от dgg_g
Колега "bilder" , както написах по-горе стартера ми е перфектен(според майстора на който вярвам). Преди около 2м. го разглобих просто да видя как са втулките то се оказа че има една втулка и един иглен лагер. Втулката си беше добре, но аз така или иначе бях го разглобил и я смених с нова. Но акумулатора върти не повече от 4-5 пъти по 15 сек. и умира и незнам от каво се мъчи толкова че върти бавно.
P.S. Незнам дали не се предоверявам на този мой нов акумулатор Старт-74Ah и 680пусков ток, но вечерта като му ударя една яка зарядка сутринта ще си покаже...

Публикувано: 25 яну 2006, 13:42
от The seven
Колега а каква е причината да отказваш теста който ти предлагат със смяната на акумулаторите ?
Давам ти за пример моя - купен миналата зима. Тогава въртеше като луд. Една година по-късно в тези студове не мога да се похваля със същото. Карам също като тебе на къси разстояния основно. Мини през акумулаторджия да ти го замери и да ти каже състоянието му.
Успех

Публикувано: 25 яну 2006, 13:51
от Mondeo18TDI96
Няколкократно пълно разреждане на оловна батерия е разносилно на смърт за нея (за разлика от останалите видове..). Така че дори и да е съвсем нова - може да я съсипеш ако я забравиш на фарове няколко пъти (примерно). Съвсем нова батерия (заредена) ако стои повече от 6месеца без да се зарежда - е за боклука (винаги съм се чудел тия дето продават батерии да го знаят това *00147* )

Ако издъжа само 60 сек въртене - според мен е много зле - ще мре. Нито ще се зарежда лесно нито ще отдава мощност и съответно ще върти слабо (вътрешното и съпротивление е много голямо - бързо се зарежда и разрежда...). Има малка надежда да се рециклира (с специално устройство за заряд/разряд...) - ама май само на теория :(
Разбира се при топло време все още ще ти върши работа :D

Публикувано: 25 яну 2006, 14:18
от dgg_g
Колега "The seven" този тест със смяната на акумулаторите с баща ми със сигурност ще го направя предполагам до 2-3 дни след като първо пробвам с зареждането.
Колега "Mondeo18TDI96" досега не съм забравял фарове включени а колата я карам всеки ден и не съм я оставял повече от ден два без да я паля.
Благодаря на всички за отговорите!

Публикувано: 25 яну 2006, 14:49
от ivboje
погледни си връзкире на силовите кабели от акумулатора към стартера и масата от мотора към купето, но по вероятно е да ти е зле акумулатора:(((, а като върти бавно стартера и най-добрия дизел няма да запали

Публикувано: 26 яну 2006, 09:13
от dgg_g
Снощи му направих една 11часова зарядка и днес сутринта пак въртеше що горе бавно ама поне издържа без проблем и на 4 или 5 път запали със зор! Незнам дали акумулатора не е скапан(въпреки че е нов), ама като знам как ще ми обънат "внимание" ако отида там откъдето съм го купил и им кажа че се разрежда много бързо...
Най-много да ми кажат да си го зареждам всяка вечер... :evil:
Как може чисто новият акумулатор на баща ми(от същата марка) да върти дори и когато предния ден е карал само 10-15мин, а моят при каране 30-40мин. няколко пъти да се разрежда толкова бързо...
Иначе за всеки случай си проверих и замасяването към купето-ами добре е - дори го зачистих пак...

Публикувано: 26 яну 2006, 09:29
от kEFi
dgg_g написа:Иначе за всеки случай си проверих и замасяването към купето-ами добре е - дори го зачистих пак...
...а провери ли си консумацията при изключен контакт и тока към акумулатора на високи обороти (зарежда ли коректно алтернатора)?

Публикувано: 26 яну 2006, 09:29
от Любо
Е щом ти е нов акомулатора, се възползвай от гаранцията която ти дават. А ако не ти я признаят кажи откъде си го купил, за да не си купуваме и ние от там.

Успех.

Публикувано: 26 яну 2006, 10:18
от dgg_g
...а провери ли си консумацията при изключен контакт и тока към акумулатора на високи обороти (зарежда ли коректно алтернатора)?
Автоеладжия ми е проверявал консумацията при изключени всички консуматори-няма отечки! Замериха ми и зареждането на алтернатора-добре е, обаче не се сещам за начина на проверка.
А сега се сещам, че като купувах акумулатора преди месец и нещо от масгазина ми измериха всичко казаха че е добре и май ме караха да държа газта натисната :roll:. Може би тогава са мерили зареждането...

Публикувано: 28 яну 2006, 21:45
от Jinxy
Да се похваля как аз реших проблена със замръзващата нафта. Ами просто си монтирах специален подгревател на филтера за горивото. Купих цялото тяло с подгреватела и датчика за температурата на горивото от една морга и с помощта на малко електроника, кабели и яко реле вече нямам проблем.( поне засега- още съм в тестов период). Датчика включва на -3 градуса и изкл. на +5.

Публикувано: 29 яну 2006, 08:54
от aaleks
Като се позаинтересувах за тия паления през зимата /на дизелете/ подочух един мурафет B-): - не съм го пробвал. Пълните нафта в шишета от минер. вода /10л/ и ги оставяте на студено /на балкона/. На 1-ия ден има утайка от парафин /7-10см/. На 3-ия ден утайката е по-малка /5-7см/ но пък по-гъста. Взема се нафтата без утайката и имате супер зимна нафта. А парафина се събира за супер лятна нафта :wink: .
Първата фаза с литрите и сантиметрите съм я пробвал /съвсем случайно/, имам 15-дневна нафта в такова шише, но до там само - още си е в шишето барабар с утайката :D: .

В мен възникват следните въпроси и мнения *00147* :
1. Има логика в тоя "мурафет" - сондата смуче нафта от долния край на резервоара - силно парафинирана *00117* .
1.1. Да ама резервоара е с голямо дъно, а и като съм я карал *00143* и спирам нафтата се е била разбила и в помпата имам нормално парафинирана нафта *00135* .
2. Няма ли да загубя "октани/мощност" като махна парафина, и да не се прецака наф. помпата поради лошо смасване от ниско-парафинова нафтата *072* .

Публикувано: 29 яну 2006, 10:13
от dgg_g
По-принцип има логика в това за утаяването на парафина, но според мен си зависи от нафтата! Например аз държа точно по 10л. бутилки на една тераса където дори вътрешното помещение никой не живее! Тоест на терасата температурата не се различава много от външната. Ами няма такава утайка, а стои поне от 10 дни! Предполагам че защото нафтата е пълнена от OMV(обикновена) и е що горе хубава.
Но предполгам(а и няма да се учудя), че от някои други бензиностанции може точно така да се получи и парафина ще се утаи.

Re: Палене на ДИЗЕЛ при -10 С

Публикувано: 29 яну 2006, 16:01
от aaleks
*00106*
aaleks написа:..................... Зареждам само на Лукойл. ..................
:wink:

отговор,колега притежавам форд 1,8Д орион и имах подобни

Публикувано: 31 яну 2006, 11:40
от владимир
като притежател на форд орион 1,8д произведен през 1990 година ад имах подобни на вашите проблеми.През миналата година и аз смятах че е от акумолатора ,зареждах го многократно и след като завърти няколко пъти започва да свири алармата акумолатора е напълно разреден.Носих го на майстори и го заредиха и след една седмица поак същото.Усамниха се че генератора не зарежда акумолатора.Провериха го и всичко бе наред.Забелязах че стартера върти бевно когато е студено.Смених акумолатора със нов и пак същото.Свалих стартера и установих че четките му са износени.Смених го с друг от моргата.Започна да пали но първоначалното пускане бе трудно.Тогава се реших да радтлобя двг.
Свалих главата и картера на место и извадих буталата с биелите.Макар че не пушеше двигателя установих два сантиметрови ключове на сегментите в цилиндъра.Смених нови сигменти нормални 82,5 мм но от 1,8ТД зашото първият зегмент е по дебел с 0,5 ммСлед ремонта и пробег от 1000 км установих че разхода на гориво падна на 3литра и 750 мл на 100 км път смесено каране. Който не ми вярва да ми се обади .[quote="dgg_g"]Здравейте колеги, някой може ли да ми помогне с някакви идеи...
:roll: Почти всички май нямат сериозни опроблеми с паленето при минус 10 само аз се зоря май…
Ще се опитам да обесяня подробно проблемът...Като стане под нулата и паля много трудно(или не паля въобще). Имам нов акумулатор(74Ah на 680А), стартера ми работи перфектно(проверявал съм го при добър майстор),двигателя работи иначе добре, гори горе-долу нормално, не гори масло, не пуши(освен при първо палене като направи малко черен обалак), слагам добавка на Castrol към горивото(че и газ допълнително).Симптомите са следните:сутрин когато е студена върти много бавно и мъчно(иначе като е загряла горе долу, върти бързо и пали) и в 90% от случаите пали с помоща на стартера-като взема да припалва аз продължавам да въртя и въртя докато запали!Иначе като запали един път работи ритмично и след 1-2 мин утихва. Карам с масло 15W40, не вярвам да е проблем, защото баща ми кара фиеста със същия двигател и същото масло и пали! Свещите съм ги проверявал една по-една като съм вадил общият плюс и съм им пускал по отделно плюс да видя дали искрят-ами работят си. Незнам къде е проблемът – дали въпреки че акумулаторът е нов е скапан, дали свещите не нагряват както трябва, дали нещо друго...
Малко дълго стана обяснението ама който има идея ще съм благодарен да я спод[/i][/b]

отговор до колегите с форд 1,8д

Публикувано: 31 яну 2006, 22:51
от владимир
състоянието на компресията на двигателя е отговорно за бързото спадане на капацитета на акумолатора.Форд 1,8д при изправен двигател и нужната компресия пали при минус-10 градуса на първият оборот на коляновият вал.Консумацията на ток е много голяма и не не чудно че за един ден Ви пада новият акумолатор.Просто след няколко запалвания и движение на късо разстоянние в града не може да се самозареди акумолатора до капацитета преди последният пуск.
Нужни са му най малко поне 15 км пробег.Колега проверете си компресията на двигателя и тогава пак ми се обади дами кажете че не съм прав. Всичко това не е плод на фантазията ми, а на патилата ми.
Резервоарът ми е правен и има тръбичка отстрани да ми показва колко литра има в него. Колеги сипвайте нафтата във туби и ще установите защо разхода на колите Ви е толкова голям.
Отговорно заявам че разхода на моя форд е 3 литра и 750мл нафта на 100км. Не съм ЛУД!

Публикувано: 01 фев 2006, 09:00
от dgg_g
Компресията така или иначе бях се навил да я меря и ще видя какво ще си покаже!
Все пак ще обясниш ли на по-невежите като мен(или някой друг да обясни) какво е това "установих два сантиметрови ключове на сегментите в цилиндъра". Така и не разбрах сменил си само едни комплект сегменти и всичко се е оправило ли?
А за разхода мен специално не можеш да ме убедиш, а пък някой от колегите може да се изкаже дали 1,8Д може да направи 3,75л. смесен разход! Ако още някой каже такива цифри може и да си помисля, че е възможно....
А и още нещо - това да сипваме нафтата в туби и така ще разберем защо имаме такъв разход не мога да го разбера...Аз си сипвам нафтата в туби обаче незнам как ще разбера. Клега Владимир уточни се моля те, че само с догадки не мога да разбера...