Страница 1 от 2

Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 27 апр 2009, 15:24
от iavorski
Здравейте, след едномесечна радост по покупката на втора ръка S-max дойде и първия "шамар" - заминали са демпферните пружини на съединителя които се намират на маховика на двигателя. Проблема се изразява в дрънчащо-стържещ шум на празни обороти.

Според сервизаджиите / не МОТО ПФОЕ / мога да карам така без проблем тъй като самия съединител няма никакви признаци на износване - отлепя както си трябва, не приплъзва - с две думи - нищо друго освен дразнещ шум на празни обороти.

Въпросите ми са:

1. Мога ли наистина да карам така или не? - има ли опасност да замине и нещо друго освен пружините?
2. Тъй като от МОТО ПФОЕ ми казаха че се продава само маховик и може да се смени само той какъв е шанса съединителя да не се нуждае от смяна при условие че се държи идеално? Все пак цената на маховика е 900 лева а съединителя струва още 800. Не са малко пари тези 800 лева особено ако не е необходимо да се дават. Та втория въпрос е - какъв е шанса съединителя да е ОК. Колата е на 80 000 км.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 27 апр 2009, 21:39
от HACKO
Ами ако можеш да търпиш шума няма какво повече да стане. Съединителя може да е сменян и затова да е добре. Не вярвам че километрите са реални.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 28 апр 2009, 12:28
от iavorski
Колега, километрите са реални. Колата е закупена от МОТО ПФОЕ - върната лизингова кола. Сервизна книжка, всичко както си трябва. Съединителя се дръжи перфектно. Имах в началото проблем с често гасене но се оказа че HILL ASSISTANT ми е включен и той задържа спирачките активни дори при пуснат педал което в комбинация с опита ми да потегля без да давам газ изобщо водеше до гасене на мотора. Сега го изключих и си тръгвам плавно. По поведението на съединителя съдя че той си работи чудесно - мек е, отлепя където трябва, скоростите се сменят без проблем освен опитите да вкарам първа с 10м/ч :)

Друг въпрос който ми се върти е че най вероятно в МП са знаели за проблема и затова колата беше с около 5 до 10 хиляди по евтина от други коли в същото състояние. Тоест ремонта са ми го сложили като отстъпка.

По важно ми е да знам дали мога да карам така месец-два / 1000 км градско и 2000 извънградско общо / и след това да отида за смяна само на маховик. Да не стане за тия два месеца да се прецака и съединителя и ремонта от 1500 да стане 2500 :(

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 28 апр 2009, 19:55
от Septerra
Колега, не искам да те плаша, но бях свидетел и ремонтирах подобен проблем, който обаче беше в по-напреднал стадий. На VW Golf V 2,0 TDI съединителя е на същия принцип. Пружините бяха заминали, в следствие на което едната се беше показала от леглото си и е стържела скоростната кутия, като в един участък се беше получила дори и дупка. По диаметъра на цялата скростна кутия имаше един доста дълбок канал. Една седмица след това със същия проблем дойде и Seat Ibiza 1,9 TDI...

Няма да е лошо да направите оглед на мястото - има ли някакви видими дефекти по скоростите; да се заслушаш в шума - дали има метално триене.

Това е от моя опит! Успехи с проблема и споделяй за развитието му.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 28 апр 2009, 23:47
от synthez 3D
Дрънченето и стърженето са доста често срещани проблеми при двумасовите маховици.А почти всички съвременни автомобили,основно дизеловите, са оборудвани с такива.Най-голямото предимство на такъв маховик е способността му да обира вибрациите по-добре от едномасовия.Поради това че е по-сложен като конструкция едва ли някой може да каже какво точно се е случило с твоя.Много хора си карат така с шумовете ,които дори официално се смятат за съвсем нормални.Но ако искаш всичко по колата да ти е наред, е хубаво да се провери какъв е проблема(особено след като е имала предишен собственик).Най-неприятното от цялата работа е,че за да се провери състоянието на съединителя и маховика,трябва да се разглоби половината кола,което струва пари и време,а веднъж разглобена е хубаво да се сменят повече неща,за да не се разглобява пак скоро.Би било хубаво ако има някой колега,който е имал подобни шумове,да си каже мнението,но за съжаление все още нямаме твърде много хора с по-нови коли на този форум.И все пак дано имаш късмет,някой препатил да се появи с някакво решение.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 29 апр 2009, 15:03
от iavorski
Колеги, днес при тест на съединителя - състоящ се в класическото - доста газ, 5-та предавка, спирачка натисната и плавно пускане на съеднителя се случиха две неща - първо двигателя угасна - дотук добре! второ - излезе син пушек в продължение на тридесетина секунди и замириса на феродо. Нормално ли е да пуши толкова дълго - все пак верно съм "запалил" съединителя както му казват ама тридесет секунди пушек макар и тъничък ме притесни - много бързо разбрах къде съм прибрал пожарогасителя :( Моля за мнение че ми предстои пътуване извън софия за празниците а ще возя деца!

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 29 апр 2009, 15:09
от paci
До колкото знам:
Дърпаш ръчната или я подпираш в бордюра, 3та и отпускаш съединителя и трябва да угасне.
Ако пордължи да работи начи буксува.
Май си отпуснал съединителя прекалено плавно.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 29 апр 2009, 15:13
от iavorski
Ами налагаше се да работя с трите педала защото моята барака е с електрическа ръчна която сама се изключва като зацепи съединителя да го е..

И не можах да направя сценката по най мръсния начин - с много газ и рязко пускане на съединителя - и оборотите поспаднаха и съединителя беше в стил полусъединител а не рязко пускане.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 29 апр 2009, 15:18
от paci
iavorski написа:Ами налагаше се да работя с трите педала защото моята барака е с електрическа ръчна която сама се изключва като зацепи съединителя да го е..

И не можах да направя сценката по най мръсния начин - с много газ и рязко пускане на съединителя - и оборотите поспаднаха и съединителя беше в стил полусъединител а не рязко пускане.
Ще почупиш нещо бре човек.
Не трябва да буташ газ.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 30 апр 2009, 14:16
от Itskin
Колега,

S-maxa с какъв двигател е? Дизел?.


Мерси

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 01 май 2009, 07:06
от iavorski
дизел 2 литра 140 коня.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 01 май 2009, 13:31
от diesel1.6
iavorski написа:Колеги, днес при тест на съединителя - състоящ се в класическото - доста газ, 5-та предавка, спирачка натисната и плавно пускане на съеднителя се случиха две неща -
Колега, това е крайно вреден експеримент. Ужасен. Примерно, това ти е струвало увреждане на поне на съединител и огледала като за хиляди километри. Така се чупи и двигател, при гасене насила. Ама се чупи буквално - вадят се след това парчета, не говоря за износване.
Тест - на 4 или 5 по някой баир и газ в режим на максимален въртящ момент - това е безвредното. Не трябва да превърта.
Освен това, това троши съединител, особено тези като твоя. А ако вече хлопа, това е начинът да изкараш пружина или друго от мястото и и тогава да видиш какво е плащане за сервиз.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 01 май 2009, 22:30
от iavorski
Колега, това нещо с газ и съединител съм го виждал поне на няколко пъти от професионални шофьори и сервизаджии за очеваден тест на заминал съединител. Между другото това е аналог макар и по силов на гасене на двигателя при тръгване, гасене на двигателя при тръгване на забравена ръчна и всички други варианти при които пишман шофьори гасят колата при тръгване. Не казвам че е полезно за колата но за да се стигне до това което описваш трябва или наистина голям дебил да натисне газта до откат и тогава да пусне съединителя или вече да има заминал съединител.

П.П. До момента 50 км из софийските задръствания + 500 км извънградско - колата си върви без проблем. Явно за момента е заминал само маховика. Пък съединителя ще го видим колко ще изкара...


Ще взема да карам докато и той се обади и тогава на сервиз за смяна на всичко - маховик, съединител и лагерпомпа. Като ще е гарга да е рошава...

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 02 май 2009, 02:57
от diesel1.6
Само отбелязах, че после някой ще каже, че е чел за този "тест" дори в интернет. Вреден е и поврежда колата, а колко е популярен и в какви среди, е друг въпрос.
Освен че е вреден, не е и верен. Колата ти има компенсация на износването на феродото - саморегулира се - и теста ще излиза добре докато се разпадне съединителя на парчета. Преди 50 години може и да е бил полезен тест за някоя машина.
Разклоних темата :? , вече написах каква е забележката ми.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 02 май 2009, 23:45
от iavorski
Чисто технически съм съгласен с теб - този тест не може да е полезен за никоя кола. Все едно пиленето на гуми да е полезно за гумите.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 03 май 2009, 09:25
от Itskin
Здравейте,

тестът е малко краен и ако някой го прави, едва ли ще е на собствената си кола.
Пробвахте ли, да тръгнете на равно без грам газ и плавно отпускане на съединителя? Стане ли плавно и зацепи ли, значи си ок. Поне така знам.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 05 май 2009, 19:36
от iavorski
Колега, съединителя пък най-малко ще се обади при нежно отношение - имал съм кола с тръгнал съединител. По финансови причини изкарах с този съединител над 500 км из софия - до 2000 оборота не превърташе а чак като го "настъпиш" губеше сцепление.

Моя към момента не е превъртал никога - дори при тръгване с доста газ, на наклон и с 5 човека вътре / колата празна е 2 тона /. Дърпа перфектно, ускорява като откачена / 0 до 100 за 10 секунди му дават /. Изобщо съединителя е доста натоварен а приплъзване няма. Явно за момента е заминал само маховика но забавното / поне аз така му казвам / е че колата си върви така без проблем а аз си мислех че едва ли не не може и да мръдне повече. Досега за 5-те почивни дни имам 1000 км извънградско и колата се държи абсолютно нормално.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 06 май 2009, 09:56
от Septerra
Това "забавно".. само да не ти излезе през носа после!

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 07 май 2009, 15:59
от Itskin
Здрасти колега,

може и така да е, но аз така знам за двойния маховик и съединителя за дизелите.

Re: Заминали пружини на маховика - какво следва?

Публикувано: 07 май 2009, 22:57
от diesel1.6
Научно-приложно погледнато, най-голям въртящ момент и зор на съединителя има в режим на максимален въртящ момент - и това въобще не е при обороти на празен ход и под тях. Особено ако пък е турбо - тогава мотора едва диша.
Четете къде макс момент и на подходящ баир, на 3-4-5 се тества около тези обороти с пълна мощност. Добре е да не е на висока сорост на движение, за де не шуми вятър и гуми и да се чува и усеща мотора - значи стръмно и дълго място и опредавак като да не може да ускори лесно, ами да се напъне. Звук на превъртащ двигател се налага да се научи кой е и после е лесно.