Страница 1 от 2

Форда не запали.....

Публикувано: 24 яну 2006, 14:33
от apock
Тази сутрин на -15 градуса Форда само се опита да запали...и нищо..
Подгрявам няколко пъти, завъртам ключа и...нищо мъчи се върти, но не пали.
Някой има ли идея, какво може да е замръзнало или втвърдило.
В събота сложих добавка в горивото, някаква немска за температури до -47 градуса, вчера на -11 запали без да се замисля.

Публикувано: 24 яну 2006, 15:12
от divinity
Виж тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=2758" onclick="window.open(this.href);return false;
С какво масло си, да не е много гъсто? Натискай до долу съединителя и газта и чак тогава върти! Акумулаторът е важен, виж дали дава достатъчно напрежение. Общо взето е това, но прегледай и горната тема.
Поздрави!

Публикувано: 24 яну 2006, 15:17
от apock
Elf 15w40 на 400км.
Акумулатора е чито нов...ако аз не съм го убил с толкова въртене сутринта, но последно се държеше добре.
Преди време правих турбото и майстора ми каза НИКОГА да не натискам газта когато паля. :shock:

Публикувано: 24 яну 2006, 15:42
от divinity
Да прав е! Сори, не обърнах внимание, че си с турбо!
Не я натискай до дупка, а само леко подай газ, без да помпаш педала!

Публикувано: 24 яну 2006, 16:37
от kEFi
apock написа:Elf 15w40 на 400км.
По принцип за ниски температури е препоръчително масло с вискозитет до 10Wхх. Моето е 5W30 и тази сутрин стартера ми се озори на първия оборот....

Публикувано: 24 яну 2006, 22:52
от 1.8d
Има вариант да е и от стартера,ако втулките са започнали да издават багажа,колкото и силен да ти е акумулатора,когато стартера не може да завърти както трябва...
Понякога мислиш че от студа акумулатора се озорва първоначално или маслото е гъсто,а той го озорва стартера докато се развърти.На дизела му трябва яко въртене.

Публикувано: 26 яну 2006, 09:45
от apock
Е това е, 3-ти ден стой като паметник Forda.
Дайте идея как да го подкарам, че работя на 15км. от нас и в тия студове ми се разказа играта.
Знам, че ми е гъсто маслото.....

Публикувано: 26 яну 2006, 09:58
от kEFi
...не съм много сигурен, дали е възможно ако сипеш малко спирт 99% или газ и поизчакаш ден евентуално да се разкара нафтата....но пък от стоене ще ти е паднал малко акумулатора....но пък го дават да се позатопли малко....

Публикувано: 26 яну 2006, 10:27
от ivboje
опитай да сгрееш двигателя, най-добре с пистолет за топъл въздух, ако няма как с гореща водица ама внимателската, оп мъничко, помпата, филтъра, дюзите...после с хубав акумулатор (ако намериш някой да помага с кабели няма да е зле) въртиш.Всъщност първо се убеди че имаш проходимост на горивото- откачи обратния маркуч от помпата дай на контакт и подкачи с ръчната помпа(в/у филтъра). От обратката на помпата трябва да протече нафтица, по мъничко. после върти - мойто мондео пали по-лошо ако подам дори малко газ.
Ако друго не помага - теглене, само че много внимателно - включваш 3-та, първо развърташ със стартера после отпускаш мнооого внимателно съединителя, ако не ти се прави основен ремонт...

Публикувано: 26 яну 2006, 11:23
от apock
Ако не ми е запален двигателя не мога изобщо да въртя волана, така че пробата с дърпане отпада.
Ще пробвам с топла вода...и зареден акумулатор.

Публикувано: 26 яну 2006, 13:24
от apock
Акумулатора се оказа много зле....MonBat Maintanance Free на 7 месеца...почти беше свършил.

Публикувано: 26 яну 2006, 14:05
от ikonoma
apock написа:Акумулатора се оказа много зле....MonBat Maintanance Free на 7 месеца...почти беше свършил.
Не вярвам да е виновен акумулатора. :!: По скоро въртенето го разсипва.Аз карах почти 10(десет) години с "Искра",но баба Лада пали от четвърт.

Публикувано: 27 яну 2006, 10:56
от apock
Вчера смених една подгревна свещ (Бош)+ горивен филтър.
Запали само като я погледнах.
Тази сутрин ми идваше да я натроша на милиони парчета - пак не запали.
Ще включа акумулатора на зарядно и ако не стане нямам идея вече, при положение, че компресията е ок.

Публикувано: 27 яну 2006, 12:28
от Iva_31
Моят Форд в студа също трудно пали.Казха ми да го паля без да натискам съединителя.Дали е по-добре така да паля може ли да ми каже някой?Измъчих се с това палене в тия студове.Помогнете! :oops:

Публикувано: 27 яну 2006, 12:47
от Любо
По-добре е да се пали с натиснат съединител и когато двигателя се развърти тогава да се пусне.
Идеята е да се отдели двигателя от скоростната кутия, докато се развърти (за по-лесно развъртане). Иначе при запалване стартера освен двигателя, развърта и механизми в скоростната кутия и тъй като и те си тежат (а и в тия студове маслото е станало на пластелин - тегне допълнително) се натоварва допълнително, а от там акомулатора пада за норматив, особено при дизелите, който не са с мн. добри такива.

Публикувано: 27 яну 2006, 15:18
от Polly
В книжките за Форд пише, че при студено време е добре да се натисне педала на газта 2-3 пъти и след това да се пали, като как точно с или без натиснат съединител не съм забелязвала да е упоменато, но когато четях нямах съединител, но пак палеше. И по пътя на логиката аз не виждам връзка м/у натиснатия съединител / и отделянето на двигателя от скоростната кутия/, по тази логика колите с автоматични скорости трябва да спират да палят при -10.

Публикувано: 27 яну 2006, 16:00
от Iva_31
Благодаря Ви за съветите. :D Сега пък прочетох,че причината може да е в стартера(това май е слабо място на по-старите модели Форд),а е възможно да бъркам.Мисля да сменя стартера,може да има ефект?! :(

Публикувано: 27 яну 2006, 16:08
от divinity
В моята книжка за форд пък пише, че трябва да натисна съединителя до долу, да завъртя и след като запали да изчакам няколко секунди преди да го пусна! Но щом акумулаторът на колегата е бил скапан, просто няма какво да се чуди. Или да взима нов, или съседът да се притича с кабели! Дизел с дърпане не е хубаво да се пали, не че не съм го правил, ама да не стане после :shock: След като ремъкът прехвърли зъб!
До Поли-книжката, която си чела най-вероятно е била за бензинова кола. А относно автоматиците при тях ситуацията е различна. Доколкото съм ги карал при тях можеш да запалиш само на положение Р, точно представлява отделяне на двигателя от скоростната кутия!

Публикувано: 27 яну 2006, 16:38
от apock
Запали преди 1 час на -3...сутринта на -15 не щеше.......айде сега помагайте.
До мен едно BMW 524 на 100000000 години с толкова гъсто масло колко моето врътна и запали за 2 секунди.

Публикувано: 27 яну 2006, 16:41
от divinity
Нормално е на по-топло да запали! Покарай го повече.
Относно БМВ-то пред моя блок има една 525 ТД, тя и на -3 не можа да запали, така че не си най-зле!