Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Здаравейте, има малко развитие по темата. Направих си ламбдаметър с диоди. Показанията са приблизително следните:
1. като запаля колата почва да отчита слад около 10 секунди - нормално нагревателя докато загрее.
2. постоянно играят показанията, ритмично отчита от 0.1волт до 0.7волта максимум (това нормално ли е?)
3. единствено при газ до дупка отчита богата смес около 0.7волта - мисля, че тогава компа не отчита показанията на ламбдата за да може да ускорява колата.
4. като ходих на преглед мушнаха газоанализатора и ми казаха, че показанията на ламбдата са 1.66 при нормални оклоло 1. Какво може да означава това?
1. като запаля колата почва да отчита слад около 10 секунди - нормално нагревателя докато загрее.
2. постоянно играят показанията, ритмично отчита от 0.1волт до 0.7волта максимум (това нормално ли е?)
3. единствено при газ до дупка отчита богата смес около 0.7волта - мисля, че тогава компа не отчита показанията на ламбдата за да може да ускорява колата.
4. като ходих на преглед мушнаха газоанализатора и ми казаха, че показанията на ламбдата са 1.66 при нормални оклоло 1. Какво може да означава това?
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Имам съмнения за неправилно позициониране на валовете след като ми смениха ангренажния ремък, но все още не съм го проверил - може ли и от това да е?.
- loco
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
- Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Точно това трябва да отчита ламбдата. Колко цикъла 0,1V - 0,9V прави за 10 секунди?viktor8881 написа:Здаравейте, има малко развитие по темата. Направих си ламбдаметър с диоди. Показанията са приблизително следните:
1. като запаля колата почва да отчита слад около 10 секунди - нормално нагревателя докато загрее.
2. постоянно играят показанията, ритмично отчита от 0.1волт до 0.7волта максимум (това нормално ли е?)
3. единствено при газ до дупка отчита богата смес около 0.7волта - мисля, че тогава компа не отчита показанията на ламбдата за да може да ускорява колата.
4. като ходих на преглед мушнаха газоанализатора и ми казаха, че показанията на ламбдата са 1.66 при нормални оклоло 1. Какво може да означава това?
Показането от 1,66 на газоанализатора на газ или на бензин го даде? Означава бедна смес на бензин, което най-вероятно се дължи на ламбдата втора употреба, която праща грешни сигнали на блока.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Показанията които даде са на бензин. Но аз си мисля, че компа на газовата копира до някаква степен работата на компа на колата, според неговата работа настройва работата на газовата.
За циклите не съм ги бройл, но като гледам ламбдаметъра са около 10 за 10 секунди.
За циклите не съм ги бройл, но като гледам ламбдаметъра са около 10 за 10 секунди.
- loco
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
- Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Като скорост на реакция е добре, остава да се разбере защо газоанализатора е показал ламбда 1,6, което си е доста бедна смес. Провери си окабеляването на сондата до упр. блок. Или просто опитай с оригинална сонда.viktor8881 написа:Показанията които даде са на бензин. Но аз си мисля, че компа на газовата копира до някаква степен работата на компа на колата, според неговата работа настройва работата на газовата.
За циклите не съм ги бройл, но като гледам ламбдаметъра са около 10 за 10 секунди.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
В тази връзка имам чувството, че като откача ламбдата с нищо не се променя работата на двигателя.loco написа:Провери си окабеляването на сондата до упр. блок.
- loco
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
- Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Kатo казваш че няма разлика в работата на двигателя я откачаш само за малко или караш без сондата?
Ламбдата от А4 трябва да е с 4 проводника, а фокусовата е с 3. Как си я вързал? Освен това тази на А4 е с дефинирана разлика в масата (0,7V) спрямо каросерийната маса и това също може да лъже блока.
Ламбдата от А4 трябва да е с 4 проводника, а фокусовата е с 3. Как си я вързал? Освен това тази на А4 е с дефинирана разлика в масата (0,7V) спрямо каросерийната маса и това също може да лъже блока.
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Моят фокус е от следващия модел, тоест малко по-тежък и с 2ма човека и климатик на магистралата на бензин вдигна 160 и оттам замря, може би и да вдигне до 170 ама колко ще чакам не е ясно, пък и при такава скорост върте яко бучи. Би трябвало да вдигнеш малко повече, но зависи и дали колата не е удряна и да има по-високо съпротивление и тнт, ама на тоя двигател това му е силата до 160. Имаме и а4 с тоя двигател, тя пък с 5 човека вътре не на магистрала направи 175.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
Напротив ламбдата на фокуса е с 4 кабела. 2 бели за нагревателя 1 черен за сигнала и 1 сив за масата.loco написа:Ламбдата от А4 трябва да е с 4 проводника, а фокусовата е с 3.
Като откача сондата и на място и в движение мисля, че не се усеща разликата.
- loco
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 02 мар 2009, 20:27
- Модел на автомобила: focus 1.6 Мк1 2004
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч
И двете сонди при мен са с по 3 кабела. Масата си я дърпат от ауспусната тръба.viktor8881 написа:Напротив ламбдата на фокуса е с 4 кабела. 2 бели за нагревателя 1 черен за сигнала и 1 сив за масата.loco написа:Ламбдата от А4 трябва да е с 4 проводника, а фокусовата е с 3.
Като откача сондата и на място и в движение мисля, че не се усеща разликата.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - вероятен проблем!
Май имам идея за вероятна причина за тази скорост.
При направените от мен измервания на дебитомера (след консултация с Аутодата), показанията бяха следните:
- при ниски обороти дават напрежение 0.8 волта при мен е толкова.
- при форсиране пише, че напрежението трябва да е около 4.3 волта. Форсирах я и на 1000 ... и до 6000 напрежението на стана повече от 3.0 волта.
Та идеята ми е дали именно тази разлика от 1.3 волта може да лъже компа за количеството на постъпващия възду и оттам да пуска толкова бензин колкото отговаря на това количество въздух. След което цялата смес да идва недостатъчна за необходимата скорост.
При направените от мен измервания на дебитомера (след консултация с Аутодата), показанията бяха следните:
- при ниски обороти дават напрежение 0.8 волта при мен е толкова.
- при форсиране пише, че напрежението трябва да е около 4.3 волта. Форсирах я и на 1000 ... и до 6000 напрежението на стана повече от 3.0 волта.
Та идеята ми е дали именно тази разлика от 1.3 волта може да лъже компа за количеството на постъпващия възду и оттам да пуска толкова бензин колкото отговаря на това количество въздух. След което цялата смес да идва недостатъчна за необходимата скорост.
- pale6nik
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 10 ное 2011, 16:44
- Модел на автомобила: Ford - Escort VII Turnier (ANL) - 1.6 i 16V (90 Hp) VILLAGE S.W. Форд Ка 1.3 98г- на жена ми.
- Местоположение: Слънчев бряг
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
И какво се оказа ? Че имам същия проблем !
БЪЛГАРИТЕ – НАРОД С ВЕЛИКО МИНАЛО, СРАМНО НАСТОЯЩЕ И ПОТЕНЦИАЛ ЗА ЗНАМЕНАТЕЛНО БЪДЕЩЕ..
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Оказва се, че скоростната кутия на бензиновите 1.6(100 и 115к.с.) и моето добиче 1.8 бензин, 125к.с. са с еднакви скоростни кутии с къси предавки( видях снимката ти на таблото по време на движение), което при мен много се усеща, като липса на 6-та скорост! Стигам до извода, че няма друга марка с подобна мощност на двигателя и тегло, да е с толкова къси предавки-примери мога да дам много, ако някой желае.
Така, че според мен не бива да настъпваш много педала на газта, за да не измяука мотора-аз се ограничавам до 4000об./мин. при продължително каране и пак ми се виждат много, но това е положението. За малко в началото след закупуването я настъпих и бързо стигна 170км./ч., ама оборотите бяха майко мила!
Според мен(съвсем лично мнение) един двигател не е добре да се настъпва продължително над 2/3 от максимално допустимите му обороти, които при мен са 6200, след което влизам в червеният сектор, но всеки да решава за себе си.
Така, че според мен не бива да настъпваш много педала на газта, за да не измяука мотора-аз се ограничавам до 4000об./мин. при продължително каране и пак ми се виждат много, но това е положението. За малко в началото след закупуването я настъпих и бързо стигна 170км./ч., ама оборотите бяха майко мила!
Според мен(съвсем лично мнение) един двигател не е добре да се настъпва продължително над 2/3 от максимално допустимите му обороти, които при мен са 6200, след което влизам в червеният сектор, но всеки да решава за себе си.
Много автомати-слаби резултати!
- pale6nik
- потребител
- Мнения: 180
- Регистриран: 10 ное 2011, 16:44
- Модел на автомобила: Ford - Escort VII Turnier (ANL) - 1.6 i 16V (90 Hp) VILLAGE S.W. Форд Ка 1.3 98г- на жена ми.
- Местоположение: Слънчев бряг
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Да на 4000 оборота е на 140 км на магистралата липсва и 6 скорост явно ни са предвидили колите за градско каране .
БЪЛГАРИТЕ – НАРОД С ВЕЛИКО МИНАЛО, СРАМНО НАСТОЯЩЕ И ПОТЕНЦИАЛ ЗА ЗНАМЕНАТЕЛНО БЪДЕЩЕ..
-
- потребител
- Мнения: 1413
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
То нали магистралите са ни много добри може да получиш морска болест особено по Хемус това е отделен въпрос наистина 6 скорост е нужна и за икономия на гориво и двигателя не се товари.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Аз на 140 (по километраж) на комбито съм на 3500.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1154
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
OgiDogi го каза в една друга тема това за оборотите и скоростта -> viewtopic.php?p=580313#p580313
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Не разбирам къде я търсите тази 6-та на съвременните 16 клапанни немощни мотори с много ЕВРО-та.
viewtopic.php?f=58&t=77959&p=567710&hil ... B8#p567710
viewtopic.php?f=9&t=65449&p=478437&hili ... B8#p478437
viewtopic.php?f=9&t=65449&p=479399&hili ... B8#p479399
Посочил съм някои, добавям и Шкода , Нисан и ... с БЕНЗИНОВИ мотори без турбо .
За сравнение при 140 ( разрешена на супер магистралите ) изчислена по предавателни числа :
Фокус 1 1.6 и 1.8 с........185/65/14 ................3850 об/мин
същият но с гуми..........195/60/15.................3720
Фокус 2 и C-Max
1.6 , 1.8 и 2.0 са близки 195/65/15..................4200
Фокус 3 1.6................215/55/16..................3885
Мондео 3 1.8..............205/55/16..................3660
Мондео 3 2.0..............205/55/16..................3875
Мондео 4 2.0..............215/55/16..................4010
Нисан Алмера Тино 1.8 115 кс 2004г 185/65/15...3890
и .....
viewtopic.php?f=58&t=77959&p=567710&hil ... B8#p567710
viewtopic.php?f=9&t=65449&p=478437&hili ... B8#p478437
viewtopic.php?f=9&t=65449&p=479399&hili ... B8#p479399
Посочил съм някои, добавям и Шкода , Нисан и ... с БЕНЗИНОВИ мотори без турбо .
За сравнение при 140 ( разрешена на супер магистралите ) изчислена по предавателни числа :
Фокус 1 1.6 и 1.8 с........185/65/14 ................3850 об/мин
същият но с гуми..........195/60/15.................3720
Фокус 2 и C-Max
1.6 , 1.8 и 2.0 са близки 195/65/15..................4200
Фокус 3 1.6................215/55/16..................3885
Мондео 3 1.8..............205/55/16..................3660
Мондео 3 2.0..............205/55/16..................3875
Мондео 4 2.0..............215/55/16..................4010
Нисан Алмера Тино 1.8 115 кс 2004г 185/65/15...3890
и .....
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Много интерсна и полезна информация дадена на готово-много благодаря, Митак, да си жив, здрав, щастлив, успешен, и...полезен!
П.С. За немощните мотори някак не съм съгласен, защото Рено-19 със 73к.с. при 3500об./мин. вървеше точно със 140км./ч., които си поддържаше без да се мъчи.
Всички Астри и Вектри от първото поколение та до следващите няколко с 1.6 бензинови Екотек мотори със 101к.с. си поддържаха 150-160км./ч. без някакви убийствени обороти, като разхода с вкл. климатик(не климатроник) не е минавал 8,5л./100км.
Да не би тези японски мотори толкова пък да обичат високите обороти?
П.С. За немощните мотори някак не съм съгласен, защото Рено-19 със 73к.с. при 3500об./мин. вървеше точно със 140км./ч., които си поддържаше без да се мъчи.
Всички Астри и Вектри от първото поколение та до следващите няколко с 1.6 бензинови Екотек мотори със 101к.с. си поддържаха 150-160км./ч. без някакви убийствени обороти, като разхода с вкл. климатик(не климатроник) не е минавал 8,5л./100км.
Да не би тези японски мотори толкова пък да обичат високите обороти?
Много автомати-слаби резултати!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1.6 1999г. = 160км/ч - Вероятен проблем?
Данните по горе са тези, които трябва да покаже GPS-а. Километража може да лъже, по закон поне 5%, навремето на превъртано табло на Вектра при показание 160 на GPS се оказа 132.
А за тази ( лично съм я карал над месец ) Вектра 2.0 '92г. при 140 дава 3170 об ???? Обяснение: 2.0 8 !!! клапана 115 кс при 5200 и въртящ 170 при 2600 об/мин !!!!!!!!!! Седана тежи 1085 кг
А сега за сравнение Фокус 2 2.0 145кс при 6000 и 185 при 4500 , към това добавяме тегло за хечбека 1247 кг.
Много ЕКОТА, 16 клапана и много тегло искат носене. Ама сравнение на различни епохи не става.
Астра G хечбек 1.6 16V 2001 че и пише ЕКОТЕК 101 кс 6200 150 нм при 3200 1115 кг. и 140 с 3980 об.
Астра H хечбек 1.6 16 2007............................ 115 кс 6000 155.........4000 1195.......140 с 4120.
Да се кара до 2/3 от максималните обороти е препоръчително при дълги натоварвания и абсолютно вярно!
Моят Фокус 1 1.6 2000 след доработките и чиптунинга дава 117 кс и огранител на 7100. Значи до 4733 няма проблем .
Оказа се, че на Фокус 1 1.6 за кратко са слагали кутия с 3.82 вместо 4.06 диференциал на GHIA '99 . Снабдих се с такава, данните са 140 с 3620 об ( 230 об надолу ) , но така и не я сложих. Мой приятел има такава кола и ходихме до Ихтиман и обратно, не ми хареса динамиката. Но пък на друг може да му хареса понижените обороти и шум.
А и стига с тези вицове " Японски мотор " за 1.8 2.0 2.3 с верига . Разработка е на Форд и Мазда съвместна и се слага от една годинка нататък на тези марки. Пък в Маза му викат " Фордовия мотор " .
А за тази ( лично съм я карал над месец ) Вектра 2.0 '92г. при 140 дава 3170 об ???? Обяснение: 2.0 8 !!! клапана 115 кс при 5200 и въртящ 170 при 2600 об/мин !!!!!!!!!! Седана тежи 1085 кг
А сега за сравнение Фокус 2 2.0 145кс при 6000 и 185 при 4500 , към това добавяме тегло за хечбека 1247 кг.
Много ЕКОТА, 16 клапана и много тегло искат носене. Ама сравнение на различни епохи не става.
Астра G хечбек 1.6 16V 2001 че и пише ЕКОТЕК 101 кс 6200 150 нм при 3200 1115 кг. и 140 с 3980 об.
Астра H хечбек 1.6 16 2007............................ 115 кс 6000 155.........4000 1195.......140 с 4120.
Да се кара до 2/3 от максималните обороти е препоръчително при дълги натоварвания и абсолютно вярно!
Моят Фокус 1 1.6 2000 след доработките и чиптунинга дава 117 кс и огранител на 7100. Значи до 4733 няма проблем .
Оказа се, че на Фокус 1 1.6 за кратко са слагали кутия с 3.82 вместо 4.06 диференциал на GHIA '99 . Снабдих се с такава, данните са 140 с 3620 об ( 230 об надолу ) , но така и не я сложих. Мой приятел има такава кола и ходихме до Ихтиман и обратно, не ми хареса динамиката. Но пък на друг може да му хареса понижените обороти и шум.
А и стига с тези вицове " Японски мотор " за 1.8 2.0 2.3 с верига . Разработка е на Форд и Мазда съвместна и се слага от една годинка нататък на тези марки. Пък в Маза му викат " Фордовия мотор " .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта