Замяна на ГНП на Транзит с механична
Публикувано: 10 апр 2009, 23:14
Здравейте колеги, аз съм нов във форума и искам да ви споделя за една интервенция която направи моят комшия стругаря а именно замени горивната помпа на своя Форд транзит 2001 2,0 TD с механична помпа от 2,1 Рено но модела не знам точно. Та историята е следната. След като си купи буса забеляза, че нещо капе помпата от клапана, който се намира между тръбичките които отиват към дюзите и реши да го смени. Да ама не двигателя отказваше да запали. След лека консултация с месните майстори се разбра, че след като се смени клапана помпата трябва да отиде на стенд за пре-програмиране и му обявиха такава цена, че го заболя главата. Другият вариант беше нова помпа а цената и в този случай не беше малка. И така реши да сложи механична помпа и не само заради парите а и защото ще е по-надеждна от тази електроника. Отиде до моргата и си взе от блъсната кола една помпа а по-точно от Рено 2,1 кубика за да има дебит помпата. Започна се работата по смяната на помпата и понеже аз трябваше да отида на работа и нямаше кой да снима докато се върна вече бяха сложили помпата само за проба на място и аз веднага се възползвах и направих тези 2 снимки щрак 1 щрак 2. Поразпитах малко моя човек стругаря какво е правил и каза, че правил фланци конуси и ушите на помпата, абе лудница голяма е било. Ден по-късно вече всичко беше уточнено и направено за първото палене (около 3 дни за да се направи всичко за първото палене) което беше днес. След около 5 мин. въртене и почивки за да обезвъздуши системата буса запали с огромни калба дим и след 2 мин. достигнагме до извода, че трябва да завъртим 1 зъб на верижното колело на помпата. След извършване на така уречената операция всичко заработи добре и нареди идеално цилиндрите но бях твърде мазен за да снимам. Все още не бяха сложени всмукателните колектори и тампона на двигателя но резултата беше важен. Утре предполагам, че всичко ще е сложено и ще започнат пробите за мощност ускорение и тн. и вече обещавам да направя клипче. 
