показания на уреда за температура

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 26 мар 2006, 20:38

http://www.mondeoclub.ru/forum/index.ph ... opic=17110
дано отбираш от Руски :D
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 27 мар 2006, 08:51

Интересно решение на проблема, благодаря за линка.
Дакалкото схванах този шемет е сменил съпротивление на самия уред в купето и проблема му се е решил.
Но между мойте и неговите измерени стойности на съпротивлението на датчика няма нищо общо. Което занчи, че или моя датчик е заминал, или той си е пригодил уреда да му отчита съобразните изменените стойности на датчика (с подмяната на резистора). И тоя пич никъде не казва, че цитираните от него стойности са за читав датчик...

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 06 май 2006, 16:58

веден написа:Който твърди че единият от датчиците които са на корпуса на термостата е за вентилатора , му предлагам да извади куплунга да го даде накъсо и да види дали ще се завърти вентилатора. Поне при Zetec 1,6 няма да се получи.
При Фиеста 1.1 се получава :)

Сега и моят въпрос. Зимата колата не загряваше и показанията бяха като на картинка №2. Смених термостата и показанията бяха някъде в NORM, но не си спомням къде точно. Преди 1-2 седмици видях тази тема и погледнах до коя буква загрява и се оказа, че загрява до буквата M (независимо дали ще я карам до 2000 об/мин или до 5000 об/мин). Реших че проблема е в термостата, свали го и го измерих, оказа се че отваря м/у 80 и 84 градуса (по каталог е 82). Колата загрява повече от буквата M само когато работи на място. Има ли проблем или да карам така.
При вас кога се включва вентилатора при мен е м/у буквите O и N, а един майстор ми каза че трябва да се включи м/у R и O :roll:

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 06 май 2006, 17:28

На моята Фиеста термостата отваря малко над Ои пада между R и M и там си стои.
Изображение

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 06 май 2006, 18:26

lexus написа: Колата загрява повече от буквата M само когато работи на място. Има ли проблем или да карам така.
При вас кога се включва вентилатора при мен е м/у буквите O и N, а един майстор ми каза че трябва да се включи м/у R и O :roll:
след смяна на термостата стига до буквата М след което се пуска перката на радиатора за да охлажда и според мен си е нормално. системата работи това е важното.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

mirobb
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 04 апр 2006, 15:40
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16v
Местоположение: София-Монтана
Status: Извън линия

термостат

Мнение от mirobb » 06 юни 2006, 19:36

някой може ли да ми каже или да прати някаква снимка на датчика които контролира стрелката на водата,защото немога да го открия колата в Ескорт'94 1.6 16v.много благодарности :?: :arrow:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: термостат

Мнение от Любо » 07 юни 2006, 11:27

mirobb написа:някой може ли да ми каже или да прати някаква снимка на датчика които контролира стрелката на водата,защото немога да го открия колата в Ескорт'94 1.6 16v.много благодарности :?: :arrow:
ямам снимка, но е на термостата, май беше долния.

mirobb
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 04 апр 2006, 15:40
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16v
Местоположение: София-Монтана
Status: Извън линия

///

Мнение от mirobb » 07 юни 2006, 17:00

ще продалжавам да го търся докат го открия :arrow:

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 07 юни 2006, 19:50

Тъй,тъй точно там си е,под термостата(на кутийката му). Трудничко се вижда,ама на ескорта поне може да бръкнеш и да го напипаш,че мондеото с тия резонатори отгоре си е направо смърт :evil:

nino217041
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 21 май 2006, 22:55
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от nino217041 » 25 окт 2006, 09:36

извинявайте ,но къде се намират снимките с положението на стрелката /за да се прецени дали е отворил термостата /.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 25 окт 2006, 12:20

nino217041 написа:извинявайте ,но къде се намират снимките с положението на стрелката /за да се прецени дали е отворил термостата /.
Колега, може би ако отвориш темата от самото начало ще видиш и снимките в първия пост мисля че бяха...

П.П. Колеги четете темите отначало, особено ако не сте писали в тях. Някак си не е много смислено да прочетеш първия пост и заглавито или заглавието и послидните няколко поста и да даваш мнение или да задавш въпрос. Простата причина за това е, че някой може би вече е отговорил на Вашия въпрос или е дал същото мнение.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 09 ное 2006, 23:26

Ok това до сега дето прочетох важи ли за 1.9 94 тди? понеже аз по-нагоре от М(NORM) демек най-долната буква не мърда ма след максимум 8 км вътре в колата става баня? или е нормално това?

които има като моя модел ще знае че за да мога и аз да направя снимка да постна ще трябва да съм човека каучук. зад радиатора към двигатела е закачено. беше ужас докато го смени човека. при мен проблема беше че загреваше както сега но перките се вклиючваха и изключваха непрекъснато на 5 сек и се опасявах да не ги изгори.

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 12 мар 2007, 15:49

Абсолютно същия ескорт - съюия двигател и точно до там ми загрява и на мен - като мине средната част на М - включва перката - пада до долната част на М-то - и това е - до друга буква от азбуката не съм стигал - нито от латинската нито от нашата... Явно при тди-тата трябва да е така - ако и друг е забелязал - да постне и той със същия двигател!!!

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 06 юни 2007, 23:11

стрелката на температурата на таблото показва и на мен както на втората картинка.

днес махаме тръбата при термостата и почва да тече антифриза през термостата- не затваря докрай. но все пак го сложих в канчето и на 88 градуса вече беше напълно отворил, при положение че на самия термостат пише 88-102 градуса, което се има предвид че на 88 почва да отваря и на 102 е опъната докрай пружинката?

предполагах че отваря наистина рано, но че изобщо не затваря ...
жалко че вече 4 месеца станаха откакто я взех колата и чак сега вземам мерки по тоя проблем, а колко много пари за излишен бензин съм дал вече...

следваща стъпка - нов термостат -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10694
помагайте!

kolyo
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 16 апр 2007, 11:45
Модел на автомобила: Ford Sierra OHC 2.0 '87
Status: Извън линия

Мнение от kolyo » 07 юни 2007, 10:28

Преди няколко години сложих на 2 камиона ( Европа и Мерцедес) които карах механичен уред за температурата. Защото постоянно се ебаваха електрическите. Представлява патрон който се навива на мястото на ел. датчик, спец. жило и часовник с градуси. Не се влияе от нищо друго освен от темп. и е доста точен. Може да се намери в магазините за части за камиони Шкода Ифа, немски е и струва окло 20-25 лв. (поне в Б-с). Смятам да сложа и на сиерката за да съм сигурен на 100% през лятото.

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 11 юни 2007, 23:30

ето снимки на стария повреден термостат:

Изображение

там където сочи червената стрелка се вижда че не затваря докрай термостата:
Изображение

по-отблизо:
Изображение

при смяната с нов проблема със загряването е вече в миналото :)

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 14 юни 2007, 10:39

колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 11 сеп 2007, 00:04

terminatoro написа:колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително

Този от долу е .
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 11 сеп 2007, 11:00

terminatoro написа:колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително
Колегата е прав. Датчика, който се грижи за показанието на температурата на таблото е точно тоя от долу на термостата. Моя се развива с ключ "лула" номер 22 (или 21), леко закривен. На мен ми се наложи да откача дебелия маркуч от радиатора към термостата (тоя дето пък на него е датчика за вкл. на перката). Сменя се лесно, но ще тече антифриз - около 1.5 литра тече при мен.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: показания на уреда за температура

Мнение от cenzor » 24 яну 2009, 16:45

Темата е малко стара, но като гледам е по моя "проблем".

Забелязах преди седмица-две, че на дисплея където отчита температурата много рядко стига до нормална температура , тоест индикатора не се качва до стойността, до която винаги е стигал преди.

Почти през цялото време индикатора стои като на тази снимка:
Изображение

Преди се качваше едно деление по-нагоре.. :roll:
Иначе парното духа много добре, загрява купето бързо.
Забелязах също, че пластмасовия капак на двигателя вече не се загрява както преди (дори и след 100км извънградско). Водата в казанчето се загрява както трябва, маслото също. :shock: Просто капакът е студен. :(
Ако включа на максимално студена степен на парното - индикатора за кратко се вдига с едно деление, но за кратко.
Долях и малко антифриз - не помогна.

Чудя се дали мога да почистя нещо или съм за смяна на термостата/датчик?

п.с. малко странно го обясних, но съм лаик в тази област, дано сте схванали. :wink:
п.с.2 опасно ли е това за двигателя, мога ли да карам още малко така преди да отида до МотоПфое?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта