показания на уреда за температура

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

показания на уреда за температура

Мнение от licho » 17 фев 2006, 09:47

много се изписа за термостатите
всеки си описва своите показания на уредите на таблото.
от преглеждането на темите
при работещ добре термостат показанието
би трябвало да бъде някъде в тази област като на първата картинка.

а при неработещ като на втората картинка (в случая и моето показание) или вероятно рано отварящ.
Прикачени файлове
termostat.jpg
термостат на фиеста 1.1 ми
ограденото със зелено кръгче не знам какво е. връзка към стрелката на таблото предполагам
now.jpg
показание в момента
mustbe.jpg
а би трябвало по описание
Последна промяна от licho на 12 май 2006, 00:02, променено общо 2 пъти.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2006, 09:55

При неработеща /изстинала/ кола, стрелката трябва да е 1-2мм под бялото.
При тебе е така, вероятно заради студовете напоследък и малките разстояния, които изминаваш - просто мотора няма време да загрее

:twisted:

trolla
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от trolla » 17 фев 2006, 10:16

Когато карам в града след 10-тина км стрелката за температурата си застава в нормално положение(в средата на нормала) , но когато се движа извънградско ми застава точо като на втората картинка (в началото на нормала). Също то се получава и градско, ако си пусна парното да духа топло. Възможно ли е да е проблем с температурня датчик или си е просто от студа през последните седмици?

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 17 фев 2006, 11:10

Brock написа:При неработеща /изстинала/ кола, стрелката трябва да е 1-2мм под бялото.
При тебе е така, вероятно заради студовете напоследък и малките разстояния, които изминаваш - просто мотора няма време да загрее

:twisted:
при мен е точно под голямото бяло като е изтинала и на всички е така.
а когато колата изминава независимо 10 км или 100 положението на стрелката е подобно на втората картинка, тоест двигателя се предполага че е достигнал нормалния си режим на работа
отбелязвам че това е през лятото и през зимата, сменяно е само датчика (не термостата!) който пуска перката на вентилатора, понеже в големите дъждове през лятото в едно задръстване на излизане от софия колата прегря.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 17 фев 2006, 11:10

Картинките са много точни! Първо стрелката ми беше като на втората картинка( много рядко се вдигаше по-нагор, да не кажа почти никога) След смяна на температурния датчик стрелката сега ми стои точно посредата-първата картинка.

trolla
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от trolla » 17 фев 2006, 12:04

licho написа:сменяно е само датчика (не термостата!)
Незнам точно , но може би трябва да си провериш дали няма някакви повреди и по самия термостат поради прегряването. Другото (което е много малко вероятно ) повредата да е в самото табло (стрелката да не отчита реалния сигнал към нея).

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 17 фев 2006, 12:57

trolla написа:
licho написа:сменяно е само датчика (не термостата!)
Незнам точно , но може би трябва да си провериш дали няма някакви повреди и по самия термостат поради прегряването. Другото (което е много малко вероятно ) повредата да е в самото табло (стрелката да не отчита реалния сигнал към нея).
Стрелката се проверява в положение "на контакт", като се извади буксата от датчика и се даде на маса- трябва да почне да се вдига.

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 17 фев 2006, 15:24

valboy написа:
trolla написа:
licho написа:сменяно е само датчика (не термостата!)
Незнам точно , но може би трябва да си провериш дали няма някакви повреди и по самия термостат поради прегряването. Другото (което е много малко вероятно ) повредата да е в самото табло (стрелката да не отчита реалния сигнал към нея).
Стрелката се проверява в положение "на контакт", като се извади буксата от датчика и се даде на маса- трябва да почне да се вдига.
нека направим едно уточнение
под датчика разбираме това което е над термостата излизат две жици от него и отиват към вентилатора отпред на радиатора
а термостатата се намира след като се развие този датчик(сензор или кой както го нарича) под него и управлява как да се движи охлаждащата течност.
от прегряването едва ли има нещо, защото от както имам колата от юли месец миналата година не е мръднало от положението на втората картинка като изключим прегряването. и нека някой ако има снимка на датчика и термостата за фиеста да ги добави, аз ще ги снимам но не знам кога ще успея. идеята е да го направим веднъж и човек като има нужда да го гледа
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 17 фев 2006, 16:25

1. Имаме термостат!
2. Имаме датчик на термостата- от него излизат жиците за перката!
3. Имаме и датчик за стрелката за температурата- кабелчето е едно и самия датчик е по-малък от този за перката!

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 17 фев 2006, 22:01

И аз имах същия проблем с невъзможноста на колата да загрее.Стрелката винаги се намираше някъде около границата на топло/студено.Дори лятото ако пусна по инерция ,минаваше в студено.Можеше да стигне средата на "нормал" само ако дълго работи на място.Миналата седмица купих от МП нов термостат и си го смених.И стария и новия са motorkraft,но на стария е отбелязана температура 88 градуса (на толкова започва да отваря),а на новия 92. С новия стрелката стига до средата на скалата след5-10 мин.работа и си стои там.Колата е от Италия и там може би заради по топлия климат са и сложили "летен" термостат които тука,особено през зимата, не даваше възможност да загрее пълноценно.

Потребителски аватар
tromberair
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от tromberair » 17 фев 2006, 23:10

абе колеги и мойта стрелка си стои под нормала парното ми духа топло обаче пак не помня лятото къде стоеше абе градско извън градско вобще не дига стрелката в нормала трябва ли да го сменям термостата и дали това че незагрява достатъчно оказва влияние на разхода на газта?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 18 фев 2006, 01:09

Аз като го смених моя, зимата дори през големите студове вдигаше стрелката почти до средата (говорим за таблото на ескорт, не като показаното). Прави си изводите ;)
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 18 фев 2006, 09:45

При мен се наблюдава следната ситуация:
Миналия месец при каране вдигах до към 3000об/мин и стрелката за температурата се закотвяше като на картинка №2 и не мърдаше от там. От тази седмица смених малко стила на каране - вдигам до 2000 об/мин и положението на стрелката започна да клони към картнка №1 и то доста точно.
И ето въпроса - това от датчик ли е? От термостат? Или просто се оказва, че Мондеото радиатора му е леко преоразмерен?
През лятото си бях направил същия експермент и резултата беше същия.

П.П. Ако видите червено Мондео комби да се влачи по улиците най-вероятно съм аз :lol: и моля не ме освирсвайте, че жената нещо се е стреснала от движението и затова карама така, но си има своите предимства - струва ми се че харчи по-малко, но като напълня резервоара ще кажа с точност :)

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 18 фев 2006, 11:07

*00118*
Ха,вчера щях да джасна едно такова червено комби в "Стрелбището",измъкваше се плахо на "Димитър Несторов" *00134* *00134* *00134*
Абе човек трябва да внимава с червените мондеа L-):

Потребителски аватар
tromberair
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от tromberair » 19 фев 2006, 18:17

:))))))))) реших проблема с темп. днес свалих таблото за да слагам бели километражи и сега показва че даже сам прегрял:)за сметка на това уреда на бензина показва че няма никoй не че има мн. де:)

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 19 фев 2006, 18:51

УФФФ , значи като показва ,че си прегрял проблема е решен, така ли, май няма много логика,по- скоро ако ми се случи бих решил,че имам прблем. >:):

trolla
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от trolla » 19 фев 2006, 19:26

licho написа: нека някой ако има снимка на датчика и термостата за фиеста да ги добави, аз ще ги снимам но не знам кога ще успея. идеята е да го направим веднъж и човек като има нужда да го гледа
съжалявам за това , че снимкоте са малко неясни но толкожа можах!
Термостата се намира от ляво на двигателя. И според мен проблема е от това че колите са от Италия (и мойта е от там) , явно термостатите им неработят добре на студено или се развалят бързо. Както и да е тази седмица щте го сменя пък ще видим . :roll:
Прикачени файлове
IMG_0202.jpg
със зелено е ограден термостата, с червено двата датчика- горе за вентилатора , долу за стрелката на таблото (или поне аз така си мисля)
IMG_0204.jpg

Потребителски аватар
tromberair
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от tromberair » 19 фев 2006, 19:37

да проблема е че отново трябва да разглобявам таблото и да реголирам стрелките?:)

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 20 фев 2006, 09:51

А мен ме интересува как се регулират стрелките на таблото и дали това може да стане на Сиера'83 год. Защото от както смених термостата стрелката стои закована в края на бялата зона и не мърда от там а това ме дразни, че е толкова близо до червената.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 20 фев 2006, 10:51

tromberair ще регулира стрелката защото след свалянето и не е уцелил точното положение, на което да я върне. Общо взето козметичен проблем.
Обаче със сиерата случаят май не е същия и трябва различно "лечение".

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 50 госта