Страница 1 от 1
Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 13:30
от чарли74
Интересуват ме плюсовете и минусите,от изолирането на егр клапана.Компа трупа ли грешки след това и пречи ли по някакъв начин на катализатора?Благодаря предварително!
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 13:59
от HACKO
В общи линии само плюсове. Няма какво да му стане на катализатора (ако все още има такъв), а TD`97 няма компютър.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 16:46
от форд мк2
хайде един въпрос и от мен - къде се намира този клапан на Ескорта?

Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 18:31
от escorttd
HACKO написа:... а TD`97 няма компютър.
Има, има!
В паметта се пазят грешките от последните 60 старта на двигателя, ако има такива естествено, за да бъдат прочетени при диагностика. Процедурата по запис на грешки е популярна сред непросветените като "трупане на грешки" и предразполага мошениците към злоупотреба известна като "чистене на грешки от компютъра" - абсолютна безсмислица при положение че не е отстранена причината предизвикала грешката.
Относно EGR-a - не може да предизвика грешка тъй като нямаш сонда за анализ на изгорелите газове. Изолирай го смело! Не добре работещ ЕГР е по-опасен за околната среда и двигателя отколкото изолиран такъв.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 18:35
от HACKO
И със какво "натрупаните грешки" влияят на работата на двигателя, или се трупат само за информация.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 19:02
от escorttd
Ами ако грешката е фатална за работата на двигателя компютъра не разрешава стартирането.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 02 юни 2009, 23:20
от paci
escorttd написа:Ами ако грешката е фатална за работата на двигателя компютъра не разрешава стартирането.
Компа знам, че прави байпас на проблемния датчик и минава на авариен усреднен режим за него.
А изолирането на действаш EGR няма ли да отрови катализатора (ако има такъв)?
Знам, че EGR се изолира след като се махне катализатора!
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 08:14
от HACKO
paci написа:escorttd написа:Ами ако грешката е фатална за работата на двигателя компютъра не разрешава стартирането.
Компа знам, че прави байпас на проблемния датчик и минава на авариен усреднен режим за него.
А изолирането на действаш EGR няма ли да отрови катализатора (ако има такъв)?
Знам, че EGR се изолира след като се махне катализатора!
За бензиновите е така, за този дизел не знам как е и какви точно датчици има.
Може и да пречи на нов катализатор, ама тогава и EGR работи добре. На кола на поне 300000км катализатора отдавна е заминал, така че притеснението отпада. Обаче има и коли без EGR и със катализатор.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 08:25
от paci
HACKO написа: ...
Писал съм каквото съм чел.
Като има по-светнати нека пишат.
Една лека кореция.
Компа прави байпас ако липсва инфо от даден датчик.
Ако има некоректно инфо от него то той се съобразява с него и двигателя не бачка добре.
Ей го, питат къде му е на Ескорт EGRто.
Хващам си 1вия пред очите ми Ескорт и отговарям, че няма EGR при Ескорт.
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 09:12
от форд мк2
Колега
чарли74 къде точно си видял тоя датчик на Ескорта си, че ми стана много любопитно

Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 09:55
от чарли74
Въпросът ми беше за мондео .Наско ,а ел кутията зад казанчето на хидравликата ,не е ли ECU-то?Намерих също едина статия в испански форум по въпроса.Ще я преведа и публикувам ,днес или утре.Благодаря за мненията,колеги!
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 09:59
от Mondeo18TDI96
чарли74 написа:Въпросът ми беше за мондео .Наско ,а ел кутията зад казанчето на хидравликата ,не е ли ECU-то?!
до казанчето за чистачкисе се намира "ЕКУ-то" (МК1/МК2)!
грижи се само за климатика, "студения старт" и EGR- нищо друго !
Re: Анулиране на egr1.8тд 98
Публикувано: 03 юни 2009, 21:34
от зуница
Здравейте!
За да се отървеш от "EGR" -а, първо се откача маркучето, което идва от сервото на спирачката и се затапва.После сваляш интеркулера и разкачаш връзката от изпускателния към всмукателния колектор от страна на изпускателния.Тая връзка затапваш с подходяща ламаринка и/или парче от стара гарнитура подходящо изрязани за да стегнеш болтчетата. От месец карам така ,но нищо особено не съм забелязал.Поне съм сигурен ,че изгорели газове не влизат във всмукателния колектор.Моя "EGR" е блокирал в полуотворено положение и преди "операцията" имаше неуправляема връзка между двата колектора.(Най-неприятно е ако блокира в напълно отворено.)"EGR"-а след 100 000 гарантирано не е в кондиция .Моят съвет е, отърви се от него .Няма да си първия .Дори в английските сайтове е описано как да се елиминира"EGR".За нас и братята руснаци да не говорим.